artykuł nr 1

Starostwo Powiatowe w Brzezinach z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 16, 95 - 060 Brzeziny ogłasza nabór kandydatów do pracy na stanowisko Sekretarza Powiatu

Starostwo Powiatowe w Brzezinach z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 16  95 – 060 Brzeziny ogłasza nabór kandydatów do pracy na stanowisko Sekretarza Powiatu


Liczba wakatów i wymiar czasu pracy: 1 wakat (pełny wymiar czasu pracy ).  
Numer ewidencyjny naboru: Nr 6/2/4/2017
Data publikacji ogłoszenia: 28 kwietnia 2017 r.
Termin składania ofert do: 9  maja 2017 r. do godz. 16.00

Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:

1) zapewnienie sprawnej organizacji pracy Starostwa;
2) koordynowanie pracy pomiędzy wydziałami w Starostwie;
3) koordynowanie spraw kontroli wewnętrznej i zewnętrznej prowadzonej przez Starostwo;
4) nadzór nad stanem organizacji Starostwa, w tym inicjowanie usprawnień organizacyjnych
i technicznych;
5) zapewnienie kulturalnej i sprawnej obsługi interesantów;
6) ustalenie form i metod pracy w Starostwie;
7) nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez wydziały w Starostwie;
8) nadzór nad terminowością załatwiania spraw wnoszonych do Starostwa;
9) uczestniczenie w posiedzeniach organów Powiatu;
10) nadzorowanie rozpatrywania skarg, wniosków i petycji;
11) nadzór nad realizacją uchwał Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty;
12) organizacyjne przygotowanie, obsługa i przeprowadzenie wyborów i referendów;
13) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Radę, Zarząd lub Starostę;
14) koordynowanie działań w zakresie zamówień publicznych;
15) nadzór i przygotowywanie uchwał, zarządzeń i innych materiałów dla potrzeb Rady
  Powiatu, Zarządu i Starosty;
16) prowadzenie i nadzór nad informatyzacją w urzędzie;
17) odpowiedzialność za prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej i innych
publikatorów;
18) prowadzenie spraw oświadczeń majątkowych;
19) sprawowanie bieżącego nadzoru i kontroli dyscypliny pracy;
20) zapewnienie ochrony i nadzoru nad mieniem Starostwa;
21) sprawowanie nadzoru i kontroli  nad wykonywaniem zadań przez Powiatowe Centrum
  Pomocy Rodzinie w Brzezinach w zakresie wspierania rodziny i sprawowania pieczy
  zastępczej oraz pomocy w usamodzielnianiu jej pełnoletnich wychowanków.
 

Wymagania niezbędne (konieczne):

1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
  publicznych;
3) niebycie skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) posiadanie nieposzlakowanej opinii;
5) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach
  składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji
  i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia1997 r. o ochronie danych osobowych
  (Dz. U. z 2016 r., poz. 922);
6) wykształcenie wyższe drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
7) posiadanie co najmniej pięcioletniego stażu pracy na stanowisku urzędniczym
  w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach
  samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 ze zm. ) tj. w:
  - urzędach marszałkowskich oraz wojewódzkich samorządowych jednostkach
  organizacyjnych,
  - starostwach powiatowych oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych;
  - urzędach gmin, jednostkach pomocniczych gmin, gminnych jednostkach budżetowych
  i samorządowych zakładach budżetowych;
  - biurach (ich odpowiednikach) związków jednostek samorządu terytorialnego
  oraz samorządowych zakładów budżetowych utworzonych przez te związki,
- biurach (ich odpowiednikach) jednostek administracyjnych jednostek samorządu
terytorialnego
w tym co najmniej trzyletniego stażu pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym
w tych jednostkach;
8) znajomość przepisów w zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego,
a w szczególności znajomość ustaw:  ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 814 ze zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 ze zm.), ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1870 ze zm.),
ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 168 ze zm.), ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922), ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1764), ustawy z dnia
7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 ze zm.), ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23
ze zm.), ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. -  Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2017 r., poz. 15),
ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666), ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164
ze zm.).
9) umiejętność obsługi komputera w zakresie podstawowych programów pakietu Office.
 

Wymagania dodatkowe (pożądane):

1) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
2) wysoka kultura osobista;
3) znajomość struktury organizacyjnej urzędu;
4) umiejętność zarządzania informacją;
5) obowiązkowość i odpowiedzialność za wykonaną pracę;
6) zdolność do kreatywnego i innowacyjnego myślenia, zaangażowanie, dokładność,
sumienność, odporność na stres, umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy własnej,
umiejętność kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, umiejętność
reprezentowania Urzędu na zewnątrz;
7) umiejętność interpretowania przepisów prawnych.
 

Oferta kandydata musi zawierać:

1) CV wraz z listem motywacyjnym lub innym pisemnym zgłoszeniem udziału w naborze  
wraz z motywacją;
2)  kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
3)  kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie poświadczone przez
  kandydata za zgodność z oryginałem;
4)  kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany przez
  kandydata staż pracy - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem, a jeżeli
  kandydat pozostaje w zatrudnieniu – zaświadczenie o okresie zatrudnienia
  (w przypadku wyboru oferty kandydata pracodawca zażąda przedłożenia oryginałów
  dokumentów wymienionych w pkt 3 i 4 w celu zweryfikowania kwalifikacji kandydata);
5)  oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
6)  oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni
  praw publicznych oraz, że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne;
7)  oświadczenie o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
lub kserokopię posiadanego ważnego  zaświadczenia potwierdzającego  spełnianie tego
warunku uzyskanego z Krajowego Rejestru Karnego;
8)  oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego
realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922);
9)  spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata.
 

Dokumenty zawarte w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko Sekretarza Powiatu  Nr 6/2/4/2017” należy składać osobiście lub przesyłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Brzezinach
Sekretariat (pok. Nr 12) parter
95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16
w terminie do dnia:  9 maja 2017 r. do godz. 16.00
(uwaga termin zamieszony w ogłoszeniu w Brzezińskim Informatorze Samorządowym
z dnia 26.04.2017 r. został przedłużony do dnia 9 maja 2017 r. do godz. 16.00)

 

W przypadku złożenia przez kandydata dokumentów osobiście lub przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu). Dokumenty doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie są rozpatrywane i podlegają zwrotowi.

Przez fakt złożenia swojej oferty kandydaci wyrażają zgodę na poddanie się procedurze naboru, na zasadach określonych szczegółowo w zarządzeniu Nr 10 Starosty Brzezińskiego
z dnia 10 kwietnia 2015 r. w sprawie wprowadzenia „Procedury naboru kandydatów do pracy w Starostwie Powiatowym w Brzezinach oraz zasad pracy Komisji ds. Naboru”, zwanej dalej „Procedurą naboru”. Treść powołanego zarządzenia znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Brzezińskiego.
 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia jest mniejszy niż 6 %.
 

Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowi informacja o warunkach pracy na stanowiskach urzędniczych zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu w siedzibie przy ul. Sienkiewicza 16 95-060 Brzeziny (załącznik nr 4 do Procedury naboru).

Wydział Organizacji i Kadr będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną)
o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, w ciągu 14 dni od daty upływu terminu składania dokumentów.

Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane
w Wydziale Organizacji i Kadr. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów za potwierdzeniem odbioru. Starostwo Powiatowe w Brzezinach nie odsyła dokumentów kandydatom.

Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Wydziale Organizacji i Kadr Starostwa Powiatowego w Brzezinach, najpóźniej w dniu zawarcia z nim umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, uzyskanego na koszt kandydata
z Krajowego Rejestru Karnego.