artykuł nr 1

Lipiec

Na posiedzeniu w dniu 04.07.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Przyjął informacje Starosty o odbytym Konwencie Powiatów Polskich i jego ustaleniach;
  2. Zobowiązał Sekretarza Powiatu – p. Zbigniewa Bączyńskiego do przygotowania wystąpienia do Wojewody Łódzkiego w sprawie likwidacji posterunków energetycznych;
  3. Podpisał ugodę z panem Łukaszem Potargowiczem dot. uzgodnienia wysokości odszkodowania przysługującego za część nieruchomości przejętej pod drogę publiczną-drogę powiatową w m. Koziołki;
  4. Przyjął informację o stanie dróg powiatowych: 2938 E Przecław-Wągry w m. Wągry i 2939 E Henryków-Olsza-Rogów w m. Mroga Dolna, gdzie po ulewach jakie miały miejsce w ostatnich dniach nastąpiło oberwanie krawędzi jezdni oraz zarwanie poboczy  w okolicach przepustów pod drogami;
  5. Zapoznał się ze złożonymi  ofertami na świadczenie usługi koszenia poboczy w ciągach dróg powiatowych w gminach: Brzeziny, Dmosin, Jeżów i Rogów;
  6. Zapoznał się z ofertami na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy drogi powiatowej Nr 2935 E w Ząbkach; w ramach zapytania ofertowego firma DROTECH Janusz Strugiński z Łowicza złożyła najtańszą ofertę (34.440 zł brutto);
  7. Uzgodnił treść odpowiedzi do firmy IDOM dot. rozwiązań kolizji linii kolejowej dużych prędkości „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław” z drogami powiatowymi Powiatu Brzezińskiego;
  8. Zapoznał się z projektem założeń do aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego na lata 2007-2020;
  9. Podjął uchwałę nr 66/12 w sprawie przyjęcia do realizacji „Programu korekcyjno-edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie na rok 2012 dla Powiatu Brzezińskiego”; program został przygotowany i będzie realizowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzezinach;
  10. Podjął uchwałę nr 67/12 w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach;
  11. Podjął uchwałę nr 67a/12 w sprawie powołania Komisji ds. ustalenia powstałych w mieniu Powiatu Brzezińskiego szkód i szacowania strat spowodowanych ulewnymi deszczami;
  12. Przeprowadził dyskusję nad projektem uchwały w sprawie ustalania zasad zbywania udziałów i akcji Powiatu Brzezińskiego w spółkach prawa handlowego, przygotowanej przez pana mec. Marka Śnieguckiego.

Na posiedzeniu w dniu 05.07.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. W związku ze zbliżającą się sesją Rady Powiatu w Brzezinach przedłożył projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.; zmiany dotyczą: (na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Brzezinach zmianie ulega plan dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz wydatków nimi  finansowanych);
    1. zwiększenia dochodów o kwotę 60.000 zł z tytułu udzielonej przez gm. Jeżów pomocy finansowej na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa mostu na rzece Rawka położonego w ciągu drogi powiatowej 2920 E Jeżów – Budziszewice w miejscowości Mościska”,
    2. zwiększenia wydatków o kwotę 60.000 zł z przeznaczeniem na wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Odwodnienie drogi powiatowej nr 5101 E Głowno-Kołacin w m. Dmosin”;
    3. konsekwencją powyższego zmianie ulega wykaz zadań inwestycyjnych  Powiatu w 2012 r.;
  2. Podjął uchwałę nr 68/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  3. Podpisał umowę z biurem projektowym BIOPROJEKT sp. z o.o. z Piotrkowa Trybunalskiego na pełnienie nadzoru inwestorskiego za kwotę 700 zł brutto przez p. Grzegorza Jaśkiego w zakresie robót objętych zadaniem pn.: „Budowa wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej na drodze powiatowej 2920 E w miejscowości Jeżów, ul. Piotrkowska”;
  4. Został poinformowany przez p. Monikę Kuźmicką-Szczech – p.o. naczelnika Wydziału „DR” o zniszczeniach na drogach powiatowych spowodowanych przez ulewy jakie miały miejsce w ostatnich dniach; Powiat będzie wnioskował o przyznanie środków finansowych z przeznaczeniem na naprawę skutków ulew; szkody szacowane są na kwotę ok. 1.500.000 zł, środki zostaną pozyskane z Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi;
  5. Podpisał umowy na usługę koszenia poboczy w ciągach dróg powiatowych;
  6. Zaakceptował treść wystąpienia do firm, które złożyły oferty na zadanie pn.: „Budowa mostu na rzece Rawka w m. Mościska” w sprawie uzupełnienia dokumentacji przetargowej;
  7. Przyjął informacje dot. możliwości ustawienia znaków „Przejście dla dzieci” w m. Małczew, Adamów i Jordanów;
  8. Dyskutował o wyróżnieniu kilku funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Brzezinach podczas obchodów Dnia Policji;
  9. Zdecydował o zleceniu p. Pawłowi Jodaniewskiemu wykonania przedmiarów ścinki poboczy i kopania rowów na kwotę 750 zł w miejscowościach: Nagawki, Małczew, Jordanów, Eufeminów, Gałkówek Kol. i Witkowice;
  10. Został poinformowany przez p. Barbarę Wosińską – naczelnika Wydziału „BG” o planowanym umieszczeniu ogłoszenia o wydzierżawieniu bazy drogowej w m. Grzmiąca w lokalnej gazecie BIS i na stronie internetowej Starostwa; Zarząd zdecydował o nie umieszczaniu ogłoszenia w gazecie Dziennik Łódzki – Gratka Nieruchomości z uwagi na wysoki koszt publikacji – 2435,40 zł brutto;
  11. Został poinformowany o szczegółach ogłoszenia o rozbiórce budynku po byłej kotłowni na bazie drogowej przy ul. Waryńskiego i umieszczeniu go na stronie Starostwa Powiatowego i  lokalnej gazecie BIS;
  12. Zapoznał się z treścią pisma skierowanego do państwa Malka z Jeżowa w sprawie wyjaśnienia dotyczącego granic ich nieruchomości;
  13. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie zadania pn.: Przeprowadzenie kursu – Prawo jazdy kategorii B – dla uczestników projektu pn: ”Praktyka czyni mistrza”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz podjął uchwałę nr 69/12 w sprawie wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie w/w zadania;
  14. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie zadania pn.: Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz podjął uchwałę nr 70/12 w sprawie wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie w/w zadania;
  15. Zapoznał się oraz podpisał aneks do porozumienia zawartego z PFRON dot. programu „Aktywny samorząd”- program realizowany jest przez PCPR;
  16. Rozważał termin oraz porządek obrad XXV sesji Rady Powiatu w Brzezinach;
  17. Dyskutował nad metodą wyboru audytora celem ustalenia wartości udziałów w spółce Powiatowe Centrum Zdrowia;
  18. Dyskutował nad projektem uchwały w sprawie ustalania zasad zbywania udziałów i akcji Powiatu Brzezińskiego w spółkach prawa handlowego, przygotowanej przez pana mec. Marka Śnieguckiego.

Na posiedzeniu w dniu 12.07.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Został poinformowany o propozycji wójta gm. Rogów- p. Daniela Kołady dot. zmianie zakresu prac związanych z budową chodnika w m. Przyłęk Duży; Powiat Brzeziński miał partycypować w kosztach inwestycji w kwocie 15.000 zł; Wójt zaproponował, aby Powiat wykonał ścinkę poboczy wraz z odtworzeniem rowu na odcinku ok. 500 m; zakres prac Powiatu związanych z uzupełnieniem poboczy destruktem wykonaliby pracownicy grupy interwencyjnej działającej przy wydziale „DR”; Zarząd pozytywnie zaopiniował propozycję Wójta;
  2. Po omówieniu tematu przez p. Monikę Kuźmicką-Szczech- p.o. naczelnika Wydziału „DR”, Zarząd zaakceptował zlecenie dla firmy BUD-DROG na wynajem sprzętu do rozkładania masy mineralno-bitumicznej w m. Ząbki;
  3. Zaakceptował treść pisma do GDDKiA w Łodzi z prośbą o zawarcie umowy na  użyczenie działki w m. Dmosin będącej we władaniu GDDKiA, w celu odprowadzenia wód opadowych z pasa drogowego drogi powiatowej Nr 5101 E w m. Dmosin do koryta rzeki Mroga;
  4. Został poinformowany o uzupełnieniu dokumentacji przetargowej przez firmy biorące udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Budowa mostu na rzece Rawka położonego w ciągu drogi powiatowej 2920E Jeżów-Budziszewice w m. Mościska”; ofertę najkorzystniejszą przedstawiło Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „GRALA” – Elżbieta Grala (kwota 738.000 zł brutto); w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę nr 71/2012 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej na w/w zadanie;
  5. Wyznaczył termin podpisania umowy z w/w przedsiębiorcą na 18 lipca br. o godz. 9:00;
  6. Zapoznał się z projektem umowy dla p. Pawła Jodaniewskiego na nadzór inwestorski za kwotę 10.000 zł w ramach zadania dot. budowy mostu  i ustalił termin podpisania umowy na dzień podpisania umowy z wykonawcą zadania na budowę mostu tj. 18 lipca br. o godz. 9:00;
  7. Zapoznał się z szacunkową wartością szkód jakie powstały na drogach powiatowych po ulewnych deszczach z nocy 3-4 lipca przygotowaną przez p. Monikę Kuźmicką-Szczech – p.o. naczelnik Wydziału „DR”, która  poinformowała, iż szkody szacowane są na ok. 1.500.000 zł - co stanowi więcej niż 5% planowanych dochodów własnych za 2011 r. (kryterium otrzymania odszkodowania to kwota nie mniejsza niż 5% planowanych dochodów własnych jednostki za 2011, czyli na rok bezpośrednio poprzedzający rok wystąpienia klęski żywiołowej);
  8. Podpisał umowę z p. Pawłem Jodaniewskim na wykonanie uproszczonej dokumentacji w zakresie powstałych na drogach szkód po ulewnych deszczach z 3 na 4 lipca za kwotę 2.460 brutto zł;
  9. Został poinformowany, iż w związku z wystąpieniem mieszkańców wsi Rozworzyn z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli dot.  nielegalnego wywozu surowców ze żwirowni zostanie przeprowadzona wizja lokalna w dn. 19 lipca 2012 r. o godz. 9:00; celem wizji będzie sprecyzowanie informacji zawartych we wniosku dot. miejsc nielegalnego wydobycia  żwiru; informacja o terminie przeprowadzenia wizji zostanie przekazana do pani Władysławy Borkowskiej (osoba reprezentująca mieszkańców);
  10. Został poinformowany o możliwości wzięcia udziału przez Powiat Brzeziński w Dożynkach Wojewódzkich, które odbędą się w dniu 23 września 2012 r. w Piotrkowie Trybunalskim; Zapoznał się z informacją o realizacji przez Województwo Łódzkie prac nad projektem „Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012-2016”;
  11. Dokonał wyboru zespołu muzycznego na dożynki miejsko-powiatowe;
  12. Został poinformowany, iż w związku ze złożonym formularzem zgłoszenia szkody wysłanej do TUW ALLIANZ POLSKA S.A  (ubezpieczyciel p. Wojciecha Knery – były inspektor nadzoru  inwestycji DPS w Brzezinach), towarzystwo DALFI w imieniu w/w towarzystwa ubezpieczeniowego prosi o wyjaśnienie kilku kwestii związanych z powstaniem szkody; sprawa została przekazana obsłudze prawnej;
  13. Zapoznał się z wyjaśnieniami do zaleceniami pokontrolnych, złożonych przez p. Ewę Kalińską – dyrektor Liceum Ogólnokształcącego; wyjaśnienia zostały złożone w związku ze sporządzonym protokołem wraz z projektami zaleceń z przeprowadzonej w dniach 10-13 maja br. kontroli problemowej w liceum;
  14. Zapoznał się z analizą SWOT dot. Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach; analiza została sporządzona na podstawie materiałów zebranych podczas debaty publicznej pn: ”Dziś i jutro szpitala powiatowego”, która odbyła się w dn. 20 czerwca 2012 r.; przygotował ją p. Bogdan Pietrzak- moderator debaty; do prezentacji analizy na forum Rady Powiatu został zobowiązany Sekretarz Powiatu;
  15. Rozważał termin i porządek obrad XXV sesji Rady Powiatu w Brzezinach;
  16. Zapoznał się z projektem kalkulacji dot. zagospodarowania poddasza w DPS w Brzezinach przygotowanym przez dyrektor DPS – p. Małgorzatę Jedynak;
  17. Zapoznał się z uwagami do założeń dot. aktualizacji strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego na lata 2007-2020 przygotowane przez p. Zbigniewa Sokołowskiego – Członka Zarządu.

Na posiedzeniu w dniu 18 lipca Zarząd m.in.:

  1. Podpisał umowę z firmą - Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „GRALA” Elżbieta Grala z Baranowa - wykonawcą, wyłonionym w drodze przetargu na wykonanie zadania pn.: „Budowa mostu na rzece Rawka położonego w ciągu drogi powiatowej 2920E Jeżów-Budziszewice w m. Mościcka” oraz z p. Pawłem Jodaniewskim - na pełnienie funkcji inspektora nadzoru podczas wykonywania w/w zadania;
  2. Zapoznał się z oceną pracy p. Małgorzaty Skruch na stanowisku dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach;
  3. Zapoznał się ze stanem remontów w Zespole Szkół Specjalnych, Zespole Szkód Ponadgimnazjalnych oraz o przeglądzie instalacji elektrycznej w Liceum Ogólnokształcącym;
  4. Zaakceptował korektę wniosku o płatność za okres 1.03. - 31.05.2012 r. dot. projektu Praktyka Czyni Mistrza realizowanego w ZSP w Brzezinach;
  5. Po przeprowadzeniu dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalania zasad zbywania udziałów i akcji Powiatu Brzezińskiego w spółkach prawa handlowego oraz projektem uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej koncepcji pozyskania większościowego wspólnika-inwestora w Powiatowym Centrum Zdrowia w Brzezinach spółka z o.o. wraz z uzasadnieniami do nich, Zarząd przyjął 2 projekty uchwał wraz z uzasadnieniami;
  6. Zapoznał się z wnioskiem p. Zdzisława Ziółkowskiego decydując o przekazaniu wniosku do zaopiniowania Radzie Nadzorczej PCZ;
  7. Podjął uchwałę nr 72/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  8. Przyjął projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r. będącej m.in. przedmiotem obrad XXV sesji Rady Powiatu w Brzezinach;
  9. Zapoznał się z propozycją p. Zbigniewa Sokołowskiego, aby rozpocząć dyżury radnych powiatowych;
  10. Podjął uchwałę nr 73/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXV sesję Rady Powiatu.

Na posiedzeniu w dniu 25 lipca Zarząd m.in.:

  1. Zapoznał się z aktualnym stanem inwestycji prowadzonej w DPS w Brzezinach;
  2. Zaproponował, aby na dzisiejszej sesji Rady Powiatu w Brzezinach dokonać zwiększenia środków w budżecie Powiatu o 11.000 zł z przeznaczeniem na montaż dodatkowych urządzeń na instalacji solamej w ramach inwestycji w DPS;
  3. Wyraził zgodę na złożenie wniosku do Ministerstwa Finansów za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego dot. Inwestycji w DPS w Brzezinach na kwotę 171.310 zł z koniecznością zapewnienia kwoty tej samej wysokości w projekcie budżetu Powiatu na 2013 r.;
  4. Podjął uchwałę nr 74/12 w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Brzezińskiego, uchylając uchwałę nr 34/12 z dnia 24 kwietnia 2012 r.;
  5. Podjął uchwałę nr 75/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  6. Zdecydował o projekcie zapewnienia w budżecie dodatkowych środków na projekt przebudowy drogi powiatowej w Ząbkach zniszczonej w związku z budową autostrady A-2;
  7. Podjął uchwałę nr 76/12 w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;
  8. Zdecydował o projekcie zapewnienia środków finansowych na przeprowadzenie obowiązkowego 5-letniego pomiaru instalacji elektrycznej oraz realizacji projektu odwodnienia i likwidacji zawilgocenia w Liceum Ogólnokształcącym;
  9. Zapoznał się z oczekiwaniami mieszkańców dot. wybudowania nowej kładki dla pieszych i rowerzystów nad rzeka Mroga pomiędzy pasem autostradowym a ciągiem drogi powiatowej.