artykuł nr 1

Nabór kandydatów do pracy na stanowisko Inspektora w Wydziale Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Starostwo Powiatowe w Brzezinach
z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 16  95 – 060 Brzeziny
ogłasza nabór kandydatów do pracy

na stanowisko

Inspektora w Wydziale Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Liczba wakatów i wymiar czasu pracy: 1 wakat (pełny wymiar czasu pracy).  
Numer ewidencyjny naboru: Nr 5/BG/1/10/2015
Data publikacji ogłoszenia: 14 października 2015 r.
Termin składania ofert do: 26 października 2015 r.

Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało
w szczególności
(wykonywanie zadań z zakresu prawa budowlanego, w szczególności):

  1. sprawdzanie zgodności projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także z wymaganiami ochrony środowiska;
  2. wydawanie, zmiana i uchylanie pozwoleń na budowę;
  3. prowadzenie rejestru wniosków, pozwoleń na budowę, rozbiórkę oraz zgłoszeń robót budowlanych;
  4. udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych;
  5. nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, w tym nad właściwym wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
  6. nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na wykonanie obiektu lub robót objętych zgłoszeniem;
  7. przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych;
  8. nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę;
  9. żądanie przedstawienia danych o obiekcie lub o prowadzeniu robót rozbiórkowych;
  10. odmawianie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę na terenie, na którym znajduje się obiekt budowlany, w stosunku  do którego orzeczono nakaz rozbiórki;
  11. wygaszanie pozwoleń na budowę;
  12. nakładanie obowiązku geodezyjnego wykonania w terenie i po wybudowaniu, geodezyjnej inwentaryzacji obiektu objętego zgłoszeniem;
  13. kontrolowanie dokumentów stanowiących podstawę do wykonywania robót, certyfikatów, deklaracji zgodności oświadczeń, o których mowa w prawie budowlanym;
  14. orzekanie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości;
  15. przekazywanie organowi nadzoru budowlanego kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym, kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu oraz kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa;
  16. uczestniczenie na wezwanie organu nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
  17. przyjmowanie zgłoszeń o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
  18. sprawdzanie osób posiadających uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie wpisu na listę właściwej izby samorządu  zawodowego;
  19. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie z zakresu działania Wydziału oraz udział w prowadzeniu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;
  20. wydawanie na podstawie rozporządzenia w sprawie dodatków mieszkaniowych zaświadczeń właścicielom domów jednorodzinnych potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu;
  21. stwierdzanie na podstawie ustawy o własności lokali o samodzielności lokali mieszkalnych i użytkowych.

Wymagania niezbędne (konieczne):

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. nie bycie skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiadanie nieposzlakowanej opinii;
  5. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku  z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.);
  6. wykształcenie wyższe;
  7. staż pracy – minimum 3 lata, poświadczony świadectwami pracy, a jeżeli kandydat pozostaje w zatrudnieniu  – zaświadczeniem o okresie zatrudnienia;
  8. bardzo dobra znajomość obsługi komputera;
  9. znajomość ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi;
  10. znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).

Wymagania dodatkowe (pożądane):
 

  1. ukończone formy doskonalenia zawodowego, kursy, szkolenia z zakresu Prawa budowlanego;
  2. staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego w komórce wykonującej zadania z zakresu prawa budowlanego;
  3. łatwość komunikowania się i przekazywania informacji;
  4. obowiązkowość i odpowiedzialność za wykonaną pracę;
  5. zdolność do kreatywnego i innowacyjnego myślenia, zaangażowanie, dokładność, sumienność, odporność  na stres, umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy własnej i innych osób, zdolności analityczne, umiejętność pracy w zespole oraz kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, umiejętność reprezentowania Urzędu na zewnątrz.

    Oferta kandydata musi zawierać:
  1. CV wraz z listem motywacyjnym lub innym pisemnym zgłoszeniem udziału w naborze  wraz z motywacją;
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  4. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany przez kandydata staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
  5. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopię dowodu osobistego;
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz, że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne;
  7. oświadczenie o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub kserokopię posiadanego ważnego zaświadczenia potwierdzającego spełnianie tego warunku uzyskanego z Krajowego Rejestru Karnego;
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.);
  9. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata.


Dokumenty zawarte w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko ………………………….. Nr …../……./……/……/……/” należy składać osobiście lub przesyłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Brzezinach
Sekretariat (pok. Nr 12) parter
95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16

w terminie do dnia 26 października 2015 r.
 

W przypadku złożenia przez kandydata dokumentów osobiście lub przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu). Dokumenty doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie są rozpatrywane i podlegają zwrotowi.
Przez fakt złożenia swojej oferty kandydaci wyrażają zgodę na poddanie się procedurze naboru, na zasadach określonych szczegółowo w zarządzeniu Nr 10 Starosty Brzezińskiego  z dnia 10 kwietnia 2015 r. w sprawie wprowadzenia „Procedury naboru kandydatów do pracy w Starostwie Powiatowym w Brzezinach oraz zasad pracy Komisji ds. Naboru”, zwanej dalej „Procedurą naboru”. Treść powołanego zarządzenia znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Brzezińskiego.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia nie osiąga 6 %.

Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowi informacja o warunkach pracy na stanowiskach urzędniczych zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu w siedzibie przy ul. Sienkiewicza 16 95-060 Brzeziny (załącznik nr 3 do Procedury naboru).
Wydział Organizacji i Kadr będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, w ciągu 14 dni od daty upływu terminu składania dokumentów.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Wydziale Organizacji i Kadr. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów za potwierdzeniem odbioru. Starostwo Powiatowe w Brzezinach nie odsyła dokumentów kandydatom.
Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Wydziale Organizacji i Kadr Starostwa Powiatowego w Brzezinach, najpóźniej w dniu zawarcia z nim umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Karnego.
Osoba wyłoniona w naborze  może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.