artykuł nr 1

Listopad

Na posiedzeniu w dniu 3 listopada 2015 r., Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 101/15 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego przez organizacje pozarządowe z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej w roku 2016 na terenie Powiatu Brzezińskiego.
  2. Podjął uchwałę nr 102/15 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i odrzucenia oferty wykonawcy oraz wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
  3. Zatwierdził Aneks nr 2 do arkusza organizacji roku szkolnego 2015/2016 w ZSP w Brzezinach.
  4. Zapoznał się z pismem Stowarzyszenia Grupa Kolarska Strefa Rowerowa Brzeziny z prośbą o nieodpłatne korzystanie z sali gimnastycznej ZSP w Brzezinach.
  5. Zatwierdził protokół z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego sporządzony w celu zamówienia opinii w formie operatu szacunkowego, do celów postępowania w sprawie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości, o wartości części nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Bratysławskiej 52 nabytej na rzecz Skarbu Państwa (zadania zlecone).
  6. Zatwierdził „Plan Kontroli nad organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo – wychowawczymi w Powiecie Brzezińskim w 2016 roku”. Upoważnionymi do przeprowadzenia, przedmiotowej kontroli, zostali p. Irena Gralewska – Jagiełło – członek Zarządu oraz p. Zbigniew Bączyński – sekretarz powiatu.
  7. Zapoznał się z propozycją harmonogramu dyżurów nocnych i świątecznych pracy aptek z terenu Miasta Brzeziny na rok 2016, zdecydował o przesłaniu harmonogramu, o którym mowa, właściwym aptekom z terenu Miasta Brzeziny, w dalszej kolejności harmonogram należy przesłać, celem konsultacji, do samorządów Miasta i Gmin z terenu powiatu oraz do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Łodzi.  
  8. Wyznaczył termin odbioru inwestycji pn.:  „Modernizacja dróg powiatowych celem zwiększenia bezpieczeństwa i dostępności wraz z działaniami zapobiegającymi podtopieniom w regionie powiatu brzezińskiego” – realizowanej na terenie powiatu brzezińskiego, na dzień 6 listopada br., od godz. 11:00.
  9. Rozważał możliwość montażu urządzeń poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach powiatowych (analizowano możliwość montażu barier ochronnych, lusterka oraz progów zwalniających). Zdecydowano aby w przedmiotowej kwestii uzyskać opinię policji oraz przygotować na tą okoliczność aktualizację organizacji ruchu drogowego.
  10. Wydał Zlecenie Nr 3 firmie „ANDRO” Anna Fijałkowska na likwidację ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych w ramach bieżącego utrzymania dróg powiatowych (do zużycia pozostało ok. 20 t patchera oraz ok. 200 m² do wbudowania „masy na gorąco”).
  11. Poinformowany został przez starostę – p. Edmunda Koteckiego o zamiarach Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzezinach dotyczących składania wniosku o dofinansowanie utworzenia Ośrodka Dziennego Pobytu w Brzezinach (możliwość uzyskania dofinansowania w zakresie adaptacji pomieszczeń).
  12. Przyjął do wiadomości pismo Rady Pedagogicznej LO im. Jarosława Iwaszkiewicza w Brzezinach popierające kandydaturę p. Iwony Świniarskiej na stanowisko p.o. dyrektora LO (obecnie p. I. Świniarska pracuje w LO w wymiarze pełnego etatu na stanowisku bibliotekarza).
  13. Przyjął do wiadomości projekt stanowiska Związku Powiatów Polskich mówiący o organizacji nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej społeczeństwa.
  14. Wstępnie omówił harmonogram obchodów uroczystości związanych z Narodowym Świętem Niepodległości (11 listopada br.).
  15. Zdecydował o ufundowaniu nagród rzeczowych w postaci sprzętu do tenisa ziemnego (rakiety oraz piłeczki) z okazji otwarcia nowo wybudowanej sali sportowej w Gminie Jeżów (uroczyste otwarcie przewidziano na dzień 9 listopada br.).

Na posiedzeniu w dniu 10 listopada 2015 r., Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 103/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  2. Podjął uchwałę nr 104/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  3. Analizował złożoność sprawy dotyczącej zaległości z tytułu nieuregulowania kwestii na płaszczyźnie właściciel – dzierżawca dla nieruchomości znajdujących się przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 12 w Brzezinach. Ponadto zapoznał się z wnioskami lokatorów zajmujących nieruchomość przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 12, zawierającymi prośby o rozłożenie na raty należności z tytułu zaległości czynszowych – Zarząd przychylił się do próśb wnioskodawców.
  4. Zaakceptował, stanowiący załącznik do projektu uchwały Rady Powiatu w Brzezinach  „Program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2016”, projekt uchwały wraz z załącznikiem został skierowany do przewodniczącego Rady Powiatu celem dalszego procedowania podczas obrad najbliższej sesji Rady Powiatu.
  5. Zapoznał się z ofertami firm w zakresie zakupu sprzęt do konserwacji pasów drogowych (kosiarki, podnośniki hydrauliczne, specjalistyczne głowice do oczyszczania i odmulania poboczy oraz rowów),.
  6. Podpisał harmonogram do WFOŚiGW w Łodzi dotyczący zakupu maszyn do konserwacji pasa drogowego.
  7. Rozważał możliwość dofinansowania przez WFOŚiGW w Łodzi inwestycji polegającej na odwodnieniu fragmentów drogi powiatowej Nr 5101 E Głowno – Kołacin w miejscowościach Osiny i Dmosin.
  8. Analizował konstrukcję oraz zapisy, ugody z przedsiębiorcami z m. Jeżów – właścicielami kopalń kruszyw naturalnych, w kwestii dotyczącej naprawy fragmentu drogi powiatowej Nr 2920 E Jeżów – Wola Łokotowa zniszczonej w wyniku szczególnej eksploatacji przez wyżej wymienionych przedsiębiorców.
  9. Analizował koszty utrzymania oraz efektywność prac wykonywanych przez powiatową grupę interwencyjną.

Na posiedzeniu w dniu 13 listopada 2015 r., Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 105/15 w sprawie zatwierdzenia projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2016 rok.
  2. Podjął uchwałę nr 106/15 w sprawie zatwierdzenia wieloletniej prognozy finansowej dla Powiatu Brzezińskiego na lata 2015 – 2023.
  3. Odbył wstępne spotkanie z Państwem Teresą i Zbigniewem Szadkowskimi celem ustalenia kwoty odszkodowania za zajęcie fragmentu działki przeznaczonej pod poszerzenie drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Eufeminów, podczas spotkania nie udało się osiągnąć porozumienia, kolejne negocjacje odłożono na następne posiedzenie Zarządu.
  4. Podpisał Aneks nr 5 do umowy nr AS3/000004/05/D z dnia 12 kwietnia 2013 r., zawartej z PFRON w sprawie realizacji pilotażowego programu „Aktywny samorząd” – program realizowany przez PCPR w Brzezinach.
  5. Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb zakupu „masy na zimno”, celem  likwidacji ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych.
  6. Poinformowany został o przeprowadzonym spotkaniu z przedstawicielami Gminy Rogów w celu wspólnej aplikacji o środki na modernizację części dróg powiatowych, na terenie wyżej wymienionej gminy, w ramach projektu PROW w 2016 roku. Zdecydował o odbyciu w dniu 17 listopada br., spotkania przedstawicieli powiatu i gminy w terenie celem omówienia szczegółów planowanej inwestycji.
  7. Rozważał możliwość skorzystania z 80% dofinansowania z WFOŚiGW w Łodzi w ramach realizacji kompleksowego programu inwentaryzacji i pielęgnacji drzewostanu na terenie powiatu.
  8. Wyznaczył ostateczny termin (po usunięciu usterek) odbioru inwestycji pn.: „Modernizacja dróg powiatowych celem zwiększenia bezpieczeństwa i dostępności wraz z działaniami zapobiegającymi podtopieniom w regionie powiatu brzezińskiego” na dzień 25 listopada br.
  9. Zapoznał się z ofertą firmy VULCAN dotyczącą kosztów  programu informatycznego do analizy wydatków oświatowych oraz propozycji wykonania audytu wydatków oświatowych w powiecie.

Na posiedzeniu w dniu 17 listopada 2015 r., Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 107/15 w sprawie powołania Komisji konkursowej w celu oceny ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego, z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej w 2016 r., przez organizacje pozarządowe.
  2. Podjął uchwałę nr 108/15 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyborze ofert najkorzystniejszych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
  3. Podjął uchwałę nr 109/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  4. Podjął uchwałę nr 110/15 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XIX sesję Rady Powiatu.
  5. Przeprowadził, zakończone zawarciem ugody, negocjacje z Państwem Teresą i Zbigniewem Szadkowskimi celem ustalenia kwoty odszkodowania za zajęcie fragmentu działki przeznaczonej pod poszerzenie drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Eufeminów.
  6. Podpisał umowę z firmą „ANDRO” Anna Fijałkowska w sprawie zabezpieczenia części III (użycie pługu wirnikowego, wywóz śniegu) zadania rozstrzygniętego w ramach przetargu, pn.: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2015/2016”.
  7. Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb realizacji zadania polegającego na wycince drzew znajdujących się w pasach drogowych dróg powiatowych.
  8. Pozytywnie zaopiniował wniosek Gminy Brzeziny dotyczący lokalizacji przystanku autobusowego przy drodze powiatowej Nr 5100 E Brzeziny – Sierznia w m. Buczek.
  9. Omówił przebieg konsultacji w terenie z udziałem przedstawicieli Gminy Rogów, przeprowadzonych w związku z planowaną aplikacją o środki na modernizację dróg powiatowych na terenie Gminy Rogów w ramach PROW.

Na posiedzeniu w dniu 24 listopada 2015 r., (II cz. posiedzenia Zarządu Powiatu w Brzezinach, po zakończeniu  obrad XIX sesji Rady Powiatu w Brzezinach) Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 113/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  2. Podjął uchwałę nr 114/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  3. Zatwierdził protokół z postępowania publicznego prowadzonego w trybie do 30 000,00 € dla potrzeb zakupu „masy na zimno” w ilości 7 ton do celów napraw ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych. Równocześnie, po zatwierdzeniu przedmiotowego protokołu, Zarząd złożył zamówienie na zakup masy „na zimno” w firmie, która złożyła najkorzystniejszą ofertę, tj. w firmie „ANDRO” Anna Fijałkowska, z ceną za 7 t masy w wysokości 5.510,40 zł brutto.
  4. Zatwierdził protokół z postępowania publicznego prowadzonego w trybie do 30 000,00 € dla potrzeb wycinki drzew rosnących przy drogach powiatowych w ilości 25 sztuk. Równocześnie, po zatwierdzeniu przedmiotowego protokołu (wpłynęła tylko jedna oferta), Zarząd zlecił wykonanie przedmiotowego zadania P.P.HU „GOSPODARZ”, Krzysztof Klepaczko, Dąbrowa 9, 95-047 Jeżów z ceną za realizację usługi w kwocie 7 500,00 zł brutto.
  5. Podpisał Aneks nr 1/2015 do porozumienia w sprawie ponoszenia kosztów częściowego dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych, mieszkańców Powiatu Brzezińskiego, w Warsztacie Terapii Zajęciowej działającym na terenie Miasta Łodzi.
  6. Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego oraz wicestarostę – p. Romana Sasina do podpisania, w późniejszym terminie, Aneksu nr 1/2015 do porozumienia w sprawie ponoszenia częściowego dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych, mieszkańców Powiatu Łódzkiego Wschodniego, w Warsztatach Terapii Zajęciowej działających na terenie Powiatu Brzezińskiego oraz do podpisania Aneksu nr 22 do umowy o finansowanie kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej zawartej pomiędzy Powiatem Brzezińskim a Stowarzyszeniem Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom”.
  7. Ocenił zaangażowanie wicestarosty – p. Romana Sasina w nadzór nad pracą wykonywaną przez wydział „DR” tj.: poszczególnych pracowników wydziału oraz pracowników wchodzących w skład powiatowej grupy interwencyjnej.
  8. Zapoznał się z protokołami odbioru inwestycji drogowych wykonywanych na drogach powiatowych przez firmę „SKANSKA” w ramach zadania pn.: „Modernizacja dróg powiatowych celem zwiększenia bezpieczeństwa i dostępności wraz z działaniami zapobiegającymi podtopieniom w regionie powiatu brzezińskiego”, wniósł stosowne uwagi do protokołów.
  9. Analizował próbę sporządzenia inwentaryzacji dróg powiatowych przy udziale kamery z GPS-em wraz możliwością inwentaryzacji drzewostanu znajdującego się w obrębie dróg powiatowych.
  10. Po dokonaniu analizy, zaakceptował zapisy SIWZ dla potrzeb ogłoszenia przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Zakup sprzętu do konserwacji rowów przydrożnych”.

Na posiedzeniu w dniu 27 listopada 2015 r., Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 115/15 w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego, z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej w 2016 r., przez organizacje pozarządowe.
  2. Podjął uchwałę nr 116/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  3. Podjął uchwałę nr 117/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2015 rok.
  4. Podjął uchwałę nr 118/15 w sprawie zatwierdzenia ogłoszenia o pisemnym przetargu na wybór agenta emisji obligacji powiatu brzezińskiego wraz ze specyfikacją warunków przetargu oraz powołania komisji w celu wyłonienia podmiotu mającego pełnić funkcję agenta emisji obligacji.
  5. W imieniu Wspólnika, Zarząd Powiatu, wystąpił z wnioskiem o zwołanie Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Spółki PCZ w Brzezinach. Wniosek wystosowano w związku z narastającą niepewnością dotyczącą sytuacji ekonomiczno – finansowej Spółki (wniosek w dniu 27 listopada br., został dostarczony do biura Zarządu PCZ w Brzezinach).
  6. Zgodnie z uchwałą Nr LVII/315/10 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 2 czerwca 2010 r., w sprawie określenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze, tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela oraz nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin. Zarząd udzielił zniżki w wymiarze 10 godz., p. Iwonie Świniarskiej na czas powierzenia pełnienia obowiązków p.o. dyrektora LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach, pracującej dotychczas na stanowisku bibliotekarza, w danej szkole, w pełnym wymiarze czasu pracy.
  7. Dokonał wstępnej analizy wysokości dodatków funkcyjnych przydzielonych dyrektorom placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
  8. Poinformowany został o aktualnej sytuacji związanej z administrowaniem nieruchomością tj. lokalami będącymi własnością powiatu, znajdującymi się przy ul. Marii Skłodowskiej – Curie 12 w Brzezinach. Po przeprowadzeniu rozmów i negocjacji,  Zarząd podpisał ugody, z dwójką dłużników, dotyczące realnej spłaty zadłużenia.
  9. Wyznaczył  (po wcześniejszym uzyskaniu zgody kandydata) osobę wicestarosty – p. Romana Sasina na koordynatora działań  podejmowanych w ramach zadania pn.: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2015/2016” .
  10. Wystąpił do Wydziału Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Brzezinach z wnioskiem dotyczącym zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych polegających na utwardzeniu fragmentu pobocza drogi powiatowej Nr 2936 E Nagawki – Nadolna – Kotulin w m. Kraszew.
  11. Wystąpił z wnioskiem do Wojewódzkiego Konserwatora Ochrony Zabytków w Łodzi w sprawie wydania pozwolenia na przeprowadzenie robót polegających  na modernizacji fragmentu drogi powiatowej Nr 2920 E Jeżów – Wola Łokotowa w m. Jeżów (na wysokości przejazdu kolejki wąskotorowej – teren kolejki wąskotorowej objęty nadzorem Konserwatora Ochrony Zabytków), ponadto wystąpił do Wójta Gmin Jeżów oraz do Starosty Rawskiego z prośbą dotyczącą wyrażenia zgody na tzw.: „prawo dysponowania gruntem”, w związku z przeprowadzeniem robót polegających  na modernizacji fragmentu wyżej wymienionej drogi powiatowej.
  12. Wydał zezwolenie kategorii I na przejazd jednego pojazdu ponadnormatywnego po drodze powiatowej Nr 1320 E Kołacinek – Kotulin.
  13. Podpisał wezwanie do zapłaty dotyczące zaległych należności z tytułu niepłacenia czynszu przez PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. (kwota należności z tytułu niewykonanych dochodów wynosi na dzień 27 listopada br. 542 439, 02 zł netto).
  14. Poinformowany został przez starostę – p. Edmunda Koteckiego, o złożeniu wniosku o dofinansowanie przez Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach do Regionalnego Centrum Polityki Społecznej z funduszy Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych, dla zadania polegającego na rozmieszczeniu instalacji elektrycznej na poddaszu budynku DPS-u, przeznaczonym na cele rehabilitacyjne i mieszkalne (szacowany koszt inwestycji ok. 130 000,00 zł).
  15. Poinformowany został przez starostę – p. Edmunda Koteckiego, o możliwości złożenia wniosku przez Dom Pomocy Społecznej w Dąbrowie w ramach „Konkursu pereł” organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi z możliwością uzyskania 80 %  dofinansowania na dokumentację oraz 100% dofinansowania na rewitalizację zieleni (inwentaryzacja geodezyjna oraz dendrologiczna) – dla celów rewitalizacji zabytkowego parku wokół DPS w Dąbrowie.
  16. Zobowiązał wicestarostę – p. Romana Sasina do koordynacji działań zmierzających do należytego przygotowania wszystkich kwestii związanych z przejęciem budynku (całościowym lub częściowym) Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach, znajdującym się przy ul Reformackiej 9 (właściwa koordynacja kwestii związanych z umowami dotyczącymi dostawy wody i odbioru ścieków, dostawy ciepła, dostaw energii elektrycznej oraz wywozu śmieci).
  17. Poinformowany został przez starostę – p. Edmunda Koteckiego o zatrudnieniu, w ramach zastępstwa za mec. Bernarda Goździńskiego – przebywającego na zwolnieniu lekarskim, mec. Ilony Śnieguckiej – Wolniak (okres zastępstwa do 31 grudnia br.).
  18. Analizował możliwości organizacji obchodów XV rocznicy utworzenia Powiatu Brzezińskiego przypadającej w 2016 roku.