artykuł nr 1

Rejestr Aktów Prawa Miejscowego

Uchwała Nr LXX/281/18
Rady Powiatu w Brzezinach
z dnia 19 października 2018 r.

w sprawie: obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej

 

Uchwała Nr LXIX/278/18
Rady Powiatu w Brzezinach
z dnia 27 września 2018 r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonywania dyspozycji usunięcia pojazdu

 

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 955 t.j. z późn zm.) oraz art. 130a ust. 6-6d ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 t.j. z późn. zm.), w związku z obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2018 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2019 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym (Monitor Polski z 2018 r. poz. 802) Rada Powiatu w Brzezinach uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się wysokość opłat za usunięcie pojazdu z drogi położonej na terenie powiatu brzezińskiego i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1-2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym {Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 t.j. z późn. zm.):

 

 

 

 

§ 2.1 Ustala się wysokość kosztów powstałych po wydaniu dyspozycji usunięcia pojazdu i ustaniu przyczyny jego usunięcia, o których mowa w art. 130a ust. 2a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 t.j. z późn. zm.). Wysokość kosztów wynosi 80% opłaty za usunięcie pojazdu, wskazanej w tabeli w § 1, z uwzględnieniem rodzaju pojazdu, po zaokrągleniu w górę do pełnych złotych.

2. Koszty ustalone w ustępie 1 określa się i zobowiązuje się do ich pokrycia w przypadku, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało powstanie kosztów.

§ 3. Traci moc uchwała Nr LI/208/17 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 17 października 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości stawek w przypadku odstąpienia od wykonywania dyspozycji usunięcia pojazdu (Dz. Urz. Województwa Łódzkiego z 2017 r. poz. 4497).

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Brzezinach.

§ 5. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.

 

Uchwała Nr LXIX/276/18
Rady Powiatu w Brzezinach
z dnia 27 września 2018 r.

 

w sprawie: Statutu Powiatu Brzezińskiego


Na podstawie art. 12 pkt 1 i art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 995, zm. poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwala się Statut Powiatu Brzezińskiego w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc Statut Powiatu Brzezińskiego stanowiący załącznik do uchwały nr XVIII/101/12 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 29 lutego 2012r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Brzezińskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2012r., poz. 1587 zm. z 2017r., poz. 946) za wyjątkiem:

1) § 1 — § 4 wraz ze wskazanymi w nich załącznikami,
2) § 57 wraz ze wskazanymi w nim załącznikami, które pozostają w mocy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego z mocą obowiązującą nie wcześniej, niż od pierwszego dnia kadencji organów-jednostek samorządu terytorialnego następującej po kadencji, w czasie w której statut wszedł w życie.

(załącznik do uchwały dostępne w zakładce: Rada Powiatu - Uchwały Rady Powiatu IV Kadencji - LXIX Sesja Rady Powiatu)

 

Uchwała Nr LXIV/260/18
Rady Powiatu w Brzezinach
z dnia 5 czerwca 2018 r.

 

w sprawie podwyższenia wysokości wynagrodzenia dla rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka


Na podstawie art.12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 995 ze zm.), oraz art. 91 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 998) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Podwyższa się wysokość minimalnego wynagrodzenia dla rodziny zastępczej zawodowej oraz prowadzącego rodzinny dom dziecka, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w następujący sposób:

1) rodzinie zastępczej zawodowej wysokość miesięcznego wynagrodzenia podwyższa się o 30% kwoty określonej w art. 85 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
2) prowadzącemu rodzinny dom dziecka wysokość miesięcznego wynagrodzenia podwyższa się o 50% kwoty określonej w art. 85 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Brzezinach.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego z mocą od 1 czerwca 2018 r.

 

Uchwała Nr LX/249/18
Rady Powiatu w Brzezinach
z dnia 27 marca 2018 r.

 

w przedmiocie zmiany uchwały Nr LV/223/17 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie określenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu brzezińskiego w roku 2018.


Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 i z 2018 r. poz.130) oraz art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2211), po zasięgnięciu opinii Burmistrza Miasta Brzeziny, Wójta Gminy Brzeziny, Wójta Gminy Rogów, Wójta Gminy Jeżów, Wójta Gminy Dmosin oraz Okręgowej Izby Aptekarskiej w Łodzi, Rada Powiatu w Brzezinach uchwala, co następuję:

§ 1. W uchwale Nr LV/223/17 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie określenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu brzezińskiego w roku 2018, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w tabeli określającej rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu brzezińskiego wiersz „1.” otrzymuje brzmienie:

Lp.

Apteka

(adres, telefon)

Godziny pracy

poniedziałek-sobota

niedziela

1.

„Dr. Max”, ul. Modrzewskiego 5A 95-060 Brzeziny, 46/ 874 41 55

od 7.00 do 23.00

pierwsza i ostatnia od 7.00 do 23.00 pozostałe niedziele w miesiącu od 8.00 do 20.00

2) w § 2. ust. 1 , otrzymuje on brzmienie: „1. Poza godzinami pracy określonymi w § 1 apteki ogólnodostępne położone na terenie powiatu brzezińskiego pełnią dyżury umożliwiające dostępność świadczeń w porze nocnej, tj. w godz.:

1/ od 23.00 w dni powszednie, w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca do 7.00, a w soboty przed niedzielami w których obowiązuje zakaz handlu do 8.00 rano dnia następnego,

2/ od 20.00 w święta, pozostałe niedziele inne niż wymienione w pkt.l oraz inne dni wolne od pracy do 7.00 rano dnia następnego, zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do uchwały”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Brzezinach.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

 

Uchwała Nr LVII/238/18
Rady Powiatu w Brzezinach
z dnia 30 stycznia 2018 r.

 

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół prowadzonych na terenie Powiatu Brzezińskiego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania


Na podstawie art. 12 pkt lii art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868) oraz na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203) Rada Powiatu w Brzezinach uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania dla niepublicznych szkół prowadzonych na terenie Powiatu Brzezińskiego.

§ 2. 1. Dotacji udziela się na pisemny wniosek organu prowadzącego szkołę, złożony Zarządowi Powiatu w Brzezinach w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, zawierający planowaną liczbę uczniów oraz pod warunkiem wprowadzenia danych do systemu informacji oświatowej według stanu na dzień 30 września roku bazowego.

2.  Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3. Organ prowadzący szkołę jest zobowiązany do:

1) składania w terminie do 15 dnia każdego miesiąca, informacji o rzeczywistej liczbie uczniów w szkole według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca wraz z rozliczeniem otrzymanej dotacji za miesiąc poprzedzający datę złożenia informacji zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej uchwały;
2) składania w terminie do 15 dnia każdego miesiąca, informacji o liczbie uczniów uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej uchwały;
3) składania w terminie do 15 stycznia roku następnego rozliczenia otrzymanej dotacji za rok poprzedni zawierającego informację o liczbie uczniów oraz rozliczenie finansowe, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej uchwały; w przypadku gdy szkoła kończy działalność, rozliczenie dotacji powinno być złożone w terminie 15 dni od otrzymania ostatniej części dotacji;
4) prowadzenia dokumentacji finansowo-księgowej i dokumentacji zawierającej informacje o liczbie uczniów;
5) zgłaszania wszelkich zmian danych zawartych we wniosku o udzielenie dotacji w ciągu 14 dni od dnia ich zaistnienia.

§ 4. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli prawidłowości pobrania dotacji oraz prawidłowości wykorzystania dotacji przez niepubliczne szkoły prowadzone na terenie Powiatu Brzezińskiego.

2. Kontrolę przeprowadzają pracownicy Starostwa Powiatowego w Brzezinach na podstawie imiennego upoważnienia Starosty Brzezińskiego, po okazaniu tego upoważnienia.

3. Upoważnienie zawiera:

1) oznaczenie organu, datę i miejsce wystawienia;
2) wskazanie podstawy prawnej kontroli;
3) imiona i nazwiska upoważnionych pracowników;
4) określenie nazwy kontrolowanego podmiotu oświatowego i organu go prowadzącego;
5) określenie zakresu kontroli;
6) datę rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia kontroli;
7) podpis osoby udzielającej upoważnienia z podaniem zajmowanego stanowiska i funkcji.

4. O zamiarze przeprowadzenia kontroli, kontrolujący zawiadamia kontrolowany podmiot oświatowy telefonicznie lub pisemnie - nie później niż na 3 dni przed terminem rozpoczęcia kontroli.

5. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie podmiotu kontrolowanego w dniach i godzinach pracy obowiązujących w podmiocie kontrolowanym oraz w obecności jego pracowników, a w uzasadnionych przypadkach - w dniach i godzinach ustalonych pomiędzy kontrolującymi a osobami reprezentującymi podmioty kontrolowane.

6. W przypadku nieposiadania dokumentów, objętych kontrolą, w siedzibie kontrolowanego podmiotu oświatowego, organ prowadzący zobowiązany jest dostarczyć i udostępnić kontrolującym dokumenty w miejscu, o których mowa w ust. 5, w terminie uzgodnionym z kontrolującym — nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania pisemnego wezwania o okazanie dokumentów podlegających kontroli.

7. Kontrolujący mają prawo dokonywania odpisów i kserokopii kontrolowanej dokumentacji, służące dokumentowaniu stwierdzonych nieprawidłowości.

8. Kserokopie służące jako załączniki do protokołu kontroli powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące kontrolowane jednostki oświatowe.

9. W razie potrzeby kontrolujący mogą występować do organu prowadzącego kontrolowany podmiot lub do jego dyrektora o udzielanie wyjaśnień, sporządzanie obliczeń i zestawień w zakresie pobrania i wykorzystania dotacji.

§ 5.1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują kontrolujący i przedstawiciele kontrolowanego podmiotu oświatowego: osoba prowadząca lub reprezentująca organ prowadzący oraz dyrektor kontrolowanego podmiotu.

2. Protokół kontroli powinien zawierać:

1) nazwę kontrolowanego podmiotu w pełnym brzmieniu i jego adres;
2) wskazanie organu prowadzącego;
3) imiona, nazwiska i stanowiska służbowe osób przeprowadzających kontrolę;
4) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;
5) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą;
6) imię i nazwisko osoby reprezentującej kontrolowany podmiot;
7) opis dokonanych ustaleń faktycznych;
8) opis stwierdzonych nieprawidłowości z uwzględnieniem ich przyczyn i skutków;
9) opis dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych dowodów;
10) informację o sporządzonych załącznikach stanowiących dowody w stosunku do ustaleń protokołu kontroli;
11) informację o powiadomieniu przedstawiciela kontrolowanego podmiotu i organu prowadzącego o przysługującym im prawie odmowy podpisania protokołu i złożenia pisemnych wyjaśnień, co do przyczyny tej odmowy;
12) dane o liczbie egzemplarzy protokołu oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza kontrolowanemu;
13) podpisy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanego i osoby prowadzącej lub osoby reprezentującej organ prowadzący.

§ 6.1. Jeżeli osoba reprezentująca lub prowadząca kontrolowany podmiot odmawia podpisania protokołu - protokół podpisują jedynie osoby kontrolujące, czyniąc w nim adnotację o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy podpisu.

2. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach.
3. Osoba reprezentująca lub prowadząca kontrolowany podmiot oświatowy może zgłosić Staroście Brzezińskiemu w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, pisemne wyjaśnienia lub zastrzeżenia co do ustaleń zawartych w protokole.

§ 7.1. W przypadku stwierdzenia, w trakcie kontroli, nieprawidłowości Zarząd Powiatu w Brzezinach w terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu albo od dnia wpływu wyjaśnień lub zastrzeżeń, o których mowa w § 6 ust. 3, kieruje do kontrolowanego podmiotu wystąpienie pokontrolne.

2. Wystąpienia pokontrolnego nie kieruje się, jeżeli Zarząd Powiatu w Brzezinach uwzględni wyjaśnienia lub zastrzeżenia, o których mowa w § 6 ust. 3.

3. Podmioty kontrolowane w terminie 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego zawiadamiają Zarząd Powiatu w Brzezinach o realizacji wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Brzezinach.

§ 9. Traci moc uchwała Nr XLVII/180/1 Rady Powiatu w Brzezinach z dnia 4 lipca 2017 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla niepublicznych szkól o uprawnieniach szkól publicznych, funkcjonujących na terenie Powiatu Brzezińskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego, z 2017 r., poz. 3560).

§ 10. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.