FN
Wydział Finansowy
Skarbnik Powiatu Tomasz Makowski
tel. (46) 874-11-13
1.Wydział Finansowy prowadzi w szczególności sprawy związane z opracowaniem projektu budżetu Powiatu, zapewnia obsługę finansowo – księgową Starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości oraz sporządza sprawozdania z realizacji budżetu.
2.Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu we współpracy z innymi wydziałami Starostwa i jednostkami organizacyjnymi Powiatu oraz inspekcjami i strażami;
2) opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej;
3) nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych Powiatu;
4) opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Powiatowi ustawami we współpracy z wydziałami merytorycznymi;
5) sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu Powiatu;
6) przygotowywanie i prowadzenie zagadnień związanych z emisją obligacji;
7) wykonywanie bieżącej analizy sprawozdań sporządzanych przez jednostki organizacyjne Powiatu, w szczególności pod względem kształtowania się dochodów, wydatków, należności i zobowiązań oraz przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
8) prowadzenie spraw dotyczących zaciągania kredytów i pożyczek;
9) prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
10) przyjmowanie i sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dowodów księgowych oraz przygotowywanie ich do realizacji;
11) przekazywanie środków na rachunki bankowe jednostek organizacyjnych Powiatu oraz inspekcji i straży na finansowanie ich działalności;
12) prowadzenie dokumentacji płacowej pracowników Starostwa;
13) obsługa rachunku bankowego wraz z ewidencją księgową Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
14) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
15) prowadzenie obsługi finansowo - księgowej Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Brzezinach;
16) współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową w Łodzi, Łódzkim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim w Łodzi, bankami, organami skarbowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie realizowanych przez Wydział zadań;
17) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
18) rozliczanie inwentaryzacji;
19) rozliczanie finansowe wykorzystania otrzymanych dotacji;
20) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady w tym w sprawie zmian w planie budżetu Powiatu;
21) powiadamianie podległych jednostek o dokonanych zmianach w planach finansowych zgodnie z podjętymi uchwałami Zarządu i Rady;
22) rozliczanie i przekazywanie wpływów z dochodów Skarbu Państwa;
23) opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego oraz za rok budżetowy;
24) prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej i księgowej środków trwałych i wyposażenia Starostwa oraz ewidencji pozabilansowej majątku Skarbu Państwa;
25) nadzór nad realizacją budżetu Powiatu oraz dochodów Skarbu Państwa;
26) windykacja należności budżetowych przy współdziałaniu wydziałów;
27) udział w przygotowywaniu rocznego planu udzielania zamówień publicznych, weryfikacja wartości udzielonych zamówień publicznych z planem finansowym Powiatu;
28) rozliczanie i kontrola pod względem finansowym dotacji udzielonych przez Powiat innym jednostkom samorządu terytorialnego.