Luty
Na posiedzeniu w dniu 1 lutego 2012 r. Zarząd m.in.:
- zapoznał się pismem ministra sprawiedliwości dotyczącym reorganizacji sieci sądów rejonowych,
- wystosował odpowiedź do p. S. Cieniaka i do wiadomości gminy Jeżów dotyczącą części działki na odcinku drogi Popień- Frydrychów od drogi powiatowej 2918E,
- wraz z p. mec. D. Sawicką omówił pismo p. J. Pawłowicza w sprawie rozwiązania umowy na zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2008/2009, 2009/2010 oraz 2010/2011,
- zapoznał się z nakazem zapłaty w postępowaniu upominawczym z dnia 26 stycznia br. Sądu Rejonowego w Brzezinach, który nakazuje p. A. Strzałkowskiemu prowadzącemu działalność gospodarczą pn. „Trans-Arturex” zapłatę kwoty 66 561,17 zł wraz z ustawowymi odsetkami oraz kwoty 4 44, 25 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania,
- zaopiniował pozytywnie, rekomendując Radzie Powiatu „Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar w Powiecie Brzezińskim na lata 2012-2016” przedstawiony przez p. dyrektor PCPR w Brzezinach,
- z niepokojem przyjął informację o zwiększającej się liczbie wniosków o wypłatę odszkodowań za działki przejęte pod poszerzenie dróg powiatowych jako konsekwencje zmian w planach zagospodarowania gmin ,
- omówił zmiany w statucie powiatu brzezińskiego przedstawionymi przez Sekretarza Powiatu,
- podjął uchwałę nr 6/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XVII sesję Rady Powiatu.
Na posiedzeniu w dniu 8 lutego 2012 r. Zarząd m.in.:
- z udziałem radnych powiatowych omówił możliwości pozyskania środków inwestycyjnych na rzecz rozwoju Szpitala Powiatowego w Brzezinach; swoje doświadczenia w tym zakresie z terenu całej Polski przedstawili Bogusław Budziński – Dyrektor projektu Domu Lekarskiego oraz mec. Olga Lewicka-Gawle; w spotkaniu uczestniczył również Prezes PCZ w Brzezinach - Zdzisław Ziółkowski.
Na posiedzeniu w dniu 9 lutego 2012 r. Zarząd m.in.:
- podjął uchwałę nr 7/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XVII sesję Rady Powiatu,
- zapoznał się z zaproszeniem do zgłaszania ofert intencyjnych kierowanym do podmiotów chętnych podjąć współpracę ze Spółką PCZ w Brzezinach w zakresie świadczenia usług medycznych,
- zapoznał się z pismem od wójt gm. Brzeziny oraz wystosował odpowiedź w sprawie uznania drzewa rodzaju dąb jako pomnik przyrody,
- wystosował odpowiedź do wójta gm. Jeżów w sprawie wykonania i dofinansowania kanalizacji deszczowej na ul. Piotrkowskiej w Jeżowie,
- ustalił skład zespołu zarządzającego projektem p.n. „Praktyka czyni mistrza”,
- zapoznał się z wyjaśnieniami osób wchodzących w skład zespołu zarządzającego dotyczących projektu p.n. „Zaprzyjaźnij się z Chopinem”,
- podpisał umowę na serwis pogwarancyjny oprogramowania finansowo-księgowego,
- zapoznał się ze stanem dróg powiatowych,
- podjął uchwałę nr 8/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2012 rok.
Na posiedzeniu w dniu 15 lutego 2012 r. Zarząd m.in.:
- podjął uchwałę nr 9/12 w sprawie powołania Komisji konkursowej w celu oceny ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację w 2012 r. zadań publicznych Powiatu Brzezińskiego przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- zlecił Wydziałowi Edukacji i Spraw Społecznych przygotowanie materiałów niezbędnych na Sesję Rady Powiatu związanych z zabezpieczeniem potrzeb zdrowotnych mieszkańców powiatu;
- podpisał porozumienie z Powiatem Gostynińskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w pieczy zastępczej instytucjonalnej;
- podpisał porozumienie z Powiatem Zgierskim w sprawie ponoszenia wydatków na opiekę i wychowanie dziecka przebywającego w rodzinie zastępczej;
- podjął uchwałę nr 10/12 w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Powiatu Brzezińskiego na lata 2012 – 2015;
- zapoznał się z informacją o Domach Pomocy Społecznej i kwotach średnich miesięcznych kosztów utrzymania mieszkańca;
- został poinformowany przez p. Starostę o działaniach mieszkańców wsi Rozworzyn w związku z planami budowy na terenie Rozworzyna żwirowiska przez firmę KWARC Wasiak Przemysław;
- zapoznał się z wnioskiem z dnia 14.02.2012 r. złożonym do Powiatu Brzezińskiego przez Zakład Ogólnobudowlany Pogorzelscy w sprawie propozycji wykonania robót zamiennych w DPS w Brzezinach;
- zapoznał się z informacją dot. dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę mostu na rzece Rawka;
- dokonał wyboru firmy ochroniarskiej KONSALNET, która będzie sprawowała monitoring na bazie drogowej w Grzmiącej;
- zapoznał się z informacjami nt. zimowego utrzymania dróg powiatowych;
- zapoznał się z pozytywną opinią uchwał Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi z dnia 13 lutego 2012 roku:
- Nr III/123/2012 w sprawie opinii dotyczącej możliwości sfinansowania uchwalonego na 2012 rok deficytu budżetowego Powiatu Brzezińskiego,
- Nr III 124/2012 w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Powiatu Brzezińskiego;
- zapoznał się z pismem p. Tadeusza Gendka właściciela firmy „PPHU Tadeusz Gendek” dot. odstąpienia od zatwierdzonej organizacji ruchu na drogach powiatowych;
- zdecydował o wystosowaniu apelu do mieszkańców Powiatu Brzezińskiego o ograniczeniu szczególnie przejazdów samochodów ciężarowych w okresie rozmarzania dróg;
- omówił projekt zaproszenia do składania ofert intencyjnych kierowanego do podmiotów zainteresowanych podjęciem współpracy z Powiatem Brzezińskim i Spółką PCZ w Brzezinach w zakresie wybranej formy finansowego uczestnictwa w rozwoju Szpitala Powiatowego w Brzezinach;
- powołał Zespół zarządzający projektem „Praktyka czyni mistrza” przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Brzezinach w następującym składzie:
- Katarzyna Spychalska – koordynator projektu,
- Elżbieta Bednarska – asystent koordynatora projektu,
- Agnieszka Lisik – ds. rozliczeń finansowych,
- Aneta Szymczak – ds. zamówień publicznych,
- Bogumił Olczak – radca prawny.
Na posiedzeniu w dniu 21 lutego 2012 r. Zarząd m.in.:
- przy udziale wójt gm. Dmosin, pracowników Urzędu Gminy Dmosin, Przewodniczącej Rady Gminy Dmosin oraz p. Andrzeja Marchlewskiego-kierownika projektu autostrady A2 omówił możliwości włączenia odprowadzenia wód opadowych z drogi powiatowej w projektowany system odwodnienia wiaduktu autostradowego;
- zaakceptował zaproszenie do składania ofert intencyjnych kierowane do podmiotów zainteresowanych podjęciem współpracy ze Spółką PCZ w Brzezinach w zakresie finansowania i świadczenia usług medycznych,
- podpisał porozumienie z gm. Brzeziny dot. oznakowania tablicą informacyjną szlaku turystycznego tworzonego przez gm. Brzeziny;
- zdecydował o dokonaniu rozbiórki kotłowni znajdującej się na bazie drogowej przy ul. Waryńskiego i ogłoszeniu wyboru firmy dokonującej rozbiórki w zamian za odzyskane materiały;
- zdecydował o ogłoszeniu o oddaniu w dzierżawę bazę drogową w Grzmiącej i wydzierżawieniu jej na okres 10 lat;
- podpisał porozumienie z Powiatem Zgierskim oraz Skierniewickim w sprawie ponoszenia wydatków na opiekę i wychowanie dzieci przebywających w rodzinach zastępczych;
- podpisał porozumienie z Powiatem Rawskim w sprawie umieszczenia dzieci w domu dziecka;
- podpisał umowę z firmą KONSALNET na pełnienie monitoringu bazy drogowej w Grzmiącej oraz wybrał 3 osoby do kontaktu w przypadku zasygnalizowania alarmu włamania w składzie: p. Monika Kuźmicka – Szczech, p. Zbigniew Lechański, p. Zbigniew Bączyński;
- przyjął do wiadomości zgłoszenie od p. Leszka Górajka w sprawie zalewania posesji p. Radosława Czubaka zam. w m. Nagawki przez wodę odpływającą z drogi powiatowej;
- zaakceptował pismo wystosowane do p. Pawła Jodaniewskiego w sprawie uzupełnienia braków w dokumentacji mostu na rzece Rawka;
- zapoznał się z informacjami nt. zimowego utrzymania dróg 2011/2012;
- podjął uchwałę nr 11/12 w sprawie zmian w budżecie na rok 2012;
- podjął uchwałę nr 12/2012 w sprawie przyznania dodatków motywacyjnych dyrektorom szkół i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej;
- zapoznał się z projektem umowy z firmą VULCAN dotyczącą elektronicznego naboru do szkół;
- zapoznał się i naniósł poprawki do informatora edukacyjnego na rok szkolny 2012/2013;
- zapoznał się i przyjął analizę kosztową funkcjonowania placówek oświatowych publicznych i niepublicznych w 2011 r.;
- zdecydował o objęciu patronatem 2 turniejów integracyjnych piłki siatkowej dziewcząt i chłopców oraz przeznaczeniu na ten cel kwoty 500 zł; za wspomnianą kwotę zostanie sfinansowany zakup pucharów i statuetek dla zwycięskich zespołów;