artykuł nr 1

Grudzień

Na posiedzeniu w dniu 6 grudnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 154/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
2.  Podpisał aneks nr 11 do umowy z dnia 12 kwietnia 2013 r., w sprawie realizacji pilotażowego programu „Aktywny samorząd”.
3.  Przyjął informację z zakresu bieżącej sytuacji, dotyczącej regulacji należności z tytułu czynszu dla nieruchomość należącej do Powiatu Brzezińskiego zlokalizowanej w Brzezinach przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 14.
4.  Podpisał aneksy do umów z dnia 29 grudnia 2016 r., zawartych z radcą prawnym, adwokatami oraz Fundacją Honeste Vivere na prowadzenie punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Brzezińskiego w 2017 roku.
5.  W obecności p. Marii Pisarskiej – dyrektor LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach, Zarząd zapoznał się z organizacją pracy szkoły, ponadto analizowano kwestie związane z bieżącym funkcjonowaniem LO oraz kształt oferty edukacyjnej (planowane profile) na rok szkolny 2018/2019.
6.  Zatwierdził aneks nr 4 do organizacji pracy szkoły ZSP w Brzezinach w roku szkolnym 2017/2018 (aneks uwzględniał zmianę pensum godzin dla wicedyrektora szkoły).
7.  Zaakceptował propozycję komisji ds. przyznania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, tym samym przydzielił trzy świadczenia pieniężne w łącznej kwocie 2 150,00 zł brutto.
8.  Zawarł umowę z Wojewodą Łódzkim dotyczącą udzielenia dotacji celowej z budżetu państwa na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego zadania własnego polegającego na prowadzeniu szkoły z przeznaczeniem na wyposażenie gabinetu profilaktyki zdrowotnej w sprzęt (kwota przyznanej dotacji 17 032,00 zł brutto).
9.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego dla wykonania usługi polegającej na sporządzeniu, w formie operatów szacunkowych opinii o wartości nieruchomości położnej w Łodzi (zadanie zlecone, szacunkowa wartość zamówienia ok. 2 952,00 zł brutto).
10.  Omówił zakres wstępnych uzgodnień na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. dotyczących listu intencyjnego oraz zatwierdzenia projektu budżetu PCZ na 2018 rok i przyjęcia nowego członka Rady Nadzorczej na funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej.
11.  Podpisał aneksy do umów z wykonawcami świadczącymi usługi w ramach zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2017/2018 (aneksowanie umów w związku z montażem urządzeń GPS na pojazdach biorących udział w akcji zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2017/2018).
12.  Zawarł umowę z p. Anną Chudy dotyczącą sporządzenia wyceny drzew rosnących w pasach drogowych dróg powiatowych przeznaczonych do wycinki.

Na posiedzeniu w dniu 11 grudnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 155/17 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na LV sesję Rady Powiatu.
2.  Podjął uchwałę nr 156/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
3.  Podjął uchwałę nr 157/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
4.  Z udziałem przedstawicieli firmy MAXIMUS BROKER, Zarząd zapoznał się z programem ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności Powiatu Brzezińskiego w nowym okresie ubezpieczeniowym tj. od 18.02.2018 r. do 17.02.2021 r. i zaakceptował warunki przyjęte w SIWZ wyrażając zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego na ubezpieczenie mienia Powiatu Brzezińskiego.
5.  Zapoznał się z analizą kosztów pracy nauczycieli zatrudnionych w LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach w roku szkolnym 2018/2019.
6.  Zatwierdził aneks nr 5 do organizacji pracy szkoły ZSP w Brzezinach w roku szkolnym 2017/2018 (zmiana konieczna do wprowadzenia z uwagi na przebywanie jednej z nauczycielek na urlopie dla poratowania zdrowia).
7.  Podpisał aneks nr 2 do umowy zawartej z przedsiębiorstwem „KAL – BRUK” Zbigniew Skrzatek, dotyczącej realizacji zadania pn.: „Modernizacja drogi powiatowej Nr 2912 E w m. Brzeziny (ul. Małczewska)” (przedłużenie terminu realizacji inwestycji do dnia 31 grudnia 2017 roku).
8.  Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego do podpisu stosownych dokumentów w ramach rozliczenia dotacji z Generalną Dyrekcją Lasów Państwowych dotyczących wykonania uproszczonych planów urządzania lasów.
9.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb realizacji usługi szkoleniowej dla nauczycieli oraz zakupu sprzętu i programów komputerowych w ramach realizacji projektu „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” realizowanego w ZSP w Brzezinach.
10.  Przyjął informację dotyczącą przedłużeniem terminu związania z ofertą (dodatkowe 30 dni) w ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Kompleksowe doradztwo prawne ekonomiczno – finansowe przy przygotowaniu i realizacji procedury wyboru partnera prywatnego dla projektu „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia””.
11.  Zaakceptował aneks do umowy z Centrum Promocji i Kultury w Brzezinach na zamieszczanie w „BIS – Biznes Inwestycje Społeczność” materiałów dotyczących powiatu i jego jednostek.
12.  Zaakceptował umowę z Centrum Kultury i Sztuki – Radio RSC na produkcję programu samorządowego oraz kampanię promocyjną Powiatu Brzezińskiego.
13.  Zaakceptował projekty uchwał Zgromadzenia Związku Powiatów Województwa Łódzkiego.
14.  Zaakceptował projekty uchwał Zgromadzenia ŁOM.
15.  Zaakceptował umowę dotyczącą współpracy z wydawnictwem LOCAL SERVICE DANUTA OLEJNICZAK z Łodzi w zakresie promocji powiatu.
16.  Podpisał umowy dotacji z Komendantem Wojewódzkim PSP na realizację zadania pn.: „Dofinansowanie zakupu lekkiego samochodu rozpoznawczo – ratowniczego typu pick-up przeznaczonego dla Komendy Powiatowej PSP w Brzezinach” (kwota   przyznanej dotacji 20 000,00 zł brutto).

 

Na posiedzeniu w dniu 21 grudnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1. Zawarł z Bankiem Spółdzielczym w Andrespolu aneks nr 6 do umowy o kredyt długoterminowy w rachunku kredytowym nr 41725/2012/71 z dnia 5 grudnia 2012 r. (aneks dotyczył zmiany harmonogramu w zakresie podziału na raty spłat kapitału).


Na posiedzeniu w dniu 22 grudnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1. Zapoznał się i podpisał protokół odbioru analiz przedrealizacyjnych dla zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach”
2. Zapoznał się i podpisał protokół z przeprowadzonego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego w celu przygotowania i realizacji procedury wyboru partnera prywatnego dla realizacji II etapu zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach”
3. Zawarł umowę z Konsorcjum firm w skład, którego wchodzą: Kancelaria Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz Sp. J. – lider konsorcjum oraz Kancelaria Radcy Prawnego dr Rafał Cieślak – partner konsorcjum. Przedmiotem umowy jest kompleksowe doradztwo prawno – ekonomiczno – finansowe przy przygotowaniu i realizacji procedury wyboru partnera prywatnego dla projektu „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” realizowanego w formule partnerstwa publiczno – prywatnego z uwzględnieniem dofinansowania ze środków UE (kwota realizacji przedmiotowej umowy 73 800,00 zł brutto).
4. Wyraził zgodę na wszczęcie procedury celem wyłonienia doradcy technicznego dla zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach”(zaakceptował projekt zapytania ofertowego).
5. Podpisał umowę z „AKCES-NET” Firma Handlowo-Usługowa Cezary Małota z siedziba w Radomiu na wykonanie usługi polegającej na publikacji w Internecie odrębnej strony WWW (BIP).
6. Negatywnie odniósł się do wniosku ZUK w Brzezinach w sprawie zmiany decyzji lokalizacyjnej nr DR.6853.8.2016 z dnia 10 marca 2016 r. w punkcie dotyczącym wskaźnika zagęszczenia gruntu.

artykuł nr 2

Listopad

Na posiedzeniu w dniu 3 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Spotkał się z p. Aleksandrą Gumola – dyrektor ZSS w Brzezinach celem przeanalizowania zmian zaproponowanych w aneksie nr 3 do organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018. Wobec pojawiających się wątpliwości, Zarząd zobowiązał panią dyrektor, do przygotowania i przedłożenia na kolejne posiedzenie Zarządu, pisemnych wyjaśnień do organizacji pracy ZSS w Brzezinach w roku szkolnym 2017/2018.

Na posiedzeniu w dniu 7 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Ponownie spotkał się z p. Aleksandrą Gumola – dyrektor ZSS w Brzezinach celem omówienia zmian zaproponowanych w aneksie nr 3 do arkusza organizacyjnego pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018. W związku z przedstawionymi wyjaśnieniami, Zarząd po wnikliwej analizie, zdecydował się zatwierdzić aneks nr 3 ZSS w Brzezinach w części niebudzącej wątpliwości. Odnosząc się do części budzącej zastrzeżenia, Zarząd zdecydował o wystąpieniu do Kuratorium Oświaty w Łodzi z prośbą o wydanie stosownej opinii.
2.  Analizował kwestie związane z przyznaniem dotacji dla szkół niepublicznych funkcjonujących na terenie Powiatu Brzezińskiego.
3.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego na realizację zadania polegającego na wykonaniu przyłącza wodociągowego do budynków przejętych od PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. (szacunkowa wartość zamówienia – 13 530, 00 zł brutto).
4.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia na realizację kursów szkoleniowych z zakresu spraw kadrowo – płacowych oraz z zakresu zakładania działalności gospodarczej i prowadzenia własnej firmy dla uczniów Technikum Ekonomicznego w Brzezinach w ramach uczestnictwa w projekcie „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (szacunkowa wartość zamówienia – ok. 8 000,00 zł brutto).
5.  Zawarł umowę z Zakładem Ślusarsko – Spawalniczym Konstrukcje Stalowe Wrocbud II z Wrocławia na zakup termosu do masy bitumicznej o poj. 1 m3 (wartość przedmiotu umowy – 10 086,00 zł brutto, termin realizacji zamówienia – 30 listopada br.).
6.  Zapoznał się z projektem pisma do Zakładu Usług Komunalnych w Brzezinach z prośbą o dostosowanie parametrów zagęszczenia poboczy do obowiązujących norm przy realizacji inwestycji wybudowania kanalizacji w ciągu drogi powiatowej Nr 2912 E relacji Brzeziny – Andrespol (ul. Małczewska).
7.  Podpisał porozumienie w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze Powiatu Brzezińskiego w 2018 roku z Radą Okręgowej Izby Radców Prawnych z siedzibą w Łodzi oraz z Okręgową Radą Adwokacką z siedzibą w Łodzi.

Na posiedzeniu w dniu 14 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 140/17 w sprawie powołania komisji do odbioru zadań inwestycyjnych i remontowych, realizowanych przez Powiat Brzeziński – Wydział Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 141/17 w sprawie powołania komisji konkursowej w celu oceny złożonych ofert na wykonanie kompleksowego doradztwa prawnego oraz ekonomiczno – finansowego w postępowaniu na wybór partnera prywatnego do realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno – prywatnego.
3.  Podjął uchwałę nr 142/17 w sprawie ustalenia wysokości podstawowej dotacji dla niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, funkcjonujących na terenie Powiatu Brzezińskiego.
4.  Podjął uchwałę nr 143/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
5.  Podjął uchwałę nr 144/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
6.  Podjął uchwałę nr 145/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
7.  Podpisał Aneks nr 2 do Umowy nr 77/2014/RP z dnia 14 stycznia 2015 r., z Województwem Łódzkim w sprawie przedłużenia umowy najmu pomieszczeń biurowych dla Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich do dnia 31 grudnia 2019 roku.
8.  Podpisał porozumienie z Województwem Łódzkim w sprawie przyjęcia oraz warunków pobytu i wysokości wydatków na utrzymanie dziecka pochodzącego z terenu Powiatu Brzezińskiego umieszczonego w Interwencyjnym Ośrodku Preadopcyjnym znajdującym się na terenie Miasta Łodzi.
9.  Podpisał porozumienia z Gminami z terenu Powiatu Brzezińskiego na prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w 2018 roku.   
10.  Zawarł umowę zlecenie AMZ/3 z p. Witoldem Sikorskim polegającą na sprawowaniu opieki nad uczniami podczas wycieczki edukacyjnej do Krakowa w dniach 15 – 17 listopada br., w ramach realizacji projektu pn.: „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (koszt wynikający z realizacji umowy – 1 200,00 zł brutto).
11.  Zawarł umowę zlecenie AMZ/4 z p. Katarzyną Spychalską polegającą na sprawowaniu opieki nad uczniami podczas wycieczki edukacyjnej do Krakowa w dniach 15 – 17 listopada br., w ramach realizacji projektu pn.: „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (koszt wynikający z realizacji umowy – 1 500,00 zł brutto).
12.  Po przeanalizowaniu tematu dotyczącego arkusza organizacji pracy ZSS w Brzezinach oraz po uzyskaniu opinii Łódzkiego Kuratorium Oświaty, Zarząd wyraził swoje zaniepokojenie organizacją pracy Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach. Równocześnie Zarząd wezwał do bezzwłocznego naprawienia nieprawidłowości prawnych i dostosowanie arkusza organizacji placówki do przepisów prawa oraz do potrzeb uczniów.
13.  Zapoznał się z pismem członka Zarządu – p. Mariusza Guzickiego skierowanego do dyrektor ZSS w Brzezinach – p. Aleksandry Gumoli w celu odniesienia się do przygotowanej organizacji pracy ZSS w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
14.  Po zapoznaniu się z zaproponowanymi zmianami Zarząd zatwierdził aneks nr 4 do arkusza organizacyjnego pracy ZSS w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
15.  W związku z przedstawieniem kosztów planowanych wydatków na oświatę w 2018 roku generujących 29% dopłatę ze środków własnych powiatu, co stanowi 17 % wzrost w stosunku do roku 2016, Zarząd wystąpił z pismem do dyrekcji palcówek oświatowych z terenu Powiatu Brzezińskiego z prośbą dotyczącą przedstawienia szczegółowej analizy wydatków zaplanowanych przez dane placówki na rok 2018 oraz naniesienia stosownych korekt w planach wydatków, tak aby dopłaty Organu Prowadzącego pozostały na poziomie podobnym do roku 2016.
16.  Zapoznał się z pismem p. Marii Pisarskiej – dyrektor LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach w kwestii ustalenia osoby zastępującej dyrektora LO podczas jego nieobecności. Zarząd zdecydował o przekazaniu przedmiotowej sprawy do analizy prawnej celem wypracowania optymalnego rozwiązania.
17.  Przyjął informację dotyczącą złożenia korekty do sprawozdania Systemu Informacji Oświatowej (SIO) w związku z nieprawidłowościami wynikającymi ze wskazanej liczbie słuchaczy Zaocznego LO dla Dorosłych prowadzonego przez p. Antoniego Łosiaka.
18.  Zapoznał się z projektem porozumienia do ministerialnego programu „Za życiem” oferującym możliwości skorzystania z dodatkowych godzin dydaktycznych wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zarząd upoważnił do podpisu przedmiotowego porozumienia wicestarostę – p. Romana Sasina oraz dyrektor ZSS w Brzezinach – p. Aleksandrę Gumola. Zarząd wyznaczył osobę p. A. Gumoli – dyrektor ZSS w Brzezinach na koordynatora wyżej wymienionego projektu.
19.  Zdecydował o przygotowaniu i przedstawieniu na kolejnym posiedzeniu Zarządu założeń do Powiatowej Polityki Oświatowej.
20.  Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego do podpisu zgłoszenia do GDDKiA w Łodzi informującego o zakończeniu robót w pasie drogowym autostrady A - 2 w ramach zadania pn. „Odwodnienie drogi powiatowej Nr 5101 E (Głowno, ul. Sikorskiego – Dmosin – Kołacin) w miejscowości Dmosin” realizowanego przez wykonawcę - INSTYLE Dorota Danielczyk z siedzibą w Nowym Bedoniu.
21.  Zdecydował wystąpić o opinię prawną w zakresie podjęcia działań mogących stwierdzić „wadę fabryczną” ciągnika używanego przez powiatową grupę interwencyjną.
22.  Wystąpił z wnioskiem do ZUK w Brzezinach o złożenie stosownego uzupełnienia do wniosku o zmianę decyzji lokalizacyjnej na budowę kanalizacji sanitarnej w ciągu drogi powiatowej Nr 2912 E (ul. Małczewska) w celu zbadania sprawy przez organ w prowadzonym postępowaniu administracyjnym.
23.  Analizował zapisy projektu listu intencyjnego zawieranego pomiędzy Powiatem Brzezińskim a PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. na okoliczność realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno – prywatnego.
24.  Przyjął informację dotyczącą założeń do projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2018 rok.

Na posiedzeniu w dniu 17 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Analizował wyjaśnienia dyrekcji poszczególnych placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński dotyczące analizy planów finansowych na rok 2018.
2.  W związku z przypadającymi na dzień 21 listopada obchodami Dnia Pracownika Socjalnego, Zarząd w dowód uznania za trud i pracę włożoną w służbę drugiemu człowiekowi, zdecydował o przyznaniu nagród dla dyrektor PCPR w Brzezinach oraz dla dyrektorów DPS w Brzezinach i DPS w Dąbrowie.
3.  Przyjął informację Składu Orzekającego RIO w Łodzi dotyczącą pozytywnego zaopiniowania projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2018 rok.
4.  Poddał analizie umowę dotyczącą dofinansowania zadania pn.: „Modernizacja energetyczna DPS w Dąbrowie”.
5.  Przyjął projekt umowy dotyczący współpracy w zakresie strony internetowej promującej powiat, przekazał przedmiotowy projekt do analizy formalno – prawnej.

Na posiedzeniu w dniu 21 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 146/17 w sprawie powierzenia dyrektorowi Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach czynności związanych z realizacją zadań w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodziny „Za życiem” (zadanie 2.4, Priorytet II Programu: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny) na terenie Zespołu Szkół Specjalnych w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 147/17 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na LIII sesję Rady Powiatu.
3.  Podjął uchwałę nr 148/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
4.  Podjął uchwałę nr 149/17 w sprawie powołania zespołu do oceny i odbioru przedmiotu umowy z dnia 6 września 2017 r., w postaci opracowania na które składają się analizy przedrealizacyjne, testy rynku oraz porozumienie – list intencyjny ze spółką, poprzedzającego realizację projektu pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia” w modelu hybrydowym tj. łączącym dofinansowanie ze środków unijnych w ramach ŁOM.  
5.  W związku z przypadającymi na dzień 21 listopada obchodami „Dnia Pracownika Socjalnego”, członkowie Zarządu złożyli obecnym na posiedzeniu: p. Magdalenie Adamskiej – dyrektor PCPR w Brzezinach, p. Małgorzacie Jedynak – dyrektor DPS w Brzezinach oraz p. Krzysztofowi Czułno – dyrektorowi DPS w Dąbrowie, przedstawicielom jednostek pomocy społecznej Powiatu Brzezińskiego, podziękowania za dotychczasową pracę na rzecz pomocy osobom potrzebującym.
6.  W obecności p. Krzysztofa Czułno – dyrektora DPS w Brzezinach, Zarząd podpisał z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego umowę ws. realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Domu Pomocy Społecznej w Dąbrowie”. Równocześnie Zarząd zobowiązał dyrektora DPS w Dąbrowie do wystąpienia z wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji przedmiotowej inwestycji do końca 2018 roku.
7.  W obecności dyrekcji DPS z terenu Powiatu Brzezińskiego, Zarząd zapoznał się i pozytywnie zaopiniował materiały dotyczące funkcjonowania Domów Pomocy Społecznej w Powiecie Brzezińskim. Przedmiotowe materiały po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu, zostały skierowane do przewodniczącego Rady celem ich przedstawienia na najbliższej sesji Rady Powiatu.
8.  Zapoznał się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych radnych oraz innych osób zobowiązanych do ich składania. Informacja, o której mowa, została przekazana do przewodniczącego Rady celem jej przedstawienia na najbliższej sesji Rady Powiatu.   
9.  Zapoznał się z pismem p. Marii Pisarskiej – dyrektor LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach, dotyczącym zamiaru umieszczenia w prasie lokalnej – „BIS” artykułu dementującego plotki o zamiarze likwidacji bądź zmiany siedziby szkoły. Zarząd mając na uwadze dobro placówki oraz mając świadomość, iż tego typu artykuł może mieć negatywny oddźwięk wśród społeczności lokalnej, zdecydował się wystąpić z wnioskiem do pani dyrektor o zaniechanie tego typu działań.
10.  Zapoznał się z protokołem z kontroli przeprowadzonej przez pracowników PCPR w Brzezinach w Warsztatach Terapii Zajęciowej „Blisko Ciebie” prowadzonych przez Stowarzyszenie  Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom” (przeprowadzona kontrola nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości ani uchybień w zakresie działalności WTZ).
11.  Wystąpił z pismem informacyjnym, do rodziny zastępczej w związku ze złożonym zawiadomieniem o niedopełnieniu obowiązków koordynatora pieczy, mówiącym o aktualnie prowadzonych działaniach w przedmiotowej sprawie.
12.  Wystąpił z pismami do ZUK w Brzezinach oraz do „Zetpri – Eko” Przedsiębiorstwa Inżynieryjno – Budowlanego z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim ws. spełnienia norm dla zagęszczenia poboczy przy drodze powiatowej Nr 2912 E – ul. Małczewskiej w Brzezinach w ramach realizowanej inwestycji polegającej na montażu infrastruktury kanalizacji sanitarnej.
13.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb zakupu urządzeń GPS do pojazdów wykonawców świadczących usługi w ramach zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2017/2018 oraz do pojazdów będących na wyposażeniu powiatowej grupy interwencyjnej (szacowany koszt zakupu urządzeń – 9 000,00 zł brutto).
14.  Wydał zezwolenia kategorii I na przejazd pojazdów ponadnormatywnych po następujących drogach powiatowych: Nr 1320 E relacji Kołacinek – Zacywilki (jeden pojazd) oraz Nr 5103 E relacji Niesułków – Kołacin – Jeżów (jeden pojazd).
15.  Zapoznał się z wnioskiem Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Brzezinach dotyczącym objęcia honorowym patronatem Starosty Brzezińskiego „V Regionalnego Konkursu Kolęd”. Zarząd wyraził swą aprobatę odnośnie objęcia patronatem starosty przedmiotowego kolędowania, równocześnie podjął decyzję o wsparciu wydarzenia kwotą 400,00 zł brutto.
16.  Zawarł umowę z Firmą PRO – EDU sp. j. z siedzibą w Skierniewicach na zorganizowanie i przeprowadzenie kursów o tematyce kadrowo – płacowej oraz z zakresu zakładania działalności gospodarczej i prowadzenia własnej firmy dla grupy uczniów Technikum Ekonomicznego w Brzezinach biorących udział w projekcie „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU” (koszt realizacji przedmiotowej umowy 11 760,00 zł brutto).
17.  Zawarł umowę z rzeczoznawcą majątkowym – p. Ewą Reczulską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą „Kancelaria Rzeczoznawcy Majątkowego” z siedzibą w Skierniewicach, na wykonanie operatu szacunkowego dla nieruchomości położonej w Łodzi, wywłaszczonej na rzecz Skarbu Państwa (koszt realizacji przedmiotu umowy – 1 230,00 zł brutto).
18.  Zapoznał się z projektem protokołu z rokowań w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Powiatu Brzezińskiego, zlokalizowanego w Brzezinach przy ul. Marii Skłodowskiej – Curie 12. Zarząd nie wniósł uwag do prezentowanego materiału, w związku z powyższym zdecydowano o zaproszeniu na kolejne posiedzenie Zarządu nabywcy lokalu celem podpisania w/w protokołu.
19.  Analizował zasady wzajemnych rozliczeń pomiędzy Powiatem Brzezińskim a PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. w okresie trwania PPP.

Na posiedzeniu w dniu 27 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 150/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
2.  Podpisał protokół z rokowań dotyczących sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Brzezińskiego zlokalizowanej w Brzezinach przy ul. Marii Skłodowskiej – Curie 12.
3.  W obecności p. Małgorzaty Jedynak – dyrektor DPS w Brzezinach oraz p. Magdaleny Adamskiej – dyrektor PCPR w Brzezinach, Zarząd analizował możliwości adaptacji oficyny budynku DPS w Brzezinach w celu uruchomienia działalności Klubu Seniora.
4.  Zapoznał się z propozycją odpowiedzi na pismo Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych dotyczące uznania kursów Rogowskiej Kolejki Wąskotorowej na trasie Rogów – Jeżów oraz Jeżów – Rogów za transport zbiorowy.
5.  Zawarł umowę z firmą „EMTRACK” Grzegorz Księżopolski z siedzibą w Paczkowie na zakup oraz „dzierżawę” urządzeń GPS do pojazdów wykonawców świadczących usługi w ramach zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2017/2018 oraz do pojazdów będących na wyposażeniu powiatowej grupy interwencyjnej (szacowany koszt zakupu urządzeń – 9 175,80 zł brutto).  
6.  Wyraził zgodę na zakup masy bitumicznej w ilości 10 t dla potrzeb naprawy bieżących ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych (szacowany koszt zakupu masy – 1 800,00 zł brutto).
7.  Dokonał rozliczeń dotacji z Miastem Brzeziny i Gminą Brzeziny przekazanych w ramach współrealizacji inwestycji drogowych na terenie Gm. Brzeziny pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Gałkówek Kolonia” oraz „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Eufeminów”.
8.  Analizował możliwości dodatkowego oznakowania miejsc niebezpiecznych na drogach powiatowych (montaż dodatkowych znaków ostrzegawczych oraz luster drogowych).
9.  Zobowiązał p. Michała Gesska – p.o. naczelnika wydziału „DR” do prowadzenia dziennika objazdu dróg powiatowych oraz do bieżącego prowadzenia ewidencji elektronicznej z wykonywanych objazdów.
10.  Podpisał umowy dla kierownika (wynagrodzenie 500,00 zł brutto) i opiekuna (wynagrodzenie 400,00 zł brutto) wyjazdu do Warszawy (termin wyjazdu 28 listopada br.) organizowanego dla uczniów Technikum Ekonomicznego ZSP w Brzezinach uczestniczących w projekcie „AKADEMIA MISTRZÓW ZAWODU”.
11.  Podpisał umowę z „Fundacją Młodzi Ludziom” z siedzibą w Borysławiu, wybraną w ramach konkursu ofert na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego na świadczenie usług nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe na terenie Powiatu Brzezińskiego w 2018 roku (udzielono dotacji na realizację tego zadania w kwocie: 60 725,88 zł brutto).
12.  Wystąpił z pismem informacyjnym, do dyrektor PCPR w Brzezinach w kwestii dotyczącej skargi złożonej na koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
13.  Przyjął do wiadomości informację złożoną przez dyrektor PUP w Brzezinach, dotyczącą prośby skierowanej do Burmistrza Miasta Brzeziny o przedłużenie umowy najmu lokalu użytkowego przy ul. Sienkiewicza 11 na okres kolejnych 3 lat tj. do dnia 31 grudnia 2020 r., warz z zachowaniem dotychczasowych warunków najmu.
14.  Po dokonaniu analiz informacji udzielonych przez dyrekcję szkół prowadzonych przez powiat w związku z prośbą o dostosowanie wydatków do przyznanej subwencji oświatowej, Zarządu Powiatu zwrócił się, do dyrekcji placówek oświatowych prowadzonych przez powiat, o ponowną pilną analizę przedłożonego planu finansowego na rok 2018 wraz z uzasadnieniem i jego należytą korektą, tak aby wydatek środków własnych powiatu na cele oświatowe nie przekraczał poziomu roku 2016.
15.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego, prowadzonej w formie zapytania ofertowego, w celu wyłonienia doradcy technicznego dla potrzeb realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach”.
16.  Odbył wideokonferencję z p. Marcinem Kazarynem – przedstawicielem firmy „CURULIS” dotyczącą wyjaśnień związanych z realizacją zadania pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno – prywatnego.

Na posiedzeniu w dniu 30 listopada 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 151/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
2.  Podjął uchwałę nr 152/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
3.  Podjął uchwałę nr 153/17 w sprawie udzielenia upoważnienia do dokonywania czynności prawnych.
4.  Wystąpił z wnioskiem do przewodniczącego Rady Powiatu w Brzezinach o zwołanie sesji w trybie nadzwyczajnym, celem wprowadzenia stosownych zmian w organizacji systemu oświaty w placówkach prowadzonych przez Powiat Brzeziński wynikających z zapisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r., - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe.
5.  Zawarł porozumienie z Powiatem Zgierskim w sprawie ustalenia warunków i  wysokości wydatków na opiekę i wychowanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej spokrewnionej na terenie Powiatu Brzezińskiego.
6.  Zawarł aneks do umowy o finansowanie kosztów działalności warsztatów terapii zajęciowej ze Stowarzyszeniem Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom”.
7.  Zapoznał się i pozytywnie zaopiniował projekt uchwały Rady Powiatu w Brzezinach zmieniającej uchwałę Nr XLIII/169 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie określenia zadań na rzecz osób niepełnosprawnych i podziału środków PFRON na ich realizację w 2017 r. oraz obniżenia wysokości dofinansowania, zmienionej uchwałą Nr XLIX/200/17 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 12 września 2017 roku. Przedmiotowy projekt uchwały został skierowany do przewodniczącego Rady Powiatu celem jego dalszego procedowania podczas obrad właściwych komisji oraz sesji Rady Powiatu w Brzezinach.
8.  Wystosował zamówienie do przedsiębiorstwa Kral Sp. z o.o. z Łodzi na zakup 10 t masy bitumicznej na gorąco dla potrzeb napraw bieżących ubytków powstałych w nawierzchni dróg powiatowych (wartość zamówienia – 2 214,00 zł brutto).

artykuł nr 3

Październik

Na posiedzeniu w dniu 3 października 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 126/17 w sprawie uznania celowości realizacji zadania publicznego z zakresu wspierania nauki, oświaty i edukacji osób starszych pn.: „Inauguracja roku akademickiego na UTW Powiatu Brzezińskiego” i zlecenia jego realizacji Stowarzyszeniu Rozwoju Powiatu Brzezińskiego „Nasz Powiat” w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 127/17 w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Brzezińskiego w roku 2017 z zakresu wspierania kultury oraz ochrony dóbr kultury i tradycji, przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, pn.: „Powiatowe Obchody Dnia Edukacji Narodowej”.
3.  Podjął uchwałę nr 128/17 w sprawie utworzenia listy osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego o wolontariacie, kandydatów na członków Komisji konkursowej opiniującej oferty złożone na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego w 2018 r. pn.: „Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej”.
4.  Zapoznał się z informacją o przyznanych świadczeniach w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli (przyznano pomoc finansową w kwocie 800,00 zł i 200,00 zł).
5.  Zatwierdził aneks nr 2 do organizacji pracy ZSP w Brzezinach na rok szklony 2017/2018.
6.  Zatwierdził aneks nr 2 do organizacji pracy LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach na rok szklony 2017/2018.
7.  Poinformowany został o złożeniu wniosków do programu ministerialnego o sfinansowanie wyposażenia gabinetów pomocy przedmedycznej w szkołach prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
8.  Zdecydował o przyznaniu nagród Starosty Brzezińskiego z okazji „Powiatowych Obchodów Dnia Edukacji Narodowej”, dyrektorkom poszczególnych placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński w kwocie po 700,00 zł każda.
9.  Przyjął informację dotyczącą uzgodnienia warunków nowego przyłącza energetycznego do nieruchomości przejętych od PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. (tzw. „dołek”).   
10.  Wyraził zgodę na objęcie honorowym patronatem Starosty Brzezińskiego cyklicznej imprezy pn.: „Morsowanie nad Zalewem Batorówka w sezonie 2017/2018” (zdecydował przeznaczeniu kwoty 600,00 zł brutto na zakup sokowirówki).
11.  Zapoznał się z wnioskiem Związku Strzeleckiego Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącym relokacji bramy ewangelickiej (znajdującej się na terenie PCZ w Brzezinach Sp. z o.o.) na cmentarz ewangelicki w Brzezinach zlokalizowany przy ul. Wojska Polskiego. Zarząd zdecydował o skierowaniu przedmiotowej kwestii do dalszej analizy w poszczególnych wydziałach, celem podjęcia stosownych działań.
12.  Analizował możliwość przedłużenia umowy najmu pomieszczeń biurowych zajmowanych przez Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Brzezinach na kolejny okres tj. do 31.12.2019 roku. Wyraził wstępną aprobatę dla przedmiotowej propozycji.

Na posiedzeniu w dniu 10 października 2017 r.. Zarząd m.in.:

1.  Podpisał porozumienie z Gminą Miasto Tarnów, dotyczące rozwiązania porozumienia w sprawie warunków pobytu i wysokości wydatków na opiekę i wychowanie dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej zawodowej na terenie Powiatu Brzezińskiego.
2.  Zapoznał się protokołem z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości zamówienia nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro dla realizacji zadania pn.: „ Wykonanie i dostccwa tablic rejestracyjnych oraz wtórników tablic rejestracyjnych wraz z rozładunkiem do siedziby Starostwa Powiatowego w Brzezinachul. Henryka Sienkiewicza 16, 95 — 060 Brzeziny, odbiór i złomowanie wycofanych tablic rejestracyjnych oraz dostarczenie oprogramowania informatycznego umożliwiającego składanie zamówień” oraz podpisał umowę z Przedsiębiorstwem — Produkcyjno - Handlowo - Usługowym „WIKU” Janusz Wlaźlak z siedzibą ul. Daniłowskiego 37, 97-300 Piotrków Trybunalski na powyższe zadanie.
3.  Podjął uchwałę nr 129/17 w sprawie przyznania .Nagrody Starosty Brzezińskiego ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli szkół i Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
4.  Zapoznał się z analizą przedrealizacyjną przygotowaną przez firmę Curulis dotyczącą termomodernizacji. energetycznej PCZ w Brzezinach Sp. z. o.o., skierował przedmiotowy ,materiał do dalszych konsultacji na forum Komisji Rady Powiatu oraz na forum najbliższej sesji Rady Powiatu w Brzezinach.
5.  Podjął uchwałę-nr 130/17. w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach ną LI sesję, Rady Ppwiatu.
6.  Podjął uchwałę nr 131/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
7. Zapoznał się z aktualnym stanem sprawy dotyczącej sprzedaży mieszkania w trybie bezprzetargowym położonym na działce o nr ewidencyjnym 2449/1w obrębie 8 Miasta Brzeziny.
8.  Podpisał umowę najmu pomieszczeń z p. Ryszardem Skibą .prowadzącym, działalność gospodarczą pn.: „FUM Ryszard Skiba” z. siedzibą w Brzezinach przy ul. M.C. Skłodowskiej 6.
9.  Podpisał umowy z p. P. Jodaniewskim na wykonanie dokumentacji projektowych dla następujących odcinków dróg powiatowych:
1)  drogi powiatowej w Gm. Dmosin: w m. Dmosin Pierwszy,
2)  dróg powiatowych w Gm. Rogów: ul. Sportowa i ul. Przejazdowa,
3)  drogi powiatowej w Gm. Jeżów: odcinek skrzyżowania z kolejką wąskotorową.
10.  Zapoznał się z wnioskiem LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach o objęcie honorowym patronatem Starosty Brzezińskiego imprezy pn.: „Nocne zmagania programistów ” - planowany termin wydarzenia 20 października br.
11.  Zapoznał się z wnioskiem Związku Strzeleckiego Rzeczypospolitej Polskiej z prośbą o wyrażenie zgody na relokację bramy ewangelickiej (znajdującej się na terenie PCZ w Brzezinach Sp. z o.o.) na cmentarz ewangelicki w Brzezinach zlokalizowany przy ul. Wojska Polskiego.

Na posiedzeniu w dniu 13 października 2017 r„, Zarząd m.in.:

1.  Zatwierdził SIWZ dla zadania pn.: „Zimowe utrzymanie dróg.w sezonie 2017/2018
2.  Podpisał aneks do umowy nr 20/2017 zawartej w dniu 12 lipca br. z firmą Usługi Budowlane „KAL-BRUK” Skrzatek Zbigniew dotyczący budowy chodnika przy ul. Malczewskiej w Brzezinach.
3.  Przyjął informację o stanie realizacji zadań oświatowych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
4.  Wyraził zgodę na organizację zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla ucznia ZSS w Brzezinach w okresie od października do czerwca w roku szkolnym 2017/2018.
5.  Podjął uchwałę nr 132/17 w sprawie zatwierdzenia ogłoszenia o pisemnym konkursie na wybór agenta emisji obligacji Powiatu Brzezińskiego wraz ze specyfikacją warunków konkursu oraz powołania komisji w celu wyłonienia podmiotu mającego pełnić funkcję agenta emisji obligacji.

Na posiedzeniu w dniu 18 października 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.   Podjął uchwałę nr 133/17 w sprawie powołania Komisji konkursowej w celu oceny ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację w 2018 r. zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, przez organizacje pozarządowe.
2. Podjął uchwałę nr 134/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
3. Przyjął informację Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego – Departamentu ds. RPO o uzyskaniu dofinansowania dla realizacji projektu pn.: „Modernizacja energetyczna Domu Pomocy Społecznej w Dąbrowie”. Zarząd wyznaczył do podpisu umowy o dofinansowanie przedmiotowego projektu wicestarostę – p. Romana Sasina oraz członka Zarządu – p. Irenę Gralewską – Jagiełło.
4.  W obecności p. Magdaleny Adamskiej – dyrektor PCPR w Brzezinach, zapoznał się z pismem wyjaśniającym w sprawie zastrzeżeń zawodowej rodziny zastępczej związanych z osobą koordynatora pieczy zastępczej.
5.  Zapoznał się z materiałem dotyczącym Apelu Narodowego Komitetu Praw Rodziny w sprawie obchodów „Dnia Praw Rodziny”, przypadającego na dzień 22 października. Zarząd zdecydował o przekazaniu przedmiotowego materiału przewodniczącej Komisji Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych Rady Powiatu, celem dalszej analizy.
6.  Zdecydował o podjęciu kolejnych działań związanych z ustaleniem z PEC w Brzezinach kwestii rozliczania wydatków ponoszonych „na ciepło” przez PCZ w Brzezinach Sp. z o.o.
7.  Wystosował zlecenie Nr 1 dla firmy „ANDRO” Anna Fijałkowska, na bieżącą naprawę ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych.
8.  Analizował możliwość zakupu termosu na gorącą masę oraz skrapiarki w celu usprawnienia prac na drogach powiatowych wykonywanych przez powiatową grupę interwencyjną.
9.  Zobowiązał wicestarostę – p. Romana Sasina do wyjaśnienia kwestii związanych z postępowaniem w sprawie nieprawidłowości zajęcia pasa drogowego drogi powiatowej Nr 2912 E Brzeziny (ul. Małczewska) – Jordanów – Andrespol w celu budowy kanalizacji sanitarnej przez Przedsiębiorstwo Inżynieryjno – Budowlane Zetpri – Eko z Piotrkowa Trybunalskiego.
10.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego na wykonanie dokumentacji projektowo – wykonawczej do zadania pn. „Przebudowa obiektu mostowego w pasie drogi powiatowej  Nr 2913E  wraz z dojazdem na długości 1 000 m w miejscowości Gałkówek Kolonia”.
11.  Zobowiązał wicestarostę – p. Romana Sasina do podjęcia stosownych działań w celu usprawnienia procesu uruchomienia „ciepła miejskiego” z PEC w budynku należącym do Skarbu Państwa, zlokalizowanym w Brzezinach przy ul. Reformackiej 9.
12.  Wyraził zgodę na objęcie honorowym patronatem Starosty Brzezińskiego wydarzenia pn.: „Nocne zmagania programistów”, organizowane przez LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach 20 października br. Wyraził zgodę na pokrycie kosztów przygotowania poczęstunku dla uczestników wydarzenia do kwoty 250,00 zł brutto.
13.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb sporządzenia w formie operatu szacunkowego opinii o wartości nieruchomości położonej w  Łodzi, wywłaszczonej na rzecz Skarbu Państwa (szacunkowa wartość zamówienia ok. 1 476,00 zł brutto).
14.  Analizował stan zaawansowania prac nad przygotowaniem Powiatowej Polityki Oświatowej. 

Na posiedzeniu w dniu 24 października 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 135/17 w sprawie uznania celowości realizacji zadania publicznego z zakresu wspierania kultury, ochrony dóbr kultury i tradycji pn.: „Powiatowe Obchody 99 Rocznicy Odzyskania Niepodległości” i zlecenia jego realizacji Stowarzyszeniu Rozwoju Powiatu Brzezińskiego „Nasz Powiat” w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 136/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
3.  Zapoznał się z uzupełnieniem do pisma wyjaśniającego w sprawie zastrzeżeń zawodowej rodziny zastępczej związanych z osobą koordynatora pieczy zastępczej.  
4.  Podpisał umowy dofinansowania ze środków PFRON w zakresie udzielenia pomocy w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym w ramach realizacji programu „Aktywny samorząd”.
5.  Zapoznał się z projektem uchwały Rady Powiatu w Brzezinach w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Brzezińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok”. Przedmiotowy projekt uchwały po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu Powiatu, został skierowany do przewodniczącego Rady, celem jego dalszego procedowania podczas obrad najbliższej sesji Rady Powiatu.
6.  Zdecydował o podziale środków własnych, zagwarantowanych uchwałą Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 3 października 2017 r., w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r., dla DPS w Brzezinach oraz DPS w Dąbrowie.  
7.  Zapoznał się z pismem prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie wsparcia działań zmierzających do rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej na terenie powiatu.
8.  Podpisał oświadczenie beneficjenta o przestrzeganiu zasady trwałości projektu realizowanego w ramach RPO WŁ na lata 2007-2013 pn.: „Przebudowa Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach warunkiem poprawy jakości i zwiększenia dostępności usług pomocy społecznej – prace termomodernizacyjne – etap I”.
9.  Zawarł umowę z Panem Pawłem Jodaniewskim, prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Projektowe Budownictwo, Drogownictwo, Instalacje z siedzibą Łęczycy na wykonanie dokumentacji projektowo – wykonawczej do zadania pn. „Przebudowa obiektu mostowego w pasie drogi powiatowej  Nr 2913E  wraz z dojazdem na długości 1 000 m w miejscowości Gałkówek Kolonia” (koszt realizacji zamówienia – 17 000,00 zł brutto, termin realizacji – 29 grudnia br.).
10.  Zapoznał się z informacją z otwarcia ofert na realizację zadania pn.: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2017/2018”.
11.  Przyjął informację o piśmie Ministerstwa Rozwoju i Finansów dotyczącym kwot przyznanych subwencji oświatowych oraz udziału w PDOF (podatek dochodowy od osób fizycznych) na rok 2018.
12.   Upoważnił wicestarostę – p. Romana Sasina do podjęcia działań zmierzających do przejęcia zarządzania ciepłem w głównym budynku szpitala po realizacji inwestycji „Modernizacja energetyczna PCZ w Brzezinach Sp. z o.o.”.

Na posiedzeniu w dniu 31 października 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 137/17 w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego w roku 2018, z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe (najkorzystniejszą ofertę złożyła „Fundacja Młodzi Ludziom” z siedzibą w Borysławiu w kwocie 60 725,88 zł brutto za realizację zadania).
2.  Podjął uchwałę nr 138/17 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn.: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2017/2018” (najkorzystniejsze oferty dla poszczególnych zadań złożyli: dla ZADANIA nr 1 (teren M. Brzeziny, Gm. Brzeziny oraz Gm. Rogów) i ZADANIA nr 2 (teren Gm. Dmosin) – „CEZAR EXPORT – IMPORT” Cezary Sitkiewicz z siedzibą w Rogowie z kwotami ofertowymi: dla ZADANIA nr 1 – 104 187,65 zł brutto oraz dla ZADANIA nr 2 – 148 847,21 zł brutto; dla ZADANIA nr 3 (teren Gm. Rogów i Gm. Jeżów) – „MOTO – SKLEP” Mariusz Kobus z siedzibą w Olszewie Gm. Jeżów z kwotą: 100 048,49 zł brutto).
3.  Podjął uchwałę nr 139/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
4.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego w celu wykonania i dostawy druków komunikacyjnych. Upoważnił wicestarostę – p. Romana Sasina i członka Zarządu – p. Irenę Gralewską – Jagiełło do zawarcia umowy z PWPW S.A. w Warszawie w celu realizacji przedmiotowego zamówienia.
5.  Zawarł umowę ze Stowarzyszeniem Rozwoju Powiatu Brzezińskiego „Nasz Powiat” na realizację zadania publicznego Powiatu Brzezińskiego pt.: „POWIATOWE OBCHODY 99 ROCZNICY ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI” (kwota przydzielonej dotacji – 2000,00 zł brutto).
6.  Przyjął informację o bieżących postępach w sprawie zastrzeżeń zawodowej rodziny zastępczej związanych z osobą koordynatora pieczy zastępczej.
7.  Przyjął informacje dotyczące aktualnie prowadzonej korespondencji z kadrą zarządzającą w szkołach prowadzonych przez Powiat Brzeziński (LO im. J. Iwaszkiewicza oraz ZSS w Brzezinach).
8.  Po zapoznaniu się z projektem arkusza nr 3 ZSS w Brzezinach dotyczącym organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018, Zarząd w związku z wątpliwościami co do zasadności proponowanych zmian, wystąpił z pismem do p. Aleksandry Gumoli – dyrektor ZSS w Brzezinach o złożenie wyjaśnień do zaproponowanych w projekcie arkusza nr 3 zmian.
9.  Wystosował pismo do p. Antoniego Łosiaka – prowadzącego Zaoczne LO dla Dorosłych w Brzezinach z prośbą dotyczącą wyjaśnienia nieścisłości w liczbie słuchaczy.
10.  Zaakceptował objęcie honorowym patronatem Starosty Brzezińskiego wydarzenia pn. „Międzynarodowy Dzień Wolontariusza” (planowany termin wydarzenia: 3 grudnia br.), zdecydował o przydzieleniu kwoty 800,00 zł brutto na ufundowanie nagród dla wolontariuszy z terenu Powiatu Brzezińskiego.
11.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb wyłonienia podmiotu świadczącego kompleksowe doradztwo prawne oraz ekonomiczno – finansowe w postępowaniu na wybór podmiotu do realizacji zadania pn.: „Modernizacja energetyczna Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” (szacowana wartość zamówienia – 92 250,00 zł brutto).
12.  Przyjął informację dotyczącą aktualnych postępów w sprawie wykupu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Powiatu Brzezińskiego zlokalizowanego w Brzezinach przy ul. M. Skłodowskiej Curie 12.
13.  Udzielił pisemnej odpowiedzi na pismo Burmistrza Miasta Brzeziny w sprawie przywrócenia Powiatowi Brzezińskiemu tytułu prawnego do części nieruchomości zlokalizowanej w Brzezinach przy ul. Sienkiewicza 16.
14.  Wyznaczył termin odbioru inwestycji pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2918 E w m. Władysławowo” na dzień 6 listopada br., godz. 12:00.
15.  Wyraził zgodę na przejazd pojazdów ponadnormatywnych po drogach powiatowych Nr 5103 E relacji Niesułków – Kołacin – Jeżów (jeden pojazd) oraz Nr 5101 E relacji Osiny – Dmosin – Kołacin (dwa pojazdy).
16.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb zakupu termosu do masy bitumicznej o poj. 1 m3, w celu poprawy efektywności bieżących napraw ubytków powstałych w nawierzchniach dróg powiatowych wykonywanych przez powiatową grupę interwencyjną.
17.  Wystąpił z wnioskiem do Przewodniczącego Rady Powiatu w Brzezinach o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu w Brzezinach na dzień 7 listopada 2017 r., o godz. 12:00, celem dokonania zmiany warunków emisji obligacji, zmiany budżetu na 2017 r., oraz zmiany planu wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Brzezińskiego na lata 2017-2032.

 

artykuł nr 4

Wrzesień

Na posiedzeniu w dniu 11 września 2017 r., Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 115/17 w sprawie projektu uchwały Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanej przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XLIX sesję Rady Powiatu. Zdecydował o uzupełnieniu porządku obrad XLIX sesji Rady Powiatu w Brzezinach poprzez wprowadzenie pod obrady projektu uchwały w sprawie podwyższenia wysokości wynagrodzenia dla rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka na terenie Pówiatu Brzezińskiego. .  '
2.  Zapoznał się "z odpowiedzią" Burmistrza Miasta' Brzeziny ;dótyczącą propozycji podjęcia wspólnych działań w celu utworzenia centrum opieki długoterminowej w tym paliatywno - hospicyjnej.
3.  Zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacyjnego pracy Poradni Psychologiczno — Pedagogicznej w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
4.  Zatwierdził wniosek dyrekcji ZSS w Brzezinach dotyczący skierowania ucznia tamtejszej placówki do kontynuowania nauki, w trybie nauczanie indywidualnego prze kolejne dwa lata szkolne (klasa V i VI szkoły podstawowej)...
5.  Zapoznał się z aktualnym stanem prac związanym z montażem zaworów preizolowanych odcinających ciepło na przyłączu ciepłowniczym zlokalizowanym na działce m 3828 w Brzezinach przy ul. M. Skłodowskiej Curie, stanowiącej własność Powiatu Brzezińskiego.
6.  W ramach współpracy z firmą „ Panda Comp ” w zakresie obsługi informatycznej i serwisowej, Zarząd zawarł umowę uzupełniającą i aneks do umowy.
7.  Zaakceptował propozycję wyboru wykonawcy, wyłonionego w trybie przeprowadzonego rozeznania rynku dla zamówienia o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000,00 €, w celu realizacji zadania polegającego na sporządzeniu dokumentacji projektowo — wykonawczych, niewymagaj ących uzyskania decyzji pozwolenia na budowę dla zadań, pn.: 1) „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2940 E — ul. Sportowa w m. Józefów”, 2) „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2940 E — ul. Przejazdowa w m: Rogów (najkorzystniejszą ofertę, w oparciu o kryteria wyboru, które stanowił: cena i najkrótszy termin realizacji, złożyła firma „ Usługi Projektowe, Budownictwo, Drogownictwo, Instalacje — mgr inż. Paweł Jodaniewski” z siedzibą w Łęczycy, z ceną za realizację zadania w kwocie 10 000,00 zł brutto). Zarząd upoważnił starostę - p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę - p. Romana Sasina do zawarcia umowy z wyłonionym wykonawcą.
8.  Zaakceptował propozycję wyboru wykonawcy, wyłonionego w trybie przeprowadzonego rozeznania rynku dla zamówienia o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000,00 €, w celu realizacji zadania polegającego na sporządzeniu dokumentacji projektowo - wykonawczej, wymagającej uzyskania pozwolenia na budowę dla zadania pn.: „Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej Nr 2918 E z kolejką wąskotorową w Jeżowie” (najkorzystniejszą ofertę, w oparciu o kryteria wyboru, które stanowił: cena i najkrótszy termin realizacji, złożyła firma„Usługi Projektowe, Budownictwo, Drogownictwo, Instalacje - mgr inż. Paweł Jodaniewski” z siedzibą w Łęczycy, z ceną za realizację zadania w kwocie 6 765,00 zł brutto). Zarząd upoważnił starostę - p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę - p. Romana Sasina do zawarcia umowy z wyłonionym wykonawcą.
9.  Zaakceptował propozycję wyboru wykonawcy, wyłonionego w trybie przeprowadzonego rozeznania rynku dla zamówienia o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000,00 €, w celu realizacji zadania polegającego na sporządzeniu dokumentacji projektowo - wykonawczej, wymagającej uzyskania pozwolenia na budowę dla zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1150 E Dmosin - Niesułków” (najkorzystniejszą ofertę, w oparciu o kryteria wyboru, które stanowił: cena i najkrótszy termin realizacji, złożyła firma „ Usługi Projektowe, Budownictwo, Drogownictwo, Instalacje - mgr inż. Paweł Jodaniewski” z siedzibą w Łęczycy, z ceną za realizację zadania w kwocie 10 000,00 zł brutto). Zarząd upoważnił starostę - p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę - p. Romana Sasina do zawarcia umowy z wyłonionym wykonawcą.
10.  Zatwierdził kosztorys inwestorski dla planowanej realizacji inwestycji polegającej na modernizacji fragmentu drogi powiatowej Nr 2912 E - ul. Malczewskiej w Brzezinach oraz odcinka drogi powiatowej Nr 5101E w m. Dmosin w ramach aplikowania o środki zewnętrzne pochodzące z „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”.
11.  Pozytywnie ustosunkował się do wniosku firmy „INSTYLE Dorota Danielczyk” z siedzibą w Andrespolu — wykonawcy zadania pn.: „Odwodnienie drogi powiatowej Nr 5101 E (Głowno ul. Sikorskiego - Dmosin - Kołacin) w m. Dmosin, dotyczącego wydłużenia terminu realizacji inwestycji do dnia 15 listopada br.
12.  Upoważnił starostę — p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę - p. Romana Sasina do podpisu dokumentów związanych z rozliczeniem końcowym inwestycji pn.: „Remont nawierzchni jezdni, skarp, nasypu i poboczy na drodze powiatowej Nr 2936 E (Nagawki - Nadolna — Kotulin) w m. Janów
13.  Omówił aktualny stan techniczny sprzętu znajdującego się na wyposażeniu powiatowej grupy interwencyjnej.
14.  Zapoznał się ze stanem zaawansowania prac inwestycyjnych aktualnie realizowanych na drogach powiatowych w miejscowościach: Eufeminów, Gałkówek Kolonia, Janów, Wągry, Stefanów, Władysławowo oraz ul. Malczewska w Brzezinach.

Na posiedzeniu w dniu 19 września 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 116/17 w sprawie powołania i ustalenia składu komisji do spraw pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.
2.  Podjął uchwałę nr 117/17 w sprawie powołania komisji konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację w 2017 r. zadań publicznych Powiatu Brzezińskiego, z zakresu wspierania kultury oraz ochrony dóbr kultury i tradycji, przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, pn. „Powiatowe Obchody Dnia Edukacji Narodowej”.
3.  Podjął uchwałę nr 118/17 w sprawie przeprowadzenia konsultacji projektu uchwały Rady Powiatu w Brzezinach w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Brzezińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2018”.
4.  Podjął uchwałę nr 119/17 w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie zadań realizowanych przez Wydział Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
5.  Podjął uchwałę nr 120/17 w sprawie powołania komisji do odbioru zadań inwestycyjnych i remontowych, objętych ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, realizowanych przez Wydział Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
6.  Podjął uchwałę nr 121/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 rok.
7.  Podjął uchwałę nr 121/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 rok.
8.  Pozytywnie ustosunkował się do wniosku dyrekcji LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach w sprawie przydzielenia dodatkowych godzin dydaktycznych dla ucznia posiadającego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (Zarząd zdecydował o przydzieleniu 2 dodatkowych godzin dydaktycznych w wymiarze tygodniowym do końca I semestru).
9.  Zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacyjnego pracy LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
10.  Zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacyjnego pracy Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
11.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego w trybie do 30 000,00 € dla realizacji zadania pn.: „Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych oraz wtórników tablic rejestracyjnych” (szacunkowy koszt realizacji zadania ok. 132 629,28 zł brutto).
12. Przyjął informację dotyczącą podjęcia zamiaru przeprowadzenia licytacji pojazdu, którego sąd orzekł przepadek na rzecz Powiatu Brzezińskiego.
13. Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego w trybie do 30 000,00 € dla potrzeb zakupu pompy pływakowej w celu wypompowywania wody z piwnic budynku znajdującego się przy ul. Reformackiej 9 w Brzezinach (szacunkowy koszt zakupu ok. 300,00 zł brutto).
14. Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę – p. Romana Sasina do podpisu z Zarządem Powiatu Zgierskiego aneksu nr 9/OK/2017 do porozumienia z dnia 23 maja 2003 r. w sprawie powierzenia Powiatowi Zgierskiemu wykonywania zadań publicznych w zakresie diagnozy i wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego oraz orzeczeń o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania, opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole dla dzieci niewidomych i słabo widzących, niesłyszących i słabo słyszących oraz dzieci z autyzmem z terenu Powiatu Brzezińskiego.
15. Upoważnił starostę – p. Edmunda Koteckiego i wicestarostę – p. Romana Sasina do zawarcia umowy dotacji z PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. (przyznanie dotacji w kwocie 20 000,00 zł na zakup aparatury i sprzętu medycznego).
16. Przygotował wstępny wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w w latach 2017 – 2018.
17. Wystąpił do Wojewody Łódzkiego z wnioskiem o stwierdzenie nabycia udziału w części nieruchomości (dot. nieruchomości zabudowanej zlokalizowanej w Brzezinach przy ul. Sienkiewicza 14.).
18. Zobowiązał wicestarostę – p. Romana Sasina do komisyjnego odbioru pasa drogowego zajętego pod budowę kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w pasie drogi powiatowej Nr 2912 E Brzeziny – Andrespol (ul. Małczewska).

Na posiedzeniu w dniu 25 września 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Zapoznał się z ofertą złożoną w trybie pozakonkursowym przez Stowarzyszenie „Nasz Powiat” dotyczącą organizacji zadania pn.: „Inauguracja roku akademickiego na Uniwersytecie Trzeciego Wieku Powiatu Brzezińskiego”. Zarząd wyraził zgodę na realizację przedmiotowego zadania, równocześnie przydzielając kwotę dotacji w wysokości 1000,00 zł brutto.

Na posiedzeniu w dniu 26 września 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 123/17 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego przez organizacje pozarządowe z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej w roku 2018 na terenie Powiatu Brzezińskiego.
2.  Podjął uchwałę nr 124/17 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na L sesję Rady Powiatu.
3.  Podjął uchwałę nr 125/17 w sprawie określenia założeń do projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2018 rok, wzorów materiałów planistycznych oraz terminów ich składania.
4.  Zawarł z ŁUW w Łodzi Wydziałem Rodziny i Polityki Społecznej umowę dotyczącą wsparcia realizacji zadania publicznego w ramach „Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2017”.
5.  Podpisał aneks do umowy o finansowanie kosztów działalności WTZ zawartej pomiędzy Powiatem Brzezińskim a Stowarzyszeniem Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Naszym Dzieciom”.
6.  Zapoznał się z aktualnym stanem regulacji należności czynszowych dla nieruchomości stanowiących własność Powiatu Brzezińskiego, zlokalizowanych przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 12 i 14 w Brzezinach.  
7.  Zatwierdził aneks nr 2 do organizacji pracy Zespołu Szkół Specjlanych w Brzezinach na rok szkolny 2017/2018.
8.  Przyjął informację dotyczącą zestawienia finansowego uwzględniającego wynagrodzenia nauczycieli w placówkach oświatowych prowadzonych przez powiat w okresie styczeń – sierpień 2017 rok.
9.  Przyjął informację dotyczącą propozycji szkoleń dla uczniów LO i ZSP w Brzezinach w ramach nieodpłatnej pomocy prawnej świadczonej przez Stowarzyszenie „HONESTE VIVERE”.
10.   Zawarł z p. Piotrem Steczyszyn prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą „IZI POL” z siedzibą w Bratoszewicach umowę na pełnienie nadzoru inwestorskiego dla realizacji inwestycji polegającej na montażu zaworów odcinających na przyłączu ciepłowniczym DN 50 zlokalizowanym na działce nr 3828 w Brzezinach (wynagrodzenie za wykonie przedmiotu umowy wynosi 399,75 zł brutto).
11.  W planie zadań inwestycyjnych ujął regulację stanu prawnego drogi powiatowej w Kotulinie oraz przygotowanie dokumentacji technicznej i podział działek pod poszerzenie drogi powiatowej realizacji Kołacin – Jeżów.
12.   Zawarł umowę z firmą „EWIROAD” Anna Skotnicka z siedzibą w Bielsko – Białej dotyczącą realizacji zadania polegającego na wykonaniu rocznych przeglądów dróg powiatowych i obiektów inżynierskich w ciągach dróg powiatowych na terenie Powiatu Brzezińskiego (koszt realizacji 9 890,00 zł brutto, termin realizacji do 15 listopada br.).
13.  Zawarł z firmą „INSTYLE” Dorota Danielczyk z siedzibą w Nowym Bedoniu  Aneks nr 1 do umowy nr 9/2017 z dnia 31 maja 2017 r., dotyczącej realizacji inwestycji pn. „Odwodnienie drogi powiatowej Nr 5101 E (Głowno ul. Sikorskiego – Dmosin – Kołacin) w miejscowości Dmosin” (aneks dotyczył zmiany terminu realizacji zadania do dnia 15 listopada 2017 r.).
14.  Zapoznał się i pozytywnie zaopiniował projekt Statutu Stowarzyszenia Lokalna Organizacja Turystyczna „Ziemia Brzezińska”.

artykuł nr 5

Sierpień

Na posiedzeniu w dniu 1 sierpnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 92/17 w sprawie zatrudnienia Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzezinach.
2.  Podjął uchwałę nr 93/17 w sprawie zatwierdzenia projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wyznaczenie jednostki do usuwania pojazdów oraz prowadzenia parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów na obszarze Powiatu Brzezińskiego.
3.  Zapoznał się z protokołem z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie zapytania ofertowego na potrzeby realizacji zadania pn.: „Remont ubytków na drogach powiatowych Powiatu Brzezińskiego”, podpisał umowę z firmą „ANDRO” z siedzibą w Koluszkach, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na realizację powyższego zadania na kwotę 69 839,40 zł brutto.
4.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb sporządzenia rocznego przeglądu dróg powiatowych i obiektów inżynierskich.
5.  Analizował możliwości zakupu nowego sprzętu (tj.: pił, zagęszczarki, walca) celem doposażenia powiatowej grupy interwencyjnej w celu zwiększenia efektywności wykonywanych zadań.
6.  Zapoznał się z protokołem z postępowania o  udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie do 30 000,00 €  w celu zamówienia zaworów preizolowanych odcinających ciepło na przyłączu ciepłowniczym zlokalizowanym na działce nr 3828 w Brzezinach przy ul. M. Skłodowskiej Curie, stanowiącej własność Powiatu Brzezińskiego.   
7.  Przyjął informację dotyczącą przebiegu postępowania procedury konkursowej na stanowisko dyrektora LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach.
 

Na posiedzeniu w dniu 8 sierpnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 94/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 rok.
2.  Podjął uchwałę nr 95/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 rok.
3.  Podjął uchwałę nr 96/17 w sprawie udzielenia upoważnienia dla Sekretarza Powiatu do wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi Powiatu Brzezińskiego.
4.  Podjął uchwałę nr 97/17 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2913 E w miejscowości Gałkówek Kolonia” (najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o. z Piotrkowa Trybunalskiego na kwotę 348 365,57 zł brutto za realizację zadania).
5.  Wydał stosowne upoważnienia dla starosty – p. Edmunda Koteckiego i członka Zarządu – p. Ireny Gralewskiej – Jagiełło do podpisu umowy z wykonawcą wyłonionym w ramach prowadzonego postępowania przetargowego na realizację zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2913 E w m. Gałkówek Kolonia” oraz wydanie upoważnienia do podpisu umowy z inspektorem nadzoru.
6.  Zapoznał się z protokołami z postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargów nieograniczonych na potrzeby realizacji zadań pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2940 E m. Stefanów” i „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2918 E w m. Władysławowo”.
7.  W związku z tym, iż ceny najkorzystniejszych  ofert przewyższają kwotę, jaką Zamawiający posiada na realizację zadań pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2940 E m. Stefanów” i „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2918 E w m. Władysławowo”, Zarząd wyraził zgodę na zwiększenie środków budżetowych na realizację zadań do kwoty najkorzystniejszych ofert.
8.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego realizowanego w trybie do 30 000,00 € dla potrzeb sporządzenia dokumentacji projektowo – wykonawczej, niewymagającej uzyskania decyzji pozwolenia na budowę, do zadania pn.: „Modernizacja drogi powiatowej Nr 2912 E ul. Małczewska w Brzezinach” (szacunkowa wartość zamówienia ok. 4 920,00 zł brutto).
9.  Przyjął informację dotyczącą regulaminu określającego wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków dyrektorom szkół prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
10.  Zapoznał się z protokołem z postępowania o  udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie do 30 000,00 €  w celu zamówienia w formie operatów szacunkowych wyceny nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
11.  Podpisał umowy z p. Justyną Raczkowską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą „Biuro Wycen Nieruchomości LEGE ARTIS Justyna Raczkowska” z siedzibą w Skierniewicach dla potrzeb wykonania w formie operatów szacunkowych wycen nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
12.  Wyraził zgodę na zakup siedmiu systemów operacyjnych dla siedmiu stanowisk komputerowych funkcjonujących w Starostwie Powiatowym w Brzezinach.
13.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb zakupu komputera stacjonarnego dla stanowiska pracy obsługiwanego przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
14.  Wyraził zgodę na uruchomienie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb zakupu dwóch komputerów stacjonarnych dla stanowisk pracy obsługiwanych przez wydział „DR”.
15.  Zapoznał się z treścią projektu „Memorandum informacyjnego dla podmiotów prywatnych zainteresowanych realizacją przedsięwzięcia wybudowania centrum opieki długoterminowej w tym paliatywno – hospicyjnej z możliwością prowadzenia działalności hostelowej jako usługi towarzyszącej oraz utrzymania i zarządzania infrastrukturą po zakończeniu prac budowlanych przez okres wskazany w umowie o PPP”.
16.  Wyraził akceptację dla koncepcji umieszczenia informacji o możliwości realizacji przedsięwzięć na terenie Powiatu Brzezińskiego w ogólnopolskim dodatku do dziennika „Rzeczpospolita” poświęconym inwestycjom i nieruchomościom, mającego ukazać się w dniu 28 sierpnia br. (koszt zamieszczenia ogłoszenia 2 800,00 zł netto).
17.  Przyjął informację Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny dotyczącą zakończenia oceny strategicznej wniosku o dofinansowanie projektu pn.: „Modernizacja energetyczna Domu Pomocy Społecznej w Dąbrowie”. Projekt spełnił kryteria oceny pod kątem zgodności ze strategią ZIT i został przekazany do Departamentu ds. RPO Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w celu przeprowadzenia dalszych etapów oceny.
18.  Upoważnił radcę prawnego – p. Danutę Sawicką do reprezentowania Powiatu Brzezińskiego przed Sądem Rejonowym w Brzezinach w sprawie z powództwa Powiatu Brzezińskiego o zapłatę.
19.  Upoważnił p. Annę Wiśniewską – dyrektora PUP w Brzezinach do reprezentowania Powiatu Brzezińskiego przed Sądem Rejonowym w Brzezinach w sprawie z powództwa Powiatu Brzezińskiego o zapłatę.
20.  Zawarł umowę z zespołem „Co noc” na obsługę oprawy muzycznej podczas tegorocznych Dożynek Miejsko – Powiatowych mających odbyć się w Brzezinach w dniu 10 września br.
 

Na posiedzeniu w dniu 11 sierpnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 98/17 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego na wyznaczenie jednostki do usuwania pojazdów oraz prowadzenia parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów na obszarze Powiatu Brzezińskiego (ofertę złożyło P.P.H.U. „PERSONA” Sławomir Ziółkowski z Brzezin na kwotę 29 913,60 zł brutto).
2.  Podjął uchwałę nr 99/17 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2940 E w miejscowości Stefanów” (najkorzystniejszą oferta złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o.o. z Piotrkowa Trybunalskiego na kwotę 425 675,20 zł brutto za realizację zadania).
3.  Podjął uchwałę nr 100/17 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2918 E w miejscowości Władysławowo” (najkorzystniejszą oferta złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano – Drogowe BUD – DROG Stanisława Polus z Koluszek na kwotę 130 465,85 zł brutto za realizację zadania).
4.  Podjął uchwałę nr 101/17 w sprawie powołania komisji do odbioru zadań inwestycyjnych i remontowych, objętych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) realizowanych przez Wydział Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
5.  Podjął uchwalę nr 102/17 w sprawie powołania komisji do odbioru zadania, polegającego na usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, realizowanego na drodze powiatowej Nr 2936 E w miejscowości Janów.
6.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego dla potrzeb realizacji usługi w zakresie wykonania analiz przedrealizacyjnych dotyczących możliwości realizacji projektu hybrydowego pn.: „Termomodernizacja Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach” (szacunkowa wartość zamówienia ok. 34 600,00 zł brutto).

Na posiedzeniu w dniu 23 sierpnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 103/17 w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Liceum Ogólnokształcącego im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach.
2.  Zdecydował o utrzymaniu stanowiska zastępcy dyrektora w ZSP w Brzezinach.
3.  Podjął uchwałę nr 104/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
4.  Podpisał umowę z firmą BUD-DROG Stanisława Polus z Koluszek na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr  2918 E w m. Władysławowo”.
5.  Podpisał umowę z Przedsiębiorstwem Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o.o. na wykonanie zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr  2940 E w m. Stefanów”.
6.  Podpisał umowę z p. Grzegorzem Stus - firma HYDROS z Łodzi na wykonanie montażu zaworów odcinających na przyłączu ciepłowniczym DN 50 zlokalizowanym na działce nr 3828 w Brzezinach.
7.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury wszczęcie zamówienia publicznego  na roboty, wodno-kanalizacyjne dla nieruchomości przy ul. M. Skłodowskiej Curie 6 (działki o nr ew. 2524/2, 2426/1, 2424/2, 2447).
8.  Wyraził zgodę na przeprowadzenie procedury wszczęcie zamówienia publicznego na roboty elektryczne dla nieruchomości przy ul. M. Skłodowskiej Curie 6 (działki   o nr ew. 2524/2, 2426/1, 2424/2, 2447).
9.  Zapoznał się z apelem Rady Gminy Rogów z dnia 17 lipca 2017 r. w sprawie utworzenia w Brzezinach powiatowej placówki bezpieczeństwa żywności.
10.  Zapoznał się z pismem dyrektora DPS w Brzezinach w sprawie zapewnienia należytej opieki lekarskiej mieszkańcom DPS w Brzezinach przez lekarza rodzinnego, skierowanym do prezes PCZ w Brzezinach Sp. z o.o.
11.  Podpisał umowę z firmą MODUS Biuro Projektowo – Wykonawcze Sp. z o.o. na pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr  2918 E w m. Władysławowo”.
12.  Podpisał umowę z firmą MODUS Biuro Projektowo – Wykonawcze Sp. z o.o. na pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr  2940 E w m. Stefanów”.
13.  Podpisał umowę z firmą MODUS Biuro Projektowo – Wykonawcze Sp. z o.o. na wykonanie dokumentacji projektowej  do zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 5101 E w m. Dmosin”.
14.  Podpisał umowę z p. Krystianem Kowalskim prowadzącym działalność pod nazwą Drogowe Biuro Projektowe Krystian Kowalski  na wykonanie dokumentacji projektowej do zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2912 E ul. Małczewska w m. Brzeziny”.
15.  Podpisał umowę z MLUKS w Brzezinach na realizację zadania pn.: „Turniej tenisa stołowego pod patronatem Starosty Brzezińskiego”.
16.  Wyraził zgodę na przeniesienie motoroweru z parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów na terenie Powiatu na bazę przy ul. Reformackiej 9 w Brzezinach.
17.  Zapoznał się z pismem z WFOŚiGW o wskazanie planów projektów do realizacji przy współudziale środków Funduszu w 2018 r.
18.  Zapoznał się z aktualnym stanem prac związanych z partnerstwem publiczno – prywatnym.
19.  Zapoznał się z koncepcją dotyczącą teoretycznej współpracy między samorządami z uwzględnieniem przedsięwzięć organizacyjnych, a także działań, które muszą podjąć organy stanowiące samorządów współpracujących (m.in. termomodernizacja szpitala).
 

Na posiedzeniu w dniu 30 sierpnia 2017 r.,  Zarząd m.in.:

1.  Podjął uchwałę nr 105/17 w sprawie ustalenia wysokości dodatków funkcyjnych dla dyrektorów szkół i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
2.  Podjął uchwałę nr 106/17 w sprawie przyznania dodatków motywacyjnych dyrektorom szkół i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, prowadzonych przez Powiat Brzeziński.
3.  Podjął uchwałę nr 107/17 w sprawie zmiany uchwały dotyczącej powierzenia Dyrektorowi DPS w Dąbrowie czynności związanych z realizacją zadania pn.: „Montaż windy wewnętrznej dla osób niepełnosprawnych przebywających w DPS w Dąbrowie”.
4.  Podjął uchwałę nr 108/17 w sprawie komisji konkursowej w celu udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie wstępnych analiz przedrealizacyjnych poprzedzających  realizację projektu pn.: „Modernizacja energetyczna infrastruktury Powiatowego Centrum Zdrowia” w modelu hybrydowym, łączącym dofinansowanie Unii Europejskiej z formułą partnerstwa publiczno-prywatnego.
5.  Podjął uchwałę nr 109/17 w sprawie zatwierdzenia projektu „Dobry start w dorosłość” złożonego w ramach IX osi priorytetowej – „Włączenie społeczne” – współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
6.  Podjął uchwałę nr 110/17 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2017 r.
7.  Analizował arkusz organizacji pracy w LO im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach.
8.  Upoważnił p. Magdalenę Adamską - dyrektora PCPR w Brzezinach do realizacji programu korekcyjno – edukacyjnego dla sprawców przemocy w rodzinie w roku 2017.
9.  Przygotował wykaz projektów inwestycyjnych na lata 2018 - 2019 celem przedstawienia ich firmie AESCO dokonującej oceny prognozowanego budżetu powiatu.
10.  Podpisał umowę użyczenia nieruchomości gruntowej oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka o nr 5/7 o pow. 0,4141 ha, będącej własnością Powiatu, na rzecz Gminy Rogów.
11.  Podpisał umowę z p. Dorotą Pytlińską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Dorota Pytlińska Biuro Usług Geodezyjnych „Geokomp - Bis” w Łodzi na wykonanie mapy z projektem podziału nieruchomości.
12.  Wyraził zgodę na przeniesienie na stację demontażu pojazdu (marka ford mondeo), którego postanowieniem sądu orzeczono przepadek na rzecz Powiatu.
13.  Przychylił się do prośby klubu sportowego MLUKS sekcja tenisa stołowego dotyczącej wyrażenia zgody na korzystanie z sali sportowej w ZSP w Brzezinach.
14.  Zapoznał się z informacją o wykonaniu budżetu Powiatu za I półrocze 2017 r. wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Brzezińskiego.
15.  Zdecydował o wystąpieniu z wnioskiem do Wojewody Łódzkiego o uruchomienie środków na dofinansowanie zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2936 E w m. Janów”.
16.  Omówił zapotrzebowanie na środki finansowe potrzebne do wycinki drzew w pasie drogowym.
17.  Podpisał umowę najmu garażu z PCZ w Brzezinach Sp. z o.o.