artykuł nr 1

Maj

 

Na posiedzeniu w dniu 6 maja 2016 r.,  Zarząd m.in.:
 

  1. Podjął uchwałę nr 41/16 w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Brzezińskiego w roku 2016, z zakresu ochrony, profilaktyki i promocji zdrowia oraz z zakresu polityki społecznej przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie.
  2. Podjął uchwałę nr 42/16 w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie przebudowy budynku użytkowanego przez PCZ w Brzezinach Sp. z o.o., stanowiącego własność Powiatu Brzezińskiego.
  3. Podjął uchwałę nr 43/16 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej na wykonanie zadania pn.: „Bieżąca konserwacja nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych Powiatu Brzezińskiego w 2016 r., - uzupełnianie ubytków
    w nawierzchni – II postępowanie” (najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ANDRO Anna Fijałkowska z Koluszek z ceną za realizację zadania w kwocie 46 002,00 zł brutto).
  4. Podjął uchwałę nr 44/16 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2016 rok.
  5. Podpisał porozumienia w sprawie ponoszenia kosztów częściowego dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych, mieszkańców Powiatu Brzezińskiego, w WTZ działającym na terenie Miasta Łodzi (przekazanie kwoty w wysokości  3 555,00 zł).
  6. Podpisał porozumienia w sprawie ponoszenia kosztów częściowego dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych, mieszkańców Powiatu Łódzkiego Wschodniego,
    w WTZ działających na terenie Powiatu Brzezińskiego (dotacja dla powiatu w wysokości
    1 777,33 zł).
  7. Podpisał aneks do umowy o finansowanie kosztów działalności WTZ zawartej pomiędzy Powiatem Brzezińskim a Stowarzyszeniem Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom”.
  8. Podpisał umowę ze sponsorem obchodów XV – lecia odtworzenia Powiatu Brzezińskiego PROM 1/5/2016 z p. Andrzejem Łapka, prowadzącym działalność gospodarczą pn.: Autoryzowany Dealer Stihl w Łodzi.
  9. Wyznaczył termin odbioru prac świadczonych w ramach bieżącej konserwacji dróg powiatowych przez firmę LAMBDAR, na dzień 11 maja br., na godz. 9:00.
  10. Wyznaczył terminu przeglądu gwarancyjnego dla firmy SKANSKA realizującej zadanie pn.: „Modernizacja dróg powiatowych celem zwiększenia bezpieczeństwa i dostępności wraz
    z działaniami zapobiegającymi podtopieniom w rejonie Powiatu Brzezińskiego”,
    na dzień 20 maja na godz. 11:00.
  11. Zobowiązał wicestarostę – p. Romana Sasina do koordynacji działań oraz sporządzenia harmonogramu pracy powiatowej grupy interwencyjnej.
  12. Zdecydował o wniesieniu apelacji od wyroku sądowego w sprawie przeciwko Powiatowi Brzezińskiemu z powództwa p. Elżbiety Lasocińskiej – Grzelak (sprawa z zakresu szkody komunikacyjnej).
  13. Udzielił pełnomocnictwa radcy prawnemu – p. Danucie Sawickiej do reprezentowania Powiatu Brzezińskiego w zakresie wystąpienia na drogę sądową przeciwko p. Elżbiecie Michalskiej o zapłatę należności z tytułu najmu lokalu.
  14. Po zapoznaniu się z prośbą komendanta KPP w Brzezinach, wyraził zgodę na zakup
    3 laptopów wraz z oprogramowaniem na potrzeby KPP w Brzezinach.
  15. Zapoznał się z informacją dotyczącą realizacji programu informatycznego pn.: „Wrota Regionu Łódzkiego”.
  16. Analizował kwestie dotyczące bezpieczeństwa teleinformatycznego w urzędzie. Zdecydował o uzyskaniu opinii prawnej w zakresie należytego zabezpieczania danych  osobowych
    ze szczególnym uwzględnieniem zasobów geodezyjnej bazy danych powstającej przy Modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
  17. Zdecydował o dostosowaniu strony internetowej Powiatu Brzezińskiego dla potrzeb osób słabo widzących (koszt dostosowania, poprzez odpowiednie cieniowanie oraz kontrasty obrazu – 1 000,00 zł brutto).
  18. Wyraził zgodę na przeprowadzenie zamówienia publicznego w trybie do 30 000,00 € dla potrzeb zakupu klimatyzatora do serwerowni znajdującej się w budynku Wydziału Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego
    w Brzezinach, przy ul. Sienkiewicza 11.


Na posiedzeniu w dniu 10 maja 2016 r.,  Zarząd m.in.:
 

  1. Podjął uchwałę nr 45/16 w sprawie ustalenia na 2016 rok wysokości dotacji miesięcznych dla niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, funkcjonujących na terenie Powiatu Brzezińskiego.
  2. Podjął uchwałę nr 46/16 w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Odwodnienie drogi powiatowej Nr 5101 E (Głowno, ul. Sikorskiego – Dmosin – Kołacin) w miejscowości Osiny i Dmosin”.
  3. Zdecydował o przyznaniu dotacji w trybie pozakonkursowym dla Stowarzyszenia Rozwoju Powiatu Brzezińskiego „Nasz Powiat” na realizację projektu pn.: „Traktem, duktem, polną drogą przez historyczną Ziemię Brzezińską”.
  4. Zapoznał się z wynikami eliminacji powiatowych XVIII edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego dla dzieci i młodzieży 2015/2016 pod hasłem „W trosce o nasze bezpieczeństwo”. Zdecydował o ufundowaniu nagród książkowych dla autorów
    12 najlepszych prac do kwoty 500,00 zł.
  5. Przyjął infomację o zakwalifikowaniu się dwójki uczniów LO im. J. Iwaszkiewicza
    w Brzezinach do posiedzenia obrad Sejmu XXII edycji Sejmu Dzieci i Młodzieży organizowanej z okazji przypadającego na dzień 1 czerwca Międzynarodowego Dnia Dziecka. Zdecydował o ufundowaniu nagród książkowych dla laureatów oraz o ich wręczeniu podczas obrad najbliższej sesji Rady Powiat w Brzezinach zaplanowanej na dzień 24 maja br.
  6. Zapoznał się oraz przeanalizował informacje wynikające z projektów arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński na rok szkolny 2016/2017.
  7. Zdecydował o wystąpieniu z wnioskiem do oferentów w sprawie przedłużenia terminu rozstrzygnięcia przetargu na realizację zadania pn.: „Zakup sprzętu do bieżącego utrzymania dróg powiatowych Powiatu Brzezińskiego” do dnia 1 czerwca br.
  8. Zapoznał się z protokołami z otwarcia ofert dla realizacji następujących zadań: a) „Modernizacja drogi powiatowej Nr 2937 E w miejscowości Tadzin”, b) „Przebudowa dróg powiatowych wraz działaniami poprawiającymi odwodnienie korpusu drogowego”.
  9. Podpisał wystąpienie do Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych w Rogowie w zakresie wydania warunków technicznych jakie powinien spełniać przejazd kolejki wąskotorowej usytuowany w drodze powiatowej Nr 2920E Jeżów – Budziszewice w m. Jeżów.
  10. Zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy Jeżów oraz do Przewodniczącego Rady Gminy
    w Jeżowie, o przedstawienie harmonogramu napraw ujawnionych usterek uszkodzeń nawierzchni jezdni drogi powiatowej Nr 2920 E w m. Jeżów ul. Piotrkowska, przebudowywanej w ramach zadań publicznych pn.: „Budowa Targowiska Stałego Mój Rynek w Jeżowie” i „Budowa Wpustów Ulicznych Kanalizacji Deszczowej na drodze powiatowej Nr 2920 E w miejscowości Jeżów, ul. Piotrkowska”, ze środków pochodzących z zabezpieczenia umowy z tytułu usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi dla w/w inwestycji.
  11. Analizował możliwości montażu dwóch niezależnych węzłów cieplnych w budynku byłej siedziby KP PSP w Brzezinach, znajdującym się przy ul. Reformackiej 9. Zdecydował
    o odbyciu spotkania z przedstawicielami OSP w Brzezinach celem wypracowania najbardziej optymalnego wariantu i zleceniu sporządzenia właściwego projektu przez PEC.
  12. Upoważnił p. Krzysztofa Czułno – dyrektora DPS w Dąbrowie do przeprowadzenia działań zmierzających do przygotowania audytu energetycznego budynku DPS w Dąbrowie,
    w związku ze zmianą możliwości finansowania ze środków zewnętrznych inwestycji termomodernizacyjnych  oraz zmianami w ocenie stosowanych technologii.
  13. Zawarł umowę PROM 2/5/2016 z firmą P.P.H.U PIOMAR z siedzibą w Głownie, reprezentowaną przez p. Piotra Bancerowskiego, w zakresie zapewnienia obsługi w dniu 28 maja 2016 r. imprezy plenerowej pn. „Jubileuszowy Piknik Rodzinny” w Brzezinach
    (ul. Konstytucji 3 Maja 5), organizowanej przez Powiat Brzeziński – zapewnienie atrakcji
    w postaci dmuchanych zjeżdżalni dla dzieci (koszt przedsięwzięcia – 1 600,00 zł brutto).


Na posiedzeniu w dniu 17 maja 2016 r.,  Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 47/16 w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa dróg powiatowych wraz z działaniami poprawiającymi odwodnienie korpusu drogowego”.
  2. Podjął uchwałę nr 48/16 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2016 rok.
  3. Podjął uchwałę nr 49/16 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXVII sesję Rady Powiatu.
  4. Po zapoznaniu się z informacją o ocenie technicznej wykonanej przez biegłego Izby Skarbowej w Łodzi pojazdu, którego sąd orzekł przepadek na rzecz Powiatu Brzezińskiego, Zarząd wyraził zgodę na oddanie wyżej wymienionego pojazdu na demontaż do Wojewódzkiej Składnicy przyjmującej pojazdy samochodowe do likwidacji.
  5. Zdecydował o ponownym uruchomieniu procedury zamówienia publicznego, prowadzonej
    w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa dróg powiatowych wraz z działaniami poprawiającymi odwodnienie korpusu drogowego”.
  6. Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego, prowadzonego
    w trybie przetargu nieograniczonego, dla realizacji zadania pn.: „Odwodnienie drogi powiatowej 5101E (Głowno ul. Sikorskiego – Dmosin – Kołacin) w miejscowości Osiny
    i Dmosin”.
  7. Zdecydował o wezwaniu oferentów do złożenia wyjaśnień w przeprowadzonym postępowaniu przetargowym na realizację zadania pn.: „Modernizacja drogi powiatowej Nr 2937 E w miejscowości Tadzin” (wyjaśnieniu podlega kwestia dotycząca rażąco niskiej ceny).
  8. Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego, prowadzonego
    w trybie do 30 000,00 € dla potrzeb zakupu rury przepustowej (szacowana wartość zamówienia – 652,80 zł brutto).
  9. Wystąpił z wnioskiem do firmy „Rolmex – Misiuda Sp.j.” z Kielc o przeprowadzenie przeglądu gwarancyjnego sprzętu – ciągnika rolniczego marki Deutz Fahr typ 5G HD 5115.4.
  10. Zapoznał się z uchwałą Nr III/101/2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi z dnia 9 maja 2016 r., w sprawie opinii dotyczącej sprawozdania Zarządu Powiatu Brzezińskiego z wykonania budżetu za 2015 rok (opinia pozytywna).
  11. Zawarł umowę z p. Andrzejem Zielińskim z Łodzi zobowiązującą do wykonania dzieła polegającego na: „Przygotowaniu i wykonaniu  autorskiego pokazu samoobrony i technik interwencji policyjnych podczas obchodów XV Rocznicy Utworzenia Powiatu Brzezińskiego” (wykonanie działa nastąpi w dniu 28 maja br., na terenie ZSP w Brzezinach).
  12. Zawarł umowę PROM 3/5/2016 z Panem Grzegorzem Russakiem, prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą „Firma GRZEGORZ RUSSAK FIRMA RUSSAK” zobowiązującą do realizacji przedmiotu zamówienia, polegającego na: a) przygotowaniu i poprowadzeniu pokazu kulinarnego w dniu 28 maja 2016 r. w Brzezinach w godz. 11:00 – 14:00; b) przygotowaniu i poprowadzeniu wykładu „Gawęda o kuchni myśliwskiej i dziczyźnie” w dniu 28 maja 2016 r. w Brzezinach w godz. 14:00 – 16:00.
  13. Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę – p. Romana Sasina do zawarcia umowy, z firmą KONSALNET Holding S.A. z siedzibą w Warszawie, dotyczącej ochrony imprezy organizowanej z okazji obchodów XV rocznicy odtworzenia Powiatu Brzezińskiego – „Piknik rodzinny” (28 maja 2016 r. – teren ZSP w Brzezinach).


Na posiedzeniu w dniu 24 maja 2016 r., (przed rozpoczęciem obrad XXVII sesji Rady Powiatu w Brzezinach) Zarząd m.in.:
 

  1. Podjął uchwałę nr 50/16 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXVII sesję Rady Powiatu., decydując tym samym o uzupełnieniu porządku obrad najbliższej sesji o wprowadzeniu do porządku obrad, następujących projektów uchwał: w sprawie zmiany przebiegu drogi powiatowej Nr 2940 E Stefanów do DK 72, w sprawie zmiany przebiegu drogi powiatowej Nr 2937 E Tadzin – Dmosin oraz w sprawie zmiany przebiegu drogi powiatowej Nr 2935 E Grodzisk – Trzcianka. 

 
Na posiedzeniu w dniu 25 maja 2016 r.,  Zarząd m.in.:

 

  1. Podjął uchwałę nr 51/16 w sprawie uznania celowości zadania publicznego z zakresu wspierania nauki, oświaty i edukacji osób starszych pn.: „Traktem, duktem, polną drogą … po historycznej Ziemi Brzezińskiej” i zlecenia jego realizacji Stowarzyszeniu Rozwoju Powiatu Brzezińskiego „Nasz Powiat” w Brzezinach.
  2. Podjął uchwałę nr 52/16 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn: „Modernizacja drogi powiatowej Nr 2937 E w miejscowości Tadzin” (najkorzystniejszą ofertę w w/w postępowaniu złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o.o.
    z Piotrkowa Trybunalskiego z ceną za realizację zadania na kwotę 106 150,05 zł brutto).
  3. Podjął uchwałę nr 53/16 w sprawie wyrażenia opinii do wniosku o uzyskanie decyzji
    o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
  4. Podjął uchwałę nr 54/16 w sprawie powierzenia dyrektor Domu Pomocy Społecznej
    w Brzezinach czynności związanych z realizacją projektu pn.: „Adaptacja poddasza Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach – roboty ogólnobudowlane, roboty elektryczne”.
  5. Podjął uchwałę nr 55/15 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2016 rok.

 
Na posiedzeniu w dniu 31 maja 2016 r.,  Zarząd m.in.:

 

  1. Podjął uchwałę nr 56/16 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn: „ Zakup sprzętu do bieżącego utrzymania dróg powiatowych Powiatu Brzezińskiego” ( a) na pierwszą część zamówienia (zakup: pługu odśnieżnego i rębaka do gałęzi) – wybrano ofertę Wykonawcy BOSR INVEST Tomasz Dziembek z Częstochowy, z ceną za realizację pierwszej części zamówienia na kwotę: z kwotą 47.158,20 zl brutto; b) na drugą część zamówienia (zakup głowicy do wycinki krzaków) – wybrano ofertę Wykonawcy „Rolmex - Misuda” spółka jawna z Kielc, z ceną za realizację drugiej części zamówienia na kwotę: 25.830,00 zł brutto).