artykuł nr 1

Listopad

Na posiedzeniu w dniu 3 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Spotkał się z p. Aleksandrą Gumola – dyrektor ZSS w Brzezinach celem przeanalizowania zmian zaproponowanych w aneksie nr 3 do organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018. Wobec pojawiających się wątpliwości, Zarząd zobowiązał panią dyrektor, do przygotowania i przedłożenia na kolejne posiedzenie Zarządu, pisemnych wyjaśnień do organizacji pracy ZSS w Brzezinach w roku szkolnym 2017/2018.

Na posiedzeniu w dniu 7 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Ponownie spotkał się z p. Aleksandrą Gumola – dyrektor ZSS w Brzezinach celem omówienia zmian zaproponowanych w aneksie nr 3 do arkusza organizacyjnego pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018. W związku z przedstawionymi wyjaśnieniami, Zarząd po wnikliwej analizie, zdecydował się zatwierdzić aneks nr 3 ZSS w Brzezinach w części niebudzącej wątpliwości. Odnosząc się do części budzącej zastrzeżenia, Zarząd zdecydował o wystąpieniu do Kuratorium Oświaty w Łodzi z prośbą o wydanie stosownej opinii.
2.  Analizował kwestie związane z przyznaniem dotacji dla szkół niepublicznych funkcjonujących na terenie Powiatu Brzezińskiego.
3.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego na realizację zadania polegającego na wykonaniu przyłącza wodociągowego do budynków przejętych od PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. (szacunkowa wartość zamówienia – 13 530, 00 zł brutto).
4.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia na realizację kursów szkoleniowych z zakresu spraw kadrowo – płacowych oraz z zakresu zakładania działalności gospodarczej i prowadzenia własnej firmy dla uczniów Technikum Ekonomicznego w Brzezinach w ramach uczestnictwa w projekcie „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (szacunkowa wartość zamówienia – ok. 8 000,00 zł brutto).
5.  Zawarł umowę z Zakładem Ślusarsko – Spawalniczym Konstrukcje Stalowe Wrocbud II z Wrocławia na zakup termosu do masy bitumicznej o poj. 1 m3 (wartość przedmiotu umowy – 10 086,00 zł brutto, termin realizacji zamówienia – 30 listopada br.).
6.  Zapoznał się z projektem pisma do Zakładu Usług Komunalnych w Brzezinach z prośbą o dostosowanie parametrów zagęszczenia poboczy do obowiązujących norm przy realizacji inwestycji wybudowania kanalizacji w ciągu drogi powiatowej Nr 2912 E relacji Brzeziny – Andrespol (ul. Małczewska).
7.  Podpisał porozumienie w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze Powiatu Brzezińskiego w 2018 roku z Radą Okręgowej Izby Radców Prawnych z siedzibą w Łodzi oraz z Okręgową Radą Adwokacką z siedzibą w Łodzi.

Na posiedzeniu w dniu 14 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 140/17 w sprawie powołania komisji do odbioru zadań inwestycyjnych i remontowych, realizowanych przez Powiat Brzeziński – Wydział Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 141/17 w sprawie powołania komisji konkursowej w celu oceny złożonych ofert na wykonanie kompleksowego doradztwa prawnego oraz ekonomiczno – finansowego w postępowaniu na wybór partnera prywatnego do realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno – prywatnego.
3.  Podjął uchwałę nr 142/17 w sprawie ustalenia wysokości podstawowej dotacji dla niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, funkcjonujących na terenie Powiatu Brzezińskiego.
4.  Podjął uchwałę nr 143/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
5.  Podjął uchwałę nr 144/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
6.  Podjął uchwałę nr 145/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
7.  Podpisał Aneks nr 2 do Umowy nr 77/2014/RP z dnia 14 stycznia 2015 r., z Województwem Łódzkim w sprawie przedłużenia umowy najmu pomieszczeń biurowych dla Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich do dnia 31 grudnia 2019 roku.
8.  Podpisał porozumienie z Województwem Łódzkim w sprawie przyjęcia oraz warunków pobytu i wysokości wydatków na utrzymanie dziecka pochodzącego z terenu Powiatu Brzezińskiego umieszczonego w Interwencyjnym Ośrodku Preadopcyjnym znajdującym się na terenie Miasta Łodzi.
9.  Podpisał porozumienia z Gminami z terenu Powiatu Brzezińskiego na prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w 2018 roku.   
10.  Zawarł umowę zlecenie AMZ/3 z p. Witoldem Sikorskim polegającą na sprawowaniu opieki nad uczniami podczas wycieczki edukacyjnej do Krakowa w dniach 15 – 17 listopada br., w ramach realizacji projektu pn.: „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (koszt wynikający z realizacji umowy – 1 200,00 zł brutto).
11.  Zawarł umowę zlecenie AMZ/4 z p. Katarzyną Spychalską polegającą na sprawowaniu opieki nad uczniami podczas wycieczki edukacyjnej do Krakowa w dniach 15 – 17 listopada br., w ramach realizacji projektu pn.: „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (koszt wynikający z realizacji umowy – 1 500,00 zł brutto).
12.  Po przeanalizowaniu tematu dotyczącego arkusza organizacji pracy ZSS w Brzezinach oraz po uzyskaniu opinii Łódzkiego Kuratorium Oświaty, Zarząd wyraził swoje zaniepokojenie organizacją pracy Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach. Równocześnie Zarząd wezwał do bezzwłocznego naprawienia nieprawidłowości prawnych i dostosowanie arkusza organizacji placówki do przepisów prawa oraz do potrzeb uczniów.
13.  Zapoznał się z pismem członka Zarządu – p. Mariusza Guzickiego skierowanego do dyrektor ZSS w Brzezinach – p. Aleksandry Gumoli w celu odniesienia się do przygotowanej organizacji pracy ZSS w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
14.  Po zapoznaniu się z zaproponowanymi zmianami Zarząd zatwierdził aneks nr 4 do arkusza organizacyjnego pracy ZSS w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
15.  W związku z przedstawieniem kosztów planowanych wydatków na oświatę w 2018 roku generujących 29% dopłatę ze środków własnych powiatu, co stanowi 17 % wzrost w stosunku do roku 2016, Zarząd wystąpił z pismem do dyrekcji palcówek oświatowych z terenu Powiatu Brzezińskiego z prośbą dotyczącą przedstawienia szczegółowej analizy wydatków zaplanowanych przez dane placówki na rok 2018 oraz naniesienia stosownych korekt w planach wydatków, tak aby dopłaty Organu Prowadzącego pozostały na poziomie podobnym do roku 2016.
16.  Zapoznał się z pismem p. Marii Pisarskiej – dyrektor LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach w kwestii ustalenia osoby zastępującej dyrektora LO podczas jego nieobecności. Zarząd zdecydował o przekazaniu przedmiotowej sprawy do analizy prawnej celem wypracowania optymalnego rozwiązania.
17.  Przyjął informację dotyczącą złożenia korekty do sprawozdania Systemu Informacji Oświatowej (SIO) w związku z nieprawidłowościami wynikającymi ze wskazanej liczbie słuchaczy Zaocznego LO dla Dorosłych prowadzonego przez p. Antoniego Łosiaka.
18.  Zapoznał się z projektem porozumienia do ministerialnego programu „Za życiem” oferującym możliwości skorzystania z dodatkowych godzin dydaktycznych wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zarząd upoważnił do podpisu przedmiotowego porozumienia wicestarostę – p. Romana Sasina oraz dyrektor ZSS w Brzezinach – p. Aleksandrę Gumola. Zarząd wyznaczył osobę p. A. Gumoli – dyrektor ZSS w Brzezinach na koordynatora wyżej wymienionego projektu.
19.  Zdecydował o przygotowaniu i przedstawieniu na kolejnym posiedzeniu Zarządu założeń do Powiatowej Polityki Oświatowej.
20.  Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego do podpisu zgłoszenia do GDDKiA w Łodzi informującego o zakończeniu robót w pasie drogowym autostrady A - 2 w ramach zadania pn. „Odwodnienie drogi powiatowej Nr 5101 E (Głowno, ul. Sikorskiego – Dmosin – Kołacin) w miejscowości Dmosin” realizowanego przez wykonawcę - INSTYLE Dorota Danielczyk z siedzibą w Nowym Bedoniu.
21.  Zdecydował wystąpić o opinię prawną w zakresie podjęcia działań mogących stwierdzić „wadę fabryczną” ciągnika używanego przez powiatową grupę interwencyjną.
22.  Wystąpił z wnioskiem do ZUK w Brzezinach o złożenie stosownego uzupełnienia do wniosku o zmianę decyzji lokalizacyjnej na budowę kanalizacji sanitarnej w ciągu drogi powiatowej Nr 2912 E (ul. Małczewska) w celu zbadania sprawy przez organ w prowadzonym postępowaniu administracyjnym.
23.  Analizował zapisy projektu listu intencyjnego zawieranego pomiędzy Powiatem Brzezińskim a PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. na okoliczność realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno – prywatnego.
24.  Przyjął informację dotyczącą założeń do projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2018 rok.

Na posiedzeniu w dniu 17 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Analizował wyjaśnienia dyrekcji poszczególnych placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński dotyczące analizy planów finansowych na rok 2018.
2.  W związku z przypadającymi na dzień 21 listopada obchodami Dnia Pracownika Socjalnego, Zarząd w dowód uznania za trud i pracę włożoną w służbę drugiemu człowiekowi, zdecydował o przyznaniu nagród dla dyrektor PCPR w Brzezinach oraz dla dyrektorów DPS w Brzezinach i DPS w Dąbrowie.
3.  Przyjął informację Składu Orzekającego RIO w Łodzi dotyczącą pozytywnego zaopiniowania projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2018 rok.
4.  Poddał analizie umowę dotyczącą dofinansowania zadania pn.: „Modernizacja energetyczna DPS w Dąbrowie”.
5.  Przyjął projekt umowy dotyczący współpracy w zakresie strony internetowej promującej powiat, przekazał przedmiotowy projekt do analizy formalno – prawnej.

Na posiedzeniu w dniu 21 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 146/17 w sprawie powierzenia dyrektorowi Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach czynności związanych z realizacją zadań w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodziny „Za życiem” (zadanie 2.4, Priorytet II Programu: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny) na terenie Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 147/17 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na LIII sesję Rady Powiatu.
3.  Podjął uchwałę nr 148/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
4.  Podjął uchwałę nr 149/17 w sprawie powołania zespołu do oceny i odbioru przedmiotu umowy z dnia 6 września 2017 r., w postaci opracowania na które składają się analizy przedrealizacyjne, testy rynku oraz porozumienie – list intencyjny ze spółką, poprzedzającego realizację projektu pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia” w modelu hybrydowym tj. łączącym dofinansowanie ze środków unijnych w ramach ŁOM.  
5.  W związku z przypadającymi na dzień 21 listopada obchodami „Dnia Pracownika Socjalnego”, członkowie Zarządu złożyli obecnym na posiedzeniu: p. Magdalenie Adamskiej – dyrektor PCPR w Brzezinach, p. Małgorzacie Jedynak – dyrektor DPS w Brzezinach oraz p. Krzysztofowi Czułno – dyrektorowi DPS w Dąbrowie, przedstawicielom jednostek pomocy społecznej Powiatu Brzezińskiego, podziękowania za dotychczasową pracę na rzecz pomocy osobom potrzebującym.
6.  W obecności p. Krzysztofa Czułno – dyrektora DPS w Brzezinach, Zarząd podpisał z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego umowę ws. realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Domu Pomocy Społecznej w Dąbrowie”. Równocześnie Zarząd zobowiązał dyrektora DPS w Dąbrowie do wystąpienia z wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji przedmiotowej inwestycji do końca 2018 roku.
7.  W obecności dyrekcji DPS z terenu Powiatu Brzezińskiego, Zarząd zapoznał się i pozytywnie zaopiniował materiały dotyczące funkcjonowania Domów Pomocy Społecznej w Powiecie Brzezińskim. Przedmiotowe materiały po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu, zostały skierowane do przewodniczącego Rady celem ich przedstawienia na najbliższej sesji Rady Powiatu.
8.  Zapoznał się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych radnych oraz innych osób zobowiązanych do ich składania. Informacja, o której mowa, została przekazana do przewodniczącego Rady celem jej przedstawienia na najbliższej sesji Rady Powiatu.   
9.  Zapoznał się z pismem p. Marii Pisarskiej – dyrektor LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach, dotyczącym zamiaru umieszczenia w prasie lokalnej – „BIS” artykułu dementującego plotki o zamiarze likwidacji bądź zmiany siedziby szkoły. Zarząd mając na uwadze dobro placówki oraz mając świadomość, iż tego typu artykuł może mieć negatywny oddźwięk wśród społeczności lokalnej, zdecydował się wystąpić z wnioskiem do pani dyrektor o zaniechanie tego typu działań.
10.  Zapoznał się z protokołem z kontroli przeprowadzonej przez pracowników PCPR w Brzezinach w Warsztatach Terapii Zajęciowej „Blisko Ciebie” prowadzonych przez Stowarzyszenie  Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom” (przeprowadzona kontrola nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości ani uchybień w zakresie działalności WTZ).
11.  Wystąpił z pismem informacyjnym, do rodziny zastępczej w związku ze złożonym zawiadomieniem o niedopełnieniu obowiązków koordynatora pieczy, mówiącym o aktualnie prowadzonych działaniach w przedmiotowej sprawie.
12.  Wystąpił z pismami do ZUK w Brzezinach oraz do „Zetpri – Eko” Przedsiębiorstwa Inżynieryjno – Budowlanego z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim ws. spełnienia norm dla zagęszczenia poboczy przy drodze powiatowej Nr 2912 E – ul. Małczewskiej w Brzezinach w ramach realizowanej inwestycji polegającej na montażu infrastruktury kanalizacji sanitarnej.
13.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb zakupu urządzeń GPS do pojazdów wykonawców świadczących usługi w ramach zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2017/2018 oraz do pojazdów będących na wyposażeniu powiatowej grupy interwencyjnej (szacowany koszt zakupu urządzeń – 9 000,00 zł brutto).
14.  Wydał zezwolenia kategorii I na przejazd pojazdów ponadnormatywnych po następujących drogach powiatowych: Nr 1320 E relacji Kołacinek – Zacywilki (jeden pojazd) oraz Nr 5103 E relacji Niesułków – Kołacin – Jeżów (jeden pojazd).
15.  Zapoznał się z wnioskiem Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Brzezinach dotyczącym objęcia honorowym patronatem Starosty Brzezińskiego „V Regionalnego Konkursu Kolęd”. Zarząd wyraził swą aprobatę odnośnie objęcia patronatem starosty przedmiotowego kolędowania, równocześnie podjął decyzję o wsparciu wydarzenia kwotą 400,00 zł brutto.
16.  Zawarł umowę z Firmą PRO – EDU sp. j. z siedzibą w Skierniewicach na zorganizowanie i przeprowadzenie kursów o tematyce kadrowo – płacowej oraz z zakresu zakładania działalności gospodarczej i prowadzenia własnej firmy dla grupy uczniów Technikum Ekonomicznego w Brzezinach biorących udział w projekcie „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (koszt realizacji przedmiotowej umowy 11 760,00 zł brutto).
17.  Zawarł umowę z rzeczoznawcą majątkowym – p. Ewą Reczulską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą „Kancelaria Rzeczoznawcy Majątkowego” z siedzibą w Skierniewicach, na wykonanie operatu szacunkowego dla nieruchomości położonej w Łodzi, wywłaszczonej na rzecz Skarbu Państwa (koszt realizacji przedmiotu umowy – 1 230,00 zł brutto).
18.  Zapoznał się z projektem protokołu z rokowań w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Powiatu Brzezińskiego, zlokalizowanego w Brzezinach przy ul. Marii Skłodowskiej – Curie 12. Zarząd nie wniósł uwag do prezentowanego materiału, w związku z powyższym zdecydowano o zaproszeniu na kolejne posiedzenie Zarządu nabywcy lokalu celem podpisania w/w protokołu.
19.  Analizował zasady wzajemnych rozliczeń pomiędzy Powiatem Brzezińskim a PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. w okresie trwania PPP.

Na posiedzeniu w dniu 27 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 150/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
2.  Podpisał protokół z rokowań dotyczących sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Brzezińskiego zlokalizowanej w Brzezinach przy ul. Marii Skłodowskiej – Curie 12.
3.  W obecności p. Małgorzaty Jedynak – dyrektor DPS w Brzezinach oraz p. Magdaleny Adamskiej – dyrektor PCPR w Brzezinach, Zarząd analizował możliwości adaptacji oficyny budynku DPS w Brzezinach w celu uruchomienia działalności Klubu Seniora.
4.  Zapoznał się z propozycją odpowiedzi na pismo Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych dotyczące uznania kursów Rogowskiej Kolejki Wąskotorowej na trasie Rogów – Jeżów oraz Jeżów – Rogów za transport zbiorowy.
5.  Zawarł umowę z firmą „EMTRACK” Grzegorz Księżopolski z siedzibą w Paczkowie na zakup oraz „dzierżawę” urządzeń GPS do pojazdów wykonawców świadczących usługi w ramach zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2017/2018 oraz do pojazdów będących na wyposażeniu powiatowej grupy interwencyjnej (szacowany koszt zakupu urządzeń – 9 175,80 zł brutto).  
6.  Wyraził zgodę na zakup masy bitumicznej w ilości 10 t dla potrzeb naprawy bieżących ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych (szacowany koszt zakupu masy – 1 800,00 zł brutto).
7.  Dokonał rozliczeń dotacji z Miastem Brzeziny i Gminą Brzeziny przekazanych w ramach współrealizacji inwestycji drogowych na terenie Gm. Brzeziny pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Gałkówek Kolonia” oraz „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Eufeminów”.
8.  Analizował możliwości dodatkowego oznakowania miejsc niebezpiecznych na drogach powiatowych (montaż dodatkowych znaków ostrzegawczych oraz luster drogowych).
9.  Zobowiązał p. Michała Gesska – p.o. naczelnika wydziału „DR” do prowadzenia dziennika objazdu dróg powiatowych oraz do bieżącego prowadzenia ewidencji elektronicznej z wykonywanych objazdów.
10.  Podpisał umowy dla kierownika (wynagrodzenie 500,00 zł brutto) i opiekuna (wynagrodzenie 400,00 zł brutto) wyjazdu do Warszawy (termin wyjazdu 28 listopada br.) organizowanego dla uczniów Technikum Ekonomicznego ZSP w Brzezinach uczestniczących w projekcie „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU”.
11.  Podpisał umowę z „Fundacją Młodzi Ludziom” z siedzibą w Borysławiu, wybraną w ramach konkursu ofert na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego na świadczenie usług nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe na terenie Powiatu Brzezińskiego w 2018 roku (udzielono dotacji na realizację tego zadania w kwocie: 60 725,88 zł brutto).
12.  Wystąpił z pismem informacyjnym, do dyrektor PCPR w Brzezinach w kwestii dotyczącej skargi złożonej na koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
13.  Przyjął do wiadomości informację złożoną przez dyrektor PUP w Brzezinach, dotyczącą prośby skierowanej do Burmistrza Miasta Brzeziny o przedłużenie umowy najmu lokalu użytkowego przy ul. Sienkiewicza 11 na okres kolejnych 3 lat tj. do dnia 31 grudnia 2020 r., warz z zachowaniem dotychczasowych warunków najmu.
14.  Po dokonaniu analiz informacji udzielonych przez dyrekcję szkół prowadzonych przez powiat w związku z prośbą o dostosowanie wydatków do przyznanej subwencji oświatowej, Zarządu Powiatu zwrócił się, do dyrekcji placówek oświatowych prowadzonych przez powiat, o ponowną pilną analizę przedłożonego planu finansowego na rok 2018 wraz z uzasadnieniem i jego należytą korektą, tak aby wydatek środków własnych powiatu na cele oświatowe nie przekraczał poziomu roku 2016.
15.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego, prowadzonej w formie zapytania ofertowego, w celu wyłonienia doradcy technicznego dla potrzeb realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach”.
16.  Odbył wideokonferencję z p. Marcinem Kazarynem – przedstawicielem firmy „CURULIS” dotyczącą wyjaśnień związanych z realizacją zadania pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno – prywatnego.

Na posiedzeniu w dniu 30 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 151/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
2.  Podjął uchwałę nr 152/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
3.  Podjął uchwałę nr 153/17 w sprawie udzielenia upoważnienia do dokonywania czynności prawnych.
4.  Wystąpił z wnioskiem do przewodniczącego Rady Powiatu w Brzezinach o zwołanie sesji w trybie nadzwyczajnym, celem wprowadzenia stosownych zmian w organizacji systemu oświaty w placówkach prowadzonych przez Powiat Brzeziński wynikających z zapisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r., - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe.
5.  Zawarł porozumienie z Powiatem Zgierskim w sprawie ustalenia warunków i  wysokości wydatków na opiekę i wychowanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej spokrewnionej na terenie Powiatu Brzezińskiego.
6.  Zawarł aneks do umowy o finansowanie kosztów działalności warsztatów terapii zajęciowej ze Stowarzyszeniem Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom”.
7.  Zapoznał się i pozytywnie zaopiniował projekt uchwały Rady Powiatu w Brzezinach zmieniającej uchwałę Nr XLIII/169 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie określenia zadań na rzecz osób niepełnosprawnych i podziału środków PFRON na ich realizację w 2017 r. oraz obniżenia wysokości dofinansowania, zmienionej uchwałą Nr XLIX/200/17 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 12 września 2017 roku. Przedmiotowy projekt uchwały został skierowany do przewodniczącego Rady Powiatu celem jego dalszego procedowania podczas obrad właściwych komisji oraz sesji Rady Powiatu w Brzezinach.
8.  Wystosował zamówienie do przedsiębiorstwa Kral Sp. z o.o. z Łodzi na zakup 10 t masy bitumicznej na gorąco dla potrzeb napraw bieżących ubytków powstałych w nawierzchni dróg powiatowych (wartość zamówienia – 2 214,00 zł brutto).