artykuł nr 1

Grudzień

Na posiedzeniu w dniu 05.12.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. podpisał umowę z p. Januszem Dąbrowskim prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą: Usługi w zakresie budownictwa, z siedzibą w Brzezinach przy ul. Dąbrowskiego 11, na rozbiórkę budynku po byłej kotłowni położonego w Brzezinach przy ul. Waryńskiego 36, stanowiącego własność powiatu brzezińskiego,
  2. podjął uchwałę nr 151/12 w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
  3. zdecydował o zwolnieniu z opłat grupy młodzieży szkolnej uczestniczącej w treningach hokeja w ramach KS  „Hokej – Start - Brzeziny”,
  4. przyjął i podpisał poprawiony wniosek aplikacyjny projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza”,
  5. wyraził zgodę na pokrycie kosztów kampanii reklamowej projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza” ze środków własnych powiatu brzezińskiego w kwocie 1 230 zł,
  6. wyraził pozytywną opinię w sprawie umożliwienia rozłożenia na raty miesięczne zobowiązania wynikającego z decyzji Starosty Brzezińskiego nr KO.3161.1D.2012.ES z dnia 29 sierpnia 2012 r. w kwocie 3. 472,96 zł jeśli zobowiązany będzie spełniał warunki formalne,
  7. podjął uchwałę nr 152/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.,
  8. podpisał umowę z Bankiem Spółdzielczym w Andrespolu na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 2 740 000 zł.

Na posiedzeniu w dniu 12.12.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. wstępnie zapoznał się z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych wymagających pozwolenia na budowę na zadanie pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2935 E Grodzisk - Trzcianka” przekazanych przez firmę DROTECH prowadzoną przez p. Janusza Strugińskiego; przedmiotowe dokumenty zostaną szczegółowo sprawdzone przez poszczególne wydziały Starostwa Powiatowego w Brzezinach,
  2. zatwierdził propozycję komisji odnośnie zasiłku pieniężnego w ramach pomocy zdrowotnej dla czterech nauczycieli w łącznej kwocie 1 tys. zł,
  3. podjął uchwałę nr 153/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.,
  4. zapoznał się z uwagami p. Hieronima Wójcika, który w ramach podpisanej umowy  dokonał oceny prawidłowości i rzetelności oferty dot. objęcia udziałów w podwyższonym kapitale PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. oraz szczegółowej interpretacji danych ekonomiczno-finansowych wynikających z oferty,
  5. podjął uchwałę nr 154/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXXI sesję,
  6. zapoznał się ze stanowiskiem Powiatów Województwa Łódzkiego w sprawie powołania ośrodka szkolenia dla kandydatów na rodziny zastępcze,
  7. zdecydował o wprowadzeniu autopoprawki do projektu budżetu powiatu brzezińskiego na 2013 r. polegającej na umieszczeniu zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Likwidacja zagrożeń powodziowych i podtopień lokalnych w ramach modernizacji urządzeń wodnych na terenie powiatu brzezińskiego, zadanie 1 w m. Jordanów, zadanie 2 w m. Osiny” na kwotę 75 tys. zł. Finansowanie tej inwestycji nastąpi ze zmniejszenia planu na zadanie inwestycyjne pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2935 E Grodzisk - Trzcianka”.

Na posiedzeniu w dniu 14.12.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. w związku z decyzją Wojewody Łódzkiego o zwiększeniu planu finansowego na opłacenie składek zdrowotnych za osoby bezrobotne bez prawa do zasiłku oraz pismem dyrektora LO w Brzezinach podjął uchwałę nr 155/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.,
  2. po negocjacjach z p. Dominikiem Korwin-Kochanowskim, podpisał protokół uzgodnień wysokości odszkodowania za nieruchomość położoną w m. Jordanów o powierzchni 0,0150 ha, która zgodnie z decyzją Wójta Gminy Brzeziny z dniem 16 sierpnia 2009 r. stała się własnością powiatu brzezińskiego,
  3. działając na podstawie upoważnień powiatów: grodziskiego, łowickiego oraz żyrardowskiego, uzgodnił treść wniosku o zapewnienie finansowania z rezerwy ogólnej budżetu państwa na 2013 r. wydatków przeznaczonych na likwidacje szkód wyrządzonych działaniami wykonawców autostrady A-2 odcinków A i C w części przebiegającej przez w/w powiaty wraz z uzasadnieniem i innymi dokumentami,
  4. zobowiązał Sekretarza Powiatu do przygotowania szczegółowej procedury nadzoru nad działalnością PCPR w zakresie rodzicielstwa zastępczego oraz funkcjonowania systemu informatycznego i telekomunikacyjnego w Starostwie Powiatowym w Brzezinach,
  5. zapoznał się zadaniami wykonanymi przez koordynatora i asystenta koordynatora projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza” w okresie październik – listopada 2012 r.

Na posiedzeniu w dniu 18.12.2012 r. Zarząd m.in.:

Członkowie Zarządu przed rozpoczęciem posiedzenia w dniu 18.12.2012 r. uzgodnili zestaw pytań dotyczących założeń ekonomiczno-finansowych i przesłali je do oferenta, który złożył ofertę w przedmiocie objęcia udziałów w podwyższonym kapitale Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach Spółka z o.o. z prośbą o odpowiedź do dnia 20.12.2012 r.

  1. Podpisał umowę z Towarzystwem Budownictwa Społecznego na zarządzanie zabudowaną nieruchomością położoną w Brzezinach przy ul. M. Curie Skłodowskiej 14;
  2. Uznał za konieczne wykonanie bieżącego remontu na drodze powiatowej Grodzisk-Ząbki-Zawady, zniszczonej w związku z budową autostrady A-2 w ramach zamówienia uzupełniającego; koszt remontu wynosi 9.000 zł netto;
  3. Podjął uchwałę nr 156/12 i nr 157/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.
artykuł nr 2

Listopad

Na posiedzeniu w dniu 07.11.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Zapoznał się z informacją o stanie prac dot. wyłonienia inwestora – wspólnika w PCZ w Brzezinach;
  2. Dyskutował o ustaleniu rozkładu prac aptek ogólnodostępnych;
  3. Zdecydował o zorganizowaniu spotkania z panią mec. Katarzyną Fortak –Karasińską w celu omówienia stanu realizacji zobowiązań finansowych NFZ w Łodzi wobec Powiatu Brzezińskiego z tytułu nadwykonań i odszkodowań za błędy w sztuce lekarskiej;
  4. Na podstawie pism dyrektora PCPR podjął uchwałę nr 137/12 i 138/12  w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  5. Zapoznał się z wynikami kontroli przeprowadzonej w PUP w Brzezinach;
  6. W związku z przypadającym dniem Pracownika Socjalnego rozważał możliwość przyznania środków finansowych z przeznaczeniem na nagrody dla pracowników socjalnych;
  7. Zaakceptował zmiany dot. terminu spłaty w SIWZ w postępowaniu o udzielenie kredytu długoterminowego;
  8. Pozytywnie zaopiniował projekt budowlany „Układu drogowego – objazd awaryjny” w ramach inwestycji „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II. LOT C – pozostałe roboty. Zaprojektowanie i wykonanie skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu drogi krajowej nr 72 Rawa Mazowiecka – Łódź  z torami linii kolejowej Nr 1 Warszawa Centralna – Katowice w miejscowości Rogów” w zakresie skrzyżowania objazdu z drogą powiatową Nr 2940 E Stefanów – Józefów – Rogów, w miejscowości Rogów;
  9. Zapoznał się z pismem  PHU „GRALA” o przedłużenie terminu związania z umową na wykonanie zadania „Budowa mostu na rzece Rawka w ciągu drogi powiatowej Nr 2920 E Jeżów-Budziszewice w miejscowości Mościska”.

Na posiedzeniu w dniu 13.11.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Wspólnie ze współpracownikami p. Janusza Strugińskiego – firma DROTECH, p. Sylwią Sitkowską – pracownikiem w Wydziale Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Zarząd omówił zakres prac projektowych związany z przebudową drogi powiatowej nr 2935 E w m. Ząbki na odcinku 4 km i zdecydował o podziale w/w zadania na etapy realizacji;
  2. Po zapoznaniu się z opinia prawną przygotowaną przez pana mec. Bogumiła Olczak dot. przedłużenia wykonania umowy nr 17/2012 z dn. 18 lipca 2012 r. zawartej z firmą PHU „GRALA” na wykonanie zadania pn.: ”Budowa mostu na rz. Rawka w m. Mościska”, Zarząd zdecydował nie przedłużać terminu w/w zadania z powodu braku podstaw formalnych w świetle zawartej umowy;
  3. Zapoznał się z informacją dot. kosztów zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2012/2013;
  4. Podpisał umowę z firmą TRANS-KAM z m. Stryków na wykonanie prac polegających na ścince poboczy wraz z utwardzeniem destruktem oraz odtworzeniem rowu w ciągu drogi powiatowej nr 2913 E w m. Eufeminów;
  5. Podjął temat kontynuowania współpracy z firmą brokerską MAXIMUS BROKER;
  6. Podjął uchwałę nr 140/12 w sprawie zatwierdzenia projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na rok 2013;
  7. Na podstawie pisma Komendanta Powiatowego PSP w Brzezinach podjął uchwałę nr 141/12 w sprawie zmian w  budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  8. Na podstawie pisma Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie podjął uchwałę nr 142/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  9. Zapoznał się z uchwałą nr III/368/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 5 listopada br. w sprawie opinii dot. informacji z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Brzezińskiego za I półrocze 2012 r., RIO pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu;
  10. Przyjął informacje p. Ewy Kalińskiej – dyrektora Liceum Ogólnokształcącego w Brzezinach dot. nawiązania współpracy ze szkołami zagranicznymi;
  11. Przyjął informacje dot. rozliczenia wkładu własnego Powiatu Brzezińskiego w projekcie „Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi”;
  12. Podjął uchwałę nr143/12 w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Ewie Kalińskiej dyrektorowi Liceum Ogólnokształcącego w Brzezinach,
  13. Zapoznał się z ofertami dot. rozbiórki budynku na bazie drogowej przy ul. Waryńskiego;
  14. Przyjął sprawozdanie finansowe i merytoryczne zadania inwestycyjnego współfinansowanego ze środków PFRON pn.: „Adaptacja poddasza z przystosowaniem obiektu dla osób niepełnosprawnych w DPS w Brzezinach”,
  15. Zatwierdził wniosek końcowy o płatność dot. projektu pn.: „Autostrada kompetencji ucznia i nauczyciela”.

Na posiedzeniu w dniu 15.11.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Na podstawie pism Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego z dn. 7 listopada br. i 14 listopada br. oraz pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dn. 14 listopada br., Zarząd podjął uchwałę nr 144/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.

Na posiedzeniu w dniu 21.11.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. W obecności pana mec. Marka Śnieguckiego – konsultanta komisji ds. wyboru podmiotu, który obejmie nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym spółki PCZ, Zarząd dokonał wstępnej oceny możliwości zmiany zasad współpracy oferenta z Powiatem Brzezińskim z zachowaniem zasad poufności;
  2. Zapoznał się z realizacją zadań wynikających z umowy zawartej z kancelarią prawną p. Katarzyny Fortak-Karasińskiej oraz dyskutował o możliwości przedłużenia umowy z kancelarią;
  3. Podjął uchwałę nr 145/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  4. Podjął uchwałę nr 146/12 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru najkorzystniejszej oferty. Komisja powołana do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „ udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wys. 2.740.000 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Brzezińskiego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów” wyłoniła Bank Spółdzielczy w Andrespolu;
  5. Zapoznał się z pismem Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach z prośbą o zwiększenie planu dochodów budżetowych na rok 2012 w kwocie 22.742 zł; Zarząd przychylił się do prośby w przedmiotowym piśmie;
  6. Naniósł poprawki oraz zaakceptował projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Brzezińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013” będącej przedmiotem obrad XXX sesji Rady Powiatu w Brzezinach;
  7. Podjął uchwałę nr 147/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanej przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXX sesję Rady Powiatu;
  8. Uzgodnił, aby zaproponował oferentowi, który jest zainteresowany wykonaniem rozbiórki budynku po byłej kotłowni na bazie drogowej przy ul. Waryńskiego, obniżonej do kwoty 6.800 zł tj. kwoty zaplanowanej w budżecie Powiatu na ten cel.

Podczas drugiej części posiedzenia w dn. 21.11.2012 r. Zarząd:

  1. Podjął uchwałę nr 148/12 w sprawie wyznaczenia nauczyciela zastępującego dyrektora Liceum Ogólnokształcącego im. J. Iwaszkiewicza w Brzezinach.

Na posiedzeniu w dniu 26.11.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Podpisał umowę zlecenie z p. Hieronimem Wójcikiem – biegłym rewidentem, na pełnienie funkcji konsultanta w zakresie oceny prawidłowości  i rzetelności oferty nabywcy udziałów w podwyższonym kapitale Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z.o.o. w Brzezinach;
  2. Podpisał umowę dotacji na kwotę 10.000 zł z nadbryg. Andrzejem Witkowskim – Łódzkim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi – dysponentem Wojewódzkiego Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej, z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu niezbędnego do wykonania zadań podczas działań ratowniczo-gaśniczych dla potrzeb Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach;
  3. Podjął uchwałę nr 149/12 i nr 150/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  4. Przyjął informację p. Małgorzaty Pyki – Dyrektora PCPR w Brzezinach o zakończonych konsultacjach projektu uchwały Rady Powiatu w Brzezinach w sprawie przyjęcia Programu rozwoju pieczy zastępczej w Powiecie Brzezińskim na lata 2012-2014.

 

artykuł nr 3

Październik

Sprawozdanie Starosty Brzezińskiego z prac Zarządu Powiatu w okresie między sesjami tj. od 10.10.2012r. do 07.11.2012 r. :

Na posiedzeniu w dniu 12.10.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Przy udziale p. Barbary Wosińskiej – naczelnik Wydziału Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, p. Małgorzaty Żuraw – inspektor w Wydziale Edukacji i Spraw Społecznych, pani mec. Violetty Grzelczak – radca prawny w Starostwie Powiatowym, pana mec. Marka Śnieguckiego, Zarząd doprecyzował ostateczne zapisy w regulaminie dot. postępowania w przedmiocie wyłonienia podmiotu, który obejmie nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. W związku z uchwałą Rady Powiatu, Zarząd omówił kwestie sprzedaży starego budynku szpitala Spółce PCZ, możliwość zawarcia przedwstępnej umowy sprzedaży oraz zapisy w umowie dzierżawy dot. wprowadzenia kar umownych w przypadku nie wykonania w terminie obowiązków w ramach inwestycji;
  2. Zapoznał się z pismem p. Ewy Kalińskiej – dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Brzezinach dot. wyrażenia zgody na przyłączenie wody do budynku mieszkalnego znajdującego się z zarządzie liceum oraz z pismem dot. zawilgocenia murów szkoły;
  3. Dyskutował o sposobie przekazania dotacji spółce PCZ w wys. 360.000 zł z przeznaczeniem na zakup sprzętu medycznego przez spółkę. Zarząd zwrócił uwagę, aby sprzęt był oznakowany „Zakupiono z dotacji Powiatu Brzezińskiego”;
  4. Podjął uchwałę nr 125/12 w sprawie przyznania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli szkół oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, prowadzonych przez Powiat Brzeziński.

Na posiedzeniu w dniu 17.10.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Podpisał protokół uzgodnień wysokości odszkodowania za nieruchomość położoną w m. Dmosin o powierzchni 0,0054 ha, która zgodnie z decyzją Wójta Gminy Dmosin z dnia 14 września 2009 r. stała się własnością powiatu brzezińskiego,
  2. W obecności p. Małgorzaty Pyki – dyrektor PCPR w Brzezinach, dyskutował o bieżących sprawach i największych problemach placówki związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przyjął do wiadomości wniosek pani dyrektor dotyczący zatrudnienia jednej osoby od stycznia 2013 r. w związku z organizacją pieczy zastępczej;
  3. Przyjął informację p. Zbigniewa Bączyńskiego - Sekretarza Powiatu dotyczącą zadań powiatu w zakresie pieczy zastępczej oraz propozycje sposobu prowadzenia nadzoru i kontroli nad realizacją przedmiotowych zadań oraz zobowiązał p. Sekretarza do przygotowania programu nadzorowania działań PCPR;
  4. Przyjął informację Sekretarza Powiatu dotyczącą rozstrzygnięcia przetargu na „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2012/2013”;
  5. Z p. Ewą Kalińską – dyrektor LO w Brzezinach, dokonał ustaleń na temat remontów bieżących w placówce oraz arkusza organizacyjnego placówki w roku szkolnym 2012/2013;
  6. Podjął uchwałę nr 126/12 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wys. 2.740.000 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. pożyczek i kredytów;
  7. Podjął uchwałę nr 127/12 w sprawie wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wys. 2.740.000 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. pożyczek i kredytów;
  8. Zapoznał się z informacją o planowanych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej oraz planowanej kwocie dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych na rok 2013;
  9. Przyjął do wiadomości stanowisko p. Danuty Sawickiej – radcy prawnego Starostwa Powiatowego w Brzezinach, dotyczące odmowy prowadzenia sprawy z powództwa p. Jarosława Pawłowicza o odszkodowanie za nieprawidłowe rozwiązanie umowy.

Na posiedzeniu w dniu 25.10.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. W obecności p. Wojciecha Rutkowskiego – notariusza, p. Barbary Wosińskiej – naczelnik Wydziału Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, p. Małgorzaty Żuraw – inspektor w Wydziale Edukacji i Spraw Społecznych, omówił treść przedwstępnej umowy sprzedaży nieruchomości;
  2. Wspólnie z p. Barbarą Wosińską, p. Małgorzatą Żuraw, p. Aliną Walaszczyk – członkiem Zarządu PCZ, p. Zdzisławem Ziółkowskim – Prezesem PCZ, panią mec. Elizą Michalską-Kowalczyk, uzgodnił treść ogłoszenia o konkursie na inwestora PCZ, a także naniósł poprawki do regulaminu postępowania w przedmiocie wyłonienia inwestora i w umowie dzierżawy;
  3. Zaakceptował treść ogłoszenia konkursu na inwestora w PCZ;
  4. Zatwierdził projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Brzezińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013.”
  5. Podpisał porozumienia z Miastem Łódź w sprawie przyjęcia dzieci oraz warunków ich pobytu i wysokości wydatków na opiekę i wychowanie;
  6. Podjął uchwałę nr 128/12 w sprawie ustalenia „Zasad weryfikacji formalnej i merytorycznej wniosków o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu „Aktywny Samorząd” oraz podejmowania decyzji o przyznaniu dofinansowania, obowiązujących w trakcie realizacji programu w 2012 r.” oraz powierzenia Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Brzezinach czynności związanych z realizacją programu „Aktywny Samorząd”;
  7. Podjął uchwałę nr 129/12  w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  8. Podjął uchwałę nr 130/12  w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 2.740.000 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Brzezińskiego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
  9. Zapoznał się z pismem p. Anny Wiśniewskiej – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Brzezinach z wnioskiem o przeznaczenie 14.695 zł na fundusz wynagrodzeń;
  10. W związku ze zbliżającym się Dniem Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia i pismem Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi dot. wytypowania wyróżniających się pracowników urzędów pracy województwa łódzkiego, mających otrzymać odznaczenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej za długoletnią służbę, Zarząd wytypował p. Annę Wiśniewską – Dyrektor PUP w Brzezinach i p. Sławomira Przybyła – Kierownika Działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń w PUP;
  11. Podjął uchwałę nr 131/12 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: ”Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2012/2013”; komisja przetargowa wyłoniła dla:
    1. - zadania 1: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „CEZAR” EKSPORT-IMPORT Cezary Sitkiewicz z m. Rogów,
    2. - zadania 2 i 3: Przedsiębiorstwo Budowlano-Drogowe „BUD-DROG” z m. Koluszki;
  12. Po zapoznaniu się z sytuacją w terenie, zaakceptował treść pisma do mieszkańców wsi Jordanów w sprawie wykonania odwodnienia w okolicy skrzyżowania dróg powiatowych w m. Jordanów;
  13. Podjął uchwałę nr 132/12 w sprawie ustalenia wysokości dodatków funkcyjnych dla dyrektorów szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Na posiedzeniu w dniu 29.10.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. W obecności p. Pawła Jodaniewskiego – projektanta dokumentacji przebudowy mostu na rz. Rawka w m. Mościska, p. Waldemara Grala – przedstawiciela firmy „GRALA” wykonawcy, p. Barbary Wosińskiej oraz p. Sylwii Sitkowskiej – pracownika w Wydziale Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, omówiono kwestie związane z końcowym etapem budowy mostu i przygotowaniem organizacji ruchu dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom drogi;
  2. Podpisał ofertę konkursową w ramach resortowego programu wspierania „Rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2012” na kwotę 23.746 zł;
  3. Zdecydował o unieważnieniu przetargu pn. : „Przebudowa drogi powiatowej nr 2920E Jeżów - Budziszewice w m. Mościska”;
  4. Wspólnie z p. Aliną Walaszczyk – członkiem Zarządu PCZ i p. Zdzisławem Ziółkowskim – Prezesem PCZ doprecyzowano ostateczne zapisy w przedwstępnej umowie sprzedaży nieruchomości i dokonano jej podpisania poświadczonego przez notariusza;
  5. Podpisał aneks nr 5 do umowy dzierżawy zawartej w dniu 2 czerwca 2010 r. w Brzezinach.

Na posiedzeniu w dniu 30.10.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 133/2012 w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Przebudowę drogi powiatowej nr 2920 E Jeżów-Budziszewice  w m. Mościska”;
  2. Zapoznał się z sytuacją finansową spółki PCZ za m. wrzesień 2012 r.;
  3. Przyjął informację dot. płatności w projekcie edukacyjnym „Praktyka czyni mistrza”;
  4. Wspólnie z p. Małgorzata Pyką – dyrektor PCPR w Brzezinach omówił założenia 3-letniego programu rozwoju pieczy zastępczej;
  5. Zapoznał się z pismami Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi dotyczącymi przyznania pożyczki w wys.  384.521 zł i dotacji w wys. 141.082 zł na zadanie pn.:” Przebudowa Domu Pomocy Społecznej  w Brzezinach warunkiem poprawy jakości zwiększenia dostępności usług pomocy społecznej – prace termomodernizacyjne – I etap”;
  6. Podjął uchwałę nr 134/12  w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  7. Zatwierdził projekt uchwały Rady Powiatu w Brzezinach na XXIX sesję Rady Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg oraz ich parkowanie na parkingu strzeżonym oraz przyjął informację o transporcie zbiorowym w powiecie brzezińskim;
  8. Zapoznał się opinią dot. uzgodnienia projektu budowy ul Sejmu Wielkiego i ul. Droga Młyńska w Brzezinach;
  9. Przyjął informacje o realizacji zadań oświatowych Powiatu Brzezińskiego w roku szkolnym 2011/2012 oraz zapoznał się z prezentacją multimedialną przygotowaną na sesję Rady Powiatu w Brzezinach zaplanowaną na 7 listopada br.;
  10. Zapoznał się z pismem PCPR w Brzezinach z informacją o realizacji zadań wynikających z „Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie„
  11. Zapoznał się z propozycją współpracy z firmą VULCAN przedstawionej przez p. Piotra Syncerka – dyrektora oddziału firmy VULCAN w Łodzi w zakresie stosowania programów komputerowych w obszarze oświaty;
  12. Podjął uchwałę nr 135/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXIX sesję Rady Powiatu;
artykuł nr 4

Wrzesień

Na posiedzeniu w dniu 05.09.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Wspólnie z p. Małgorzatą Żuraw – inspektor w Wydziale „ES” i p. Barbarą Wosińską – naczelnik Wydziału Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, omówił projekt zmian w umowie spółki, umowie dzierżawy oraz kryteriach wyboru inwestora;
  2. Zdecydował o podjęciu współpracy ze Specjalną Strefą Ekonomiczną w celu wydzierżawienia lub sprzedaży bazy drogowej w m. Grzmiąca;
  3. W związku z brakiem ofert na rozbiórkę budynku po byłej kotłowni na bazie drogowej przy ul. Waryńskiego w zamian za materiał rozbiórkowy, zobowiązał panią Barbarę Wosińską do przygotowania ogłoszenia na składanie ofert na dokonanie odpłatne rozbiórki wraz z uporządkowaniem terenu po dokonaniu rozbiórki;
  4. Podpisał umowę z p. Zbigniewem Nowańskim, wyłonionym w trybie zamówienia publicznego do kwoty 14.000 euro na wykonanie inwentaryzacji budowlanej budynku mieszkalnego wielorodzinnego stanowiącego własność Powiatu Brzezińskiego;
  5. Podjął temat dostosowania budynku po byłym internacie do wymogów przeciwpożarowych;
  6. Przyjął informację o  wpłynięciu 4 wniosków na wypłatę odszkodowań za  nieruchomości wydzielone w wyniku podziału w trybie art. 98 ustawy o Gospodarce nieruchomościami pod poszerzenie dróg powiatowych;
  7. Zapoznał się z pismem p. Krzysztofa Wiśniewskiego – projektanta przebudowy DPS w Brzezinach w sprawie przedłożenia rachunku za nadzór autorski;
  8. Podpisał umowę na realizację kursów zawodowych: kurs carvingu, kurs kelner-barista, kurs gastronomiczny, kurs obsługi programów księgowych, kurs obsługi wózków widłowych dla uczestników projektu „Praktyka czyni mistrza” z firmą wyłonioną w drodze przetargu – Europejską Grupą Konsultingową w Łodzi;
  9. Podjął uchwałę nr 105/12 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: „Zakup i dostawa sprzętu komputerowego wraz ze specjalistycznym oprogramowaniem, oraz kserokopiarki i tablicy interaktywnej na potrzeby projektu pn.: Praktyka czyni mistrza”; komisja przetargowa wyłoniła ofertę firmy: System Nauczania i Prezentacji Interaktywnych SYNAPIA Sp. z o.o. z Łodzi;
  10. Wyraził zgodę na utworzenie czwartej klasy pierwszej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2012/2013;
  11. Podjął uchwałę nr 106/12 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadania pn.: „Ścinka poboczy i odtworzenie rowów na drogach powiatowych Powiatu Brzezińskiego; komisja przetargowa wyłoniła: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „CEZAR” Cezary Sitkiewicz z Rogowa;
  12. Podjął uchwałę nr 107/12 w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych oraz uchwalenia regulaminu jej pracy;
  13. Zaakceptował zamówienie na zakup znaków drogowych na potrzeby Wydziału „DR” przygotowane przez panią Monikę Kuźmicką-Szczech;
  14. Zapoznał się z pismem Burmistrza Miasta Brzeziny  w sprawie zwolnienia mieszkańców ul. Szarych Szeregów z uiszczania opłat za wymianę dokumentów komunikacyjnych (prawo jazdy, dowód rejestracyjny) w związku ze zmianą nazwy ul. Armii Czerwonej na Szarych Szeregów;
  15. Podjął uchwałę nr 108/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r..

Na posiedzeniu w dniu 13.09.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Podjął uchwałę nr 108a/12 w sprawie zatwierdzenia projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych pojazdów;
  2. Zapoznał się z rozeznaniem cenowym budowy boiska do koszykówki i siatkówki przy LO w Brzezinach oraz uznał za istotny priorytet, aby  w budżecie Powiatu na rok 2013 uwzględnić kwotę 115.000 zł na to zadanie;
  3. Podjął uchwałę nr 109/2012 sprawie przyznania dodatków motywacyjnych dyrektorom szkół i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, prowadzonych przez Powiat Brzeziński;
  4. Podpisał wniosek o płatność za okres 1.06.-31.08.2012 r. projektu „Praktyka Czyni Mistrza” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”;
  5. Zapoznał się  z informacją dotyczącą sytuacji finansowej PCZ w Brzezinach Spółka z o.o. za lipiec 2012 r.;
  6. Uzgodnił  treść referencji  dla firmy BUD-DROG za prace obejmujące zwalczanie śliskości na drogach powiatowych w sezonie zimowym 2011/2012;
  7. Zaakceptował zamówienie na zakup elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. na potrzeby Wydziału „DR” przygotowane przez panią Monikę Kuźmicką-Szczech;
  8. Zapoznał się z etapem prac dot. wycinki zakrzaczeń przy drogach powiatowych;
  9. Podjął uchwałę nr 110/2012 sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  10. Podjął uchwałę nr 111/2012 w sprawie zatwierdzenia projektu pn: „STAWIAMY NA PROFESJONALIZM V” realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 oraz udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania Powiatu Brzezińskiego w zakresie jego realizacji.

Na posiedzeniu w dniu 19.09.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. Z udziałem p. Barbary Wosińskiej – naczelnik wydziału „BG”, p. Aliny Walaszczyk – Członka Zarządu  PCZ, p. Zdzisława Ziółkowskiego – Prezesa PCZ, p. dr Janusza Nowaka – kierownika NZOZ Szpital Powiatowy, p. Ryszarda Śliwkiewicza - kierownika Zakładu Usług Technicznych i p. Jana Jurasia – rzeczoznawcy majątkowego ustalił zakres wyceny nieruchomości zabudowanej budynkiem szpitala oraz podpisał umowę z rzeczoznawcą majątkowym;
  2. Z udziałem p. Małgorzaty Żuraw – inspektora w Wydziale Edukacji i Spraw Społecznych, p. Aliny Walaszczyk, p. Zdzisława Ziółkowskiego, p. dr Janusza Nowaka i p. Ryszarda Śliwkiewicza omówił stan przygotowań służących pozyskaniu inwestora dla rozwoju PCZ w Brzezinach;
  3. Udzielił pełnomocnictwa radcy prawnemu – Pani Danucie Sawickiej do reprezentowania Powiatu Brzezińskiego w postępowaniu przed Sądem Najwyższym  w sprawie z powództwa p. Krzysztofa Misiaka o zapłatę;, w tym do sporządzenia odpowiedzi na skargę kasacyjną wniesiona przez powoda od wyroku Sądu Okręgowego w Łodzi z dnia 17 maja 2012 r.;
  4. Podpisał porozumienia z Miastem Łódź w sprawie ponoszenia przez Powiat Brzeziński wydatków na opiekę i wychowanie dzieci przebywających w okresie od 1 stycznia 2012 r. do 4 maja 2012 r. w pieczy zastępczej;
  5. Na wniosek PCZ w Brzezinach z dn. 4 września 2012 r. podjął uchwałę nr 112/2012 w sprawie wyrażenia zgody na rozbiórkę budynku usytuowanego na nieruchomości oznaczonej jako działka nr 2447, położonej w Brzezinach, stanowiącej własność Powiatu Brzezińskiego; przedmiotowa działka jest w dzierżawie PCZ w Brzezinach;
  6. Zatwierdził projekt uchwały Rady Powiatu w Brzezinach na XXVII sesję Rady Powiatu w sprawie zmniejszenia opłaty za wymianę prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego;
  7. Wystosował pismo do GDDKiA w Łodzi  w związku z niepokojącym stanem procesu budowy odcinków dróg powiatowych oraz stanem technicznym odcinków dróg włączonych do ruchu m.in. obiektów inżynierskich położonych w ciągu dróg powiatowych Nr 2935 E, Nr 1150 E leżących w rejonach autostrady A-2;
  8. Został poinformowany przez p. Wicestarostę o propozycji Wójta gm. Rogów  w sprawie udzielenia pomocy finansowej powiatowi brzezińskiemu na zakup destruktu;
  9. Dyskutował o propozycji dróg powiatowych, na które można pozyskać dofinansowanie z FOGR w roku 2013;
  10. Podjął uchwałę nr 113/2012 sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  11. Podjął uchwałę nr 114/2012 sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.;
  12. Podjął uchwałę nr 115/2012 zmieniająca uchwałę Nr 117/10 Zarządu Powiatu w Brzezinach z dnia 27 września 2010 r. w sprawie składu komisji do spraw pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

Na posiedzeniu w dniu 21.09.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. W uzgodnieniu z  p. Krzysztofem Czułno – dyrektorem DPS w Dąbrowie  zdecydował o zmianie nazwy zadania w budżecie powiatu polegającego na wykonaniu dokumentacji projektowej pn.: „Pompy ciepła, kolektory słoneczne i ogniwa fotowoltaiczne w DPS w Dąbrowie” oraz upoważnił pana dyrektora do przeprowadzenia tego zadania,
  2. podpisał umowę zlecenia z Panią Haliną Lange zam. w Brzezinach na przygotowywanie świetlicy i sprzątanie po odbytych każdorazowo warsztatach „Porozumienie bez przemocy” realizowanych w ramach projektu „Praktyka czyni mistrza”  w siedzibie ZSP w Brzezinach,
  3. podpisał umowę z firmą Synapia Spółka z o.o. z Łodzi na dostawę tablicy interaktywnej w ramach projektu pn. „Praktyka czyni mistrza”,
  4. dokonał analizy aneksów do arkuszy organizacji pracy placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Brzeziński na rok szkolny 2012/2013 porównując z założeniami przedstawionymi w projektach organizacyjnych złożonych w kwietniu br.,
  5. podjął odmowną decyzję odnośnie utworzenia drugiej klasy I w LO w Brzezinach nie ujętej w arkuszu kwietniowym i w aneksie nr 1 przedłożonym w dn. 29 sierpnia 2012 r.,
  6. wraz z p. Z. Ziółkowskim - prezesem PCZ w Brzezinach Spółka z o.o. omawiał projekt umowy Spółki oraz projekt umowy dzierżawy,
  7. zapoznał się z informacją na temat przewidywanego wykonania budżetu powiatu w roku 2012 przedstawioną przez Skarbnika Powiatu,
  8. podjął uchwałę nr  116/12 w sprawie powołania komisji do odbioru zadania inwestycyjnego współfinansowanego ze środków PFRON pn. „Adaptacja poddasza z przystosowaniem obiektu dla osób niepełnosprawnych w DPS w Brzezinach”,
  9. podjął uchwałę nr 117/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXVII sesję Rady Powiatu.

Na posiedzeniu w dniu 26.09.2012 r. Zarząd m.in.:

  1. W związku z planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu „Stawiamy na profesjonalizm V” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Brzezinach, Zarząd przychylił się do wniosku p. dyrektor Anny Wiśniewskiej o zapewnienie w budżecie Powiatu wkładu własnego w  wys. 4.500 zł  w 2013 r. i 3.000 zł w roku 2014 z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla osób biorących udział w projekcie;
  2. Podjął uchwałę nr 118/12 w sprawie określenia założeń do projektu budżetu Powiatu Brzezińskiego na 2013 r., wzorów materiałów planistycznych oraz terminów ich składania;
  3. Podjął uchwałę nr 119/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.  w związku z otrzymanymi decyzjami Wojewody Łódzkiego o zwiększeniu planu finansowego na zadania z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami, składki zdrowotnej dla osób bezrobotnych oraz dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach;
  4. Zawarł ugodę z p. Edwardem Dziudą o wysokości odszkodowania za część nieruchomości wydzielonej pod drogę powiatową w m. Dmosin Drugi;
  5. Naniósł poprawki do projektu uchwały Rady Powiatu na XXVII sesję Rady Powiatu w Brzezinach w sprawie zbycia lokali mieszkalnych w budynku wielolokalowym w Dąbrowie 2A, gmina Jeżów;
  6. Został poinformował przez p. Starostę o podpisaniu umowy użyczenia Gminie Miastu Brzeziny nieruchomości położonej przy ul. Łódzkiej w Brzezinach; na nieruchomości Gmina Miasto Brzeziny planuje rozbudowę wysypiska śmieci,;
  7. Na wniosek p. Moniki Kuźmickiej-Szczech – p.o. naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Zarząd zdecydował o wprowadzeniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Brzezinach do budżetu Powiatu zadania inwestycyjnego p.n. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2920 E Jeżów-Budziszewice w m. Mościska” w kwocie do 67.000 zł brutto;
  8. Zatwierdził specyfikację istotnych warunków zamówienia na zimowe utrzymanie dróg w sezonie zimowym 2012/2013 na terenie Powiatu Brzezińskiego z podziałem na zadania;
  9. Podpisał umowę z p. Bogdanem Waliszewskim, wyłonionym w drodze zapytania ofertowego na świadczenie usługi z zakresu wycinki drzew na wybranych drogach powiatowych.
artykuł nr 5

Sierpień

Na posiedzeniu w dniu 1 sierpnia 2012 r. Zarząd m.in.:

  1. podjął uchwałę nr 79/12 w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
  2. podjął uchwałę nr 80/12 w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: Przeprowadzenie kursu- PRAWO JAZDY kategorii B dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
  3. podjął uchwałę nr 81/12 w sprawie wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: „Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”,
  4. podjął uchwałę nr 82/12 w sprawie wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: Przeprowadzenie kursu- Prawo jazdy kategorii B- dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2: Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”,
  5. podjął uchwałę nr 83/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r„
  6. zapoznał się z informacją dotyczącą sytuacji finansowej PCZ w Brzezinach Spółka z o.o. za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca 2012 r.,
  7. zapoznał się z wynikami kontroli sprawdzającej przeprowadzonej w dniu 17 lipca 2012 r. w LO w Brzezinach przez p. Mariannę Jóźwik - specjalistę do spraw kontroli finansowej w Starostwie Powiatowym w Brzezinach, będącej skutkiem wcześniej przeprowadzonej kontroli podstawowej i złożonych wyjaśnień,
  8. zapoznał się z opinią radcy prawnego p. B. Olczaka dotyczącą wszczętej przeciwko p. Arturowi Strzałkowskiemu - TRANS - ARTUREX egzekucji z nieruchomości położonej w Eufeminowie 6,
  9. omówił pismo od Zarządu PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. z dnia 27 lipca 2012 r.,
  10. stwierdził konieczność przygotowania dokumentów w celu sprzedaży mieszkań w budynku będącym w zarządzie DPS w Dąbrowie,
  11. omówił aktualną sytuację dotyczącą bazy w m. Grzmiąca oraz zdecydował o zaproszeniu na kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu w Brzezinach przedstawicieli Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A.,
  12. podpisał aneks do umowy z p. Grzegorzem Królikowskim na obsługę sieci komputerowej w Wydziale Budownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami na okres do końca października 2012 r.
  13. zdecydował o ponownym zaproszeniu do składania ofert na dokonanie rozbiórki budynku po byłej kotłowni, usytuowanym na dz. nr 2316/7 o pow. 0,4793 ha, przy ul. Waryńskiego w Brzezinach oraz uporządkowanie terenu z materiałów porozbiórkowych i wywiezienie materiałów nie nadających się do dalszego wykorzystania na składowisko odpadów komunalnych w zamian za pozyskane materiały porozbiórkowe,
  14. omówił plan działań w zakresie ścinki poboczy i odtworzenia rowów na drogach powiatowych na kwotę 15 000 zł, zobowiązując p. M. Kuźmicką - Szczech - p.o. naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, aby przygotowała stosowną dokumentację do ogłoszenia przetargu na to zadanie,
  15. zobowiązał p. Kuźmicką - Szczech do zrobienia rozeznania, które gałęzie i drzewa bezpośrednio zagrażają bezpieczeństwu na drogach powiatowych dla ludzi i pojazdów do dnia 7 sierpnia br.,
  16. przyjął informację p. A. Miler o konieczności podjęcia przez Radę Powiatu w Brzezinach uchwały z sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Brzezińskiego na lata 2011 - 2015 w związku z pozyskaniem dotacji z Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi związanej z inwestycją w DPS w Brzezinach,
  17. zapoznał się z pozwem wniesionym przez p. Jarosława Pawłowicza do Sądu Rejonowego w Brzezinach o ustalenie wartości przedmiotu sporu, a następnie zasądzenie ustalonej kwoty odszkodowania wraz z odsetkami z tytułu bezprawnie rozwiązanej umowy.

Na posiedzeniu w dniu 8 sierpnia 2012 r. Zarząd m.in.:

  1. wystosował odpowiedź na pozew wniesionym przez p. Jarosława Pawłowicza do Sądu Rejonowego w Brzezinach o ustalenie wartości przedmiotu sporu, a następnie zasądzenie ustalonej kwoty odszkodowania wraz z odsetkami z tytułu bezprawnie rozwiązanej umowy,
  2. podjął uchwałę nr 84/12 w sprawie powołania Komisji ds. ustalenia powstałych w imieniu Powiatu Brzezińskiego szkód i szacowania strat spowodowanych ulewnymi deszczami,
  3. podjął uchwałę nr 85/12 w sprawie wyrażenia opinii o zaliczeniu dróg - ulic: Mickiewicza jako działka nr 479, Krakowskiej jako działka nr 505, Słowackiego jako działka nr 519, 520, drogi (ulicy bez nazwy) jako działka nr 490, 9-go Maja jako działki nr 545, 593, Zielonej jako działki nr 560, 604, Wschodniej jako działki nr 574, 576, 613, 9/7, Projektowanej jako działka nr 454, Dworcowej jako działka nr część 375, Kwiatowej jako działki nr 390, 423, Akademickiej jako działka nr 125, Leśnej jako działki nr 111, 112, 81, 744/20, Cisowej jako działki nr 95, 93/13, 94/9, Sosnowej jako działki nr 94/8, 93/12, 91/7, 87/5, część 89/5, Klonowej jako działki 87/4, część 89/5, Lipowej jako działki nr 91/4, 87/2, część 89/5 - obrębu Rogów oraz drogi Nowe Wągry - Jeziorko (gr. gm. Koluszki) jako działki nr część 2, część 6, 18, część 32 - obrębu Nowe Wągry, Popień - Rogów jako działki nr 87 obrębu Popień i nr 75 obrębu Marianów oraz część 722 obrębu Rogów, Nowe Wągry — gr. gm. Jeżów (Leszczyny) jako działki nr część 109, 138 obrębu Nowe Wągry do kategorii dróg gminnych,
  4. podpisał umowę z p. Januszem Strugińskim prowadzącym działalność gospodarczą pn. „DROTECH” z siedzibą w Łowiczu, na opracowanie i doręczenie do siedziby Starostwa Powiatowego w Brzezinach, do dnia 15 grudnia 2012 r., pełnej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych na zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 2935 E Grodzisk - Trzcianka”,
  5. zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Ścinka poboczy i odtworzenie rowów na drogach powiatowych Powiatu Brzezińskiego”,
  6. zapoznał się wynikami kontroli przeprowadzonej w dniu 8 sierpnia 2012 r. przez przedstawiciela Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w związku z wnioskiem złożonym przez powiat do tej instytucji na pożyczkę i dotację, które przedstawiła p. A. Miler,
  7. z udziałem p. Zdzisława Ziółkowskiego - prezesa PCZ w Brzezinach Sp. z o.o. omówił sprawozdanie finansowe Spółki za I półrocze 2012 r. oraz pismo Zarządu PCZ w Brzezinach z dnia 27 lipca 2012 r.,
  8. podjął uchwały: nr 86/12, 87/12 oraz 88/12 w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego: p. Małgorzaty Lewandowskiej (LO w Brzezinach), p. Doroty Płuciennik (ZSS w Brzezinach) oraz p. Martyny Rudzińskiej (ZSS w Brzezinach),
  9. podjął uchwałę nr 89/12 w sprawie ustalenia wynagrodzenia ekspertów uczestniczących w pracach komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego przeprowadzających postępowanie w 2012 r.,
  10. zapoznał się z informacją dotyczącą zmiany wysokości kosztów pośrednich w projekcie „Praktyka czyni mistrza”,
  11. omówił problem zawilgocenia murów budynku LO w Brzezinach opierając się na ekspertyzie technicznej dot. Tej kwestii, opracowanej przez p. Tadeusza Markusa - Biuro Projektowo-usługowe „PARTNER” z Łyszkowic oraz podjął uchwałę nr 90/12 w sprawie udzielenia upoważnienia p. Ewie Kalińskiej - dyrektorowi LO w Brzezinach do wykonania odprowadzenia wód opadowych z dachu budynku oraz osuszeniu murów budynku szkoły,
  12. po spotkaniu z p. Iwoną Kujawską - Wiśniewską - przedstawicielką Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. zdecydował o podjęciu współpracy z w/w obszarem gospodarczym w kwestii nieruchomości w m. Grzmiąca,
  13. po spotkaniu z p. Januszem Cywińskim - prezesem ZUK w Brzezinach uznał, iż zasadnym jest wykonanie przyłącza kanalizacyjnego do budynku mieszkalnego zlokalizowanego na działce nr 2861/1, stanowiącego własność powiatu brzezińskiego, będącego w trwałym zarządzie LO w Brzezinach oraz podjął uchwałę nr 91/12 w sprawie udzielenia upoważnienia p. Ewie Kalińskiej - dyrektorowi LO w Brzezinach, do przeprowadzenia procedury dotyczącej niniejszego zadania,
  14. zdecydował o wykonaniu inwentaryzacji na okoliczność sprzedaży mieszkań w budynku będącym w zarządzie DPS w Dąbrowie.

Na posiedzeniu w dniu 14 sierpnia 2012 r. Zarząd m.in.:

  1. wystąpił z wnioskiem do Wojewody Łódzkiego o udzielenie dotacji celowej w wysokości 172 310 zł na dokończenie realizacji inwestycji związanej z adaptacją poddasza w DPS w Brzezinach przeznaczeniem na cele użytkowe,
  2. podjął uchwałę nr 93/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Brzezińskiego na 2012 r.,
  3. podjął uchwałę nr 94/12 w sprawie projektów uchwał Rady Powiatu w Brzezinach przedkładanych przez Zarząd Powiatu w Brzezinach na XXVI sesję Rady Powiatu,
  4. podpisał umowę z zespołem „ENERGIZE/? na kwotę 4 000 zł brutto na wykonanie obsługi muzycznej podczas dożynek miejsko-powiatowych, które odbędą się w dniu 9 września 2012 r. ,
  5. zapoznał się z pismem RIO w Łodzi z dnia 6 sierpnia 2012 r. dotyczącym doraźnej kontroli gospodarki finansowej w Starostwie Powiatowym w Brzezinach w zakresie zamówień publicznych,
  6. w obecności radcy prawnego p. B. Olczaka rozważał zapisy umowy z inwestorem w PCZ w Brzezinach Spółka z o.o.

Podczas drugiej części posiedzenia z dnia 14 sierpnia odbytego w dniu 16 sierpnia 2012 r. Zarząd m.in.:

  1. w obecności p. Remigiusza Breńskiego- Prezesa Zarządu MAXIMUS BROKER, p. Moniki Kuźmickiej-Szczech - po. naczelnika Wydziału „DR” i p. Anety Szymczak — inspektor w Wydziale „OK” omówił m.in.: możliwości dalszej współpracy i pozyskania od ubezpieczyciela funduszu prewencyjnego w ramach zawartej umowy z ubezpieczycielem,
  2. przy udziale p. Iwony Świniarskiej - upoważnionej uchwałą nr 77/12 do zastępowania pani dyrektor Liceum Ogólnokształcącego - Ewy Kalińskiej oraz p. Elżbiety Bednarskiej - podinspektor w Wydziale „ES”, doprecyzował termin i zakres prac obejmujących: przygotowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu odprowadzenia wód opadowych z dachu budynku oraz osuszeniu murów budynku LO oraz prace związane z przygotowaniem i wykonaniem robót budowlanych polegających na budowie przyłącza kanalizacyjnego do budynku mieszkalnego zlokalizowanego na działce nr 2861/1 znajdującej się w trwałym zarządzie LO,
  3. zapoznał się z projektem protokołu uzgodnień w sprawie przekazania w drodze darowizny na rzecz Powiatu Rawskiego nieruchomości zabudowanych linią kolejki wąskotorowej z przeznaczeniem na cel publiczny związany z wykonywaniem przewozu zabytkową kolejką Rogowskiej Kolei Dojazdowej po terenie Powiatu Brzezińskiego,
  4. zapoznał się z decyzją nr 1/2012 Wojewody Łódzkiego ustalającej warunki lokalizacji linii kolejowej o znaczeniu państwowym dla inwestycji pod nazwą: „Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu drogi krajowej nr 72 z torami linii kolejowej w miejscowości Rogów”, jedną z działek położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji stanowi własność Powiatu (droga powiatowa),
  5. zaakceptował proponowany porządek obrad XXVI sesji Rady Powiatu w Brzezinach,
  6. podjął uchwałę nr 95/12 w sprawie wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n.: „Zakup i dostawa sprzętu komputerowego wraz ze specjalistycznym oprogramowaniem, oraz kserokopiarki i tablicy interaktywnej na potrzeby projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza”,
  7. podjął uchwałę nr 96/12 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n: „Przeprowadzenie kursu - Prawo jazdy kat. B dla uczestników projektu pn.: „Praktyka czyni mistrza”; komisja przetargowa wyłoniła ofertę: Agencji Usług Oświatowych Ośrodek Szkolenia Kierowców Olimp s.c. z Piotrkowa Trybunalskiego,
  8. podjął uchwałę nr 97/12 w sprawie zatwierdzenia propozycji komisji przetargowej i wyboru oferty najkorzystniej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania p.n: „Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu „Praktyka czyni mistrza”; komisja przetargowa wyłoniła ofertę: Europejskiej Grupy Konsultingowej z Łodzi,
  9. w związku z wystąpieniem gminy Brzeziny o uzgodnienie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Jordanów w obrębie skrzyżowania dróg powiatowych 2912 E i 2913 E Zarząd Powiatu odmówił uzgodnienie zgłaszając ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego projekt poszerzenia pasa drogowego w rejonie powyższego skrzyżowania.

Na posiedzeniu w dniu 22 sierpnia 2012 r. Zarząd m.in.:

  1. wspólnie z p. Zdzisławem Ziółkowskim – Prezesem Spółki Powiatowe Centrum Zdrowia w Brzezinach i p. Małgorzaty Żuraw – Inspektor w Wydziale Edukacji i Spraw Społecznych omawiał możliwości nowych uregulowań w umowie w/w spółki,
  2. omawiał harmonogram działań spółki PCZ w celu pozyskania środków na jej rozwój,
  3. na prośbę Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzezinach Zarząd wyraził zgodę na współorganizację imprezy prozdrowotnej pn.: „Odświeżamy nasze miasta- odświeżamy nasze zdrowie” w dn. 29 września 2012 r. i przeznaczeniu kwoty 900 zł z budżetu Powiatu na zadania związane z w/w przedsięwzięciem,
  4. przyjął informacje od p. Moniki Kuźmickiej–Szczech - p.o. naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, Dróg, Rolnictwa i Ochrony Środowiska o warunkach uzyskania dofinansowania na przebudowę dróg powiatowych w ramach Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych w 2013 r. ,
  5. zobowiązał p. Monikę Kuźmicką-Szczech do rozeznania warunków uzyskania dofinansowania z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych tzw. „SCHETYNÓWKI” w roku 2013,
  6. omówił materiały na XXVI sesję Rady Powiatu w Brzezinach zaplanowaną na dzień 24 sierpnia 2012 r.