artykuł nr 1

Nabór kandydatów do pracy na stanowisko Inspektora w Wydziale Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Starostwo Powiatowe w Brzezinach
z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 16  95 – 060 Brzeziny
ogłasza nabór kandydatów do pracy

na stanowisko

Inspektora w Wydziale Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Liczba wakatów i wymiar czasu pracy: 1 wakat (pełny wymiar czasu pracy).  
Numer ewidencyjny naboru: Nr 6/BG/2/12/2015
Data publikacji ogłoszenia: 2 grudnia  2015 r.
Termin składania ofert do: 14 grudnia 2015 r.

Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:

  1. Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki nieruchomościami: gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, w szczególności:
  • tworzenie i prowadzenie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
  • prowadzenie spraw związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Brzezińskiego,
  • tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
  • prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  • prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych;
  • przygotowywanie zezwoleń na zakładanie lub przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów, energii elektrycznej i cieplnej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych i nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń,  jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  • prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonej nieruchomości i zwrotem odszkodowań, w tym także nieruchomości zamiennych oraz rozliczeń z tytułu zwrotu;
  • zabezpieczanie wierzytelności Skarbu Państwa oraz wpisywanie w księgach wieczystych hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
  • podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną stanów nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej;
  • składanie wniosków o wpisy do ksiąg wieczystych prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
  • prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym  oraz o przekazaniu tego mienia do zasobów własności rolnej Skarbu Państwa;
  • występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatne  nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
  • prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne w zamian za rentę lub emeryturę;
  • prowadzenie postępowań o ustalenie i wypłatę odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne.

Wymagania niezbędne (konieczne):
 

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. nie bycie skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiadanie nieposzlakowanej opinii;
  5. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku  z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.);
  6. wykształcenie wyższe (preferowane: prawnicze i administracyjne);
  7. staż pracy – minimum 3 lata, poświadczony świadectwami pracy, a jeżeli kandydat pozostaje w zatrudnieniu  – zaświadczeniem o okresie zatrudnienia;
  8. bardzo dobra znajomość obsługi komputera;
  9. znajomość ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2015 r., poz. 1774, ze zm.)  wraz z przepisami wykonawczymi;
  10. znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.);
  11. znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem samorządu powiatowego, w tym ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2015 r., poz. 1445 ze zm.).

Wymagania dodatkowe (pożądane):
 

  1. ukończone formy doskonalenia zawodowego, kursy, szkolenia z zakresu ustawy o gospodarce nieruchomościami;
  2. staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego w komórce wykonującej zadania z zakresu gospodarowania nieruchomościami;
  3. łatwość komunikowania się i przekazywania informacji;
  4. obowiązkowość i odpowiedzialność za wykonaną pracę;
  5. zdolność do kreatywnego i innowacyjnego myślenia, zaangażowanie, dokładność, sumienność, odporność  na stres, umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy własnej i innych osób, zdolności analityczne, umiejętność pracy w zespole oraz kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, umiejętność reprezentowania Urzędu na zewnątrz.

Oferta kandydata musi zawierać:
 

  1. CV wraz z listem motywacyjnym lub innym pisemnym zgłoszeniem udziału w naborze  wraz z motywacją;
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  4. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany przez kandydata staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  5. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopię dowodu osobistego;
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz, że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne;
  7. oświadczenie o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub kserokopię posiadanego ważnego zaświadczenia potwierdzającego spełnianie tego warunku uzyskanego z Krajowego Rejestru Karnego;
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.);
  9. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata.

Dokumenty zawarte w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko ………………………….. Nr …../……./……/……/……/” należy składać osobiście lub przesyłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Brzezinach
Sekretariat (pok. Nr 12) parter
95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16

w terminie do dnia 14 grudnia 2015 r.

W przypadku złożenia przez kandydata dokumentów osobiście lub przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu). Dokumenty doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie są rozpatrywane i podlegają zwrotowi.

Przez fakt złożenia swojej oferty kandydaci wyrażają zgodę na poddanie się procedurze naboru, na zasadach określonych szczegółowo w zarządzeniu Nr 10 Starosty Brzezińskiego z dnia 10 kwietnia 2015 r. w sprawie wprowadzenia „Procedury naboru kandydatów do pracy w Starostwie Powiatowym w Brzezinach oraz zasad pracy Komisji ds. Naboru”, zwanej dalej „Procedurą naboru”. Treść powołanego zarządzenia znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Brzezińskiego.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia wynosi co najmniej 6 %.

Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowi informacja o warunkach pracy na stanowiskach urzędniczych zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu w siedzibie przy ul. Sienkiewicza 16 95-060 Brzeziny (załącznik nr 3 do Procedury naboru).

Wydział Organizacji i Kadr będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, w ciągu 14 dni od daty upływu terminu składania dokumentów.

Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Wydziale Organizacji i Kadr. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów za potwierdzeniem odbioru. Starostwo Powiatowe w Brzezinach nie odsyła dokumentów kandydatom.
Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Wydziale Organizacji i Kadr Starostwa Powiatowego w Brzezinach, najpóźniej w dniu zawarcia z nim umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, uzyskanego na koszt kandydata
z Krajowego Rejestru Karnego.

Osoba wyłoniona w naborze  może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.