artykuł nr 1

Nabór kandydatów do pracy na stanowisko Informatyka w Wydziale Organizacji i Kadr

Starostwo Powiatowe w Brzezinach
z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 16  95 – 060 Brzeziny
ogłasza nabór kandydatów do pracy
na stanowisko
Informatyka w Wydziale Organizacji i Kadr

Liczba wakatów i wymiar czasu pracy: 1 wakat (pełny wymiar czasu pracy).  
Numer ewidencyjny naboru: Nr 3/OK/1/7/2016
Data publikacji ogłoszenia: 6 lipca 2016 r.
Termin składania ofert do: 18 lipca 2016 r.

Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:

  1. administrowanie systemem informatycznym i koordynowanie procesu informatyzacji urzędu;
  2. obsługa techniczna platformy e – PUAP;
  3. administrowanie bazami danych oraz zapewnienie ich ochrony, w tym wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji, zabezpieczanie baz danych i przesyłu danych w systemach informatycznych;
  4. zabezpieczenie prawidłowego działania poczty elektronicznej;
  5. zapewnienie dostępu i nadzór nad działaniem usług internetowych, w tym prowadzenie ustaleń z dostawcami Internetu;
  6. bieżąca kontrola i właściwe reagowanie na przypadki naruszenia bezpieczeństwa systemów informatycznych;
  7. zapewnienie właściwego funkcjonowania strony internetowej Starostwa, strony Biuletynu Informacji Publicznej i poczty elektronicznej;
  8. planowanie i dokonywanie zakupów sprzętu komputerowego i programów komputerowych dla Starostwa;
  9. kontrola usług gwarancyjnych i pogwarancyjnych dotyczących sprzętu teleinformatycznego;
  10. kontrola licencji i legalności oprogramowania i prowadzenie ich ewidencji;
  11. instalowanie i konfigurowanie stanowisk komputerowych oraz przydzielanie praw do korzystania z zasobów sieciowych, prowadzenie ewidencji haseł i ich aktualizacja;
  12. sprawowanie nadzoru i kontroli nad wykorzystywaniem sprzętu komputerowego;
  13. zarządzanie identyfikatorami i hasłami użytkowników;
  14. nadzór nad wykonywaniem kopii awaryjnych i ich przechowywaniem oraz okresowym sprawdzaniem ich dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu;
  15. ustalanie potrzeb w zakresie awaryjnego zasilania komputerów oraz innych procedur określających częstotliwość ich zmiany zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji określającej sposób zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa informacji;
  16. dokonywanie oceny stanu technicznego sprzętu i niezwłoczne reagowanie na zgłaszane awarie poprzez wykonywanie drobnych napraw lub kierowanie uszkodzonego sprzętu do naprawy;
  17. prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania;
  18. przygotowywanie opisu technicznego do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przypadku ogłaszania przetargów na zakup sprzętu komputerowego i innego sprzętu objętego nadzorem pracownika;
  19. nadzór nad urządzeniami drukującymi (kserokopiarki, faksy, drukarki);
  20. ewidencja zakupów i zużycia materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących;
  21. prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie właściwego użytkowania sprzętu komputerowego.

Wymagania niezbędne (konieczne):

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. niebycie skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiadanie nieposzlakowanej opinii;
  5. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922);
  6. wykształcenie co najmniej średnie z trzyletnim stażem pracy związanym z obsługą informatyczną lub wyższe informatyczne (I lub II stopnia);
  7. bardzo dobra znajomość komputerów PC, systemów operacyjnych, pakietów biurowych, aplikacji poczty elektronicznej;
  8. posiadanie wiedzy niezbędnej do zarządzania siecią informatyczną;
  9. umiejętność pracy w zespole.

Wymagania dodatkowe (pożądane):

  1. praktyczne doświadczenie w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów informatycznych;
  2. znajomość przepisów związanych z własnością intelektualną (dotyczy licencji oprogramowania komputerowego);
  3. znajomość przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922), ochrony informacji niejawnych (ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r., Nr 182, poz. 1228 ze zm.),  dostępu do informacji publicznej (ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 ze zm.) oraz znajomość przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014  r., poz. 1114 ze zm.) w zakresie dotyczącym zadań powiatu;
  4. łatwość komunikowania się i przekazywania informacji;
  5. obowiązkowość i odpowiedzialność za wykonaną pracę;
  6. zdolność do kreatywnego i innowacyjnego myślenia, zaangażowanie, dokładność, sumienność, odporność na stres, umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy własnej i innych osób, zdolności analityczne, umiejętność pracy kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, umiejętność reprezentowania Urzędu na zewnątrz;
  7. znajomość języka angielskiego w zakresie podstawowym.

Oferta kandydata musi zawierać:

  1. CV wraz z listem motywacyjnym lub innym pisemnym zgłoszeniem udziału w naborze wraz z motywacją;
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  4. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany przez kandydata staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), a jeżeli kandydat pozostaje w zatrudnieniu – zaświadczenie o okresie zatrudnienia);
  5. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopię dowodu osobistego;
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz, że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne;
  7. oświadczenie o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub kserokopię posiadanego ważnego zaświadczenia potwierdzającego  spełnianie tego warunku uzyskanego z Krajowego Rejestru Karnego;
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.);
  9. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata.

Dokumenty zawarte w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko ………………………….. Nr …../……./……/……/……/” należy składać osobiście
lub przesyłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Brzezinach
Sekretariat (pok. Nr 12) parter
95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16
w terminie do dnia:  18 lipca 2016 r.

W przypadku złożenia przez kandydata dokumentów osobiście lub przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu). Dokumenty doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie są rozpatrywane i podlegają zwrotowi.
Przez fakt złożenia swojej oferty kandydaci wyrażają zgodę na poddanie się procedurze naboru, na zasadach określonych szczegółowo w zarządzeniu Nr 10 Starosty Brzezińskiego z dnia 10 kwietnia 2015 r. w sprawie wprowadzenia „Procedury naboru kandydatów do pracy w Starostwie Powiatowym w Brzezinach oraz zasad pracy Komisji ds. Naboru”, zwanej dalej „Procedurą naboru”. Treść powołanego zarządzenia znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Brzezińskiego.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia wynosi co najmniej 6 %.

Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowi informacja o warunkach pracy na stanowiskach urzędniczych zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu w siedzibie przy ul. Sienkiewicza 16 95-060 Brzeziny (załącznik nr 3 do Procedury naboru). Wydział Organizacji i Kadr będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, w ciągu 14 dni od daty upływu terminu składania dokumentów.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Wydziale Organizacji i Kadr. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów za potwierdzeniem odbioru. Starostwo Powiatowe w Brzezinach nie odsyła dokumentów kandydatom.
Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Wydziale Organizacji i Kadr Starostwa Powiatowego w Brzezinach, najpóźniej w dniu zawarcia z nim umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Karnego.
Osoba wyłoniona w naborze  może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.